صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 3679
گزارشگر: 213
۱۳۳۱
۰
۰
۳
سازمان ملل اعلام کرد:

رهبر القاعده یمن بازداشت شد

رهبر القاعده یمن بازداشت شد
یک گزارش سازمان ملل گفته است که خالد باطرفی،‌ رهبر القاعده شاخه یمن، چند ماهی است که تحت بازداشت است.

یک گزارش سازمان ملل که روز پنج‌شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، منتشر شد می‌گوید که خالد باطرفی،‌ رهبر القاعده شاخه یمن، چند ماهی است که تحت بازداشت است.

یمن
در این گزارش آمده است که خالد باطرفی، رهبر گروه القاعده شبه‌جزیره عرب، در ماه اکتبر ۲۰۲۰، حدود چهار ماه پیش، در یک عملیات در کشور یمن بازداشت شده است.

همین گزارش می‌گوید که سعد بن عاطف العولقی، معاون باطرفی، نیز در همین عملیات در شهر الغیضه، در جنوب شرقی یمن، کشته شده است.

این گزارش یک سال پس از آن منتشر شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در بهمن‌ماه سال گذشته تایید کرد که بنیانگذار و رهبر القاعده در شبه جزیره عربستان در یک حمله هوایی کشته شده است.

ترامپ در آن زمان اعلام کرد که ایالات متحده عملیات ضد تروریستی موفقی را انجام داده که در آن قاسم الریمی، بنیانگذار و رهبر القاعده در شبه جزیره عربستان، کشته شده است.

پس از این بود که خالد باطرفی به عنوان جانشین قاسم الریمی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیشتر گزارش‌هایی تاییدنشده از دستگیری خالد باطرفی منتشر شده بود، اما گزارش کارشناسان امنیتی سازمان ملل در این باره نخستین گزارش رسمی است که این خبر را تایید می‌کند.

گروه اطلاعاتی «سایت» که اخبار مربوط به سازمان‌های جهادی و تروریستی را دنبال می‌کند بر اساس گزارش‌هایی «تاییدنشده» که چهار ماه پیش منتشر شده می‌گوید که نیروهای امنیتی یمن خالد باطرفی را دستگیر کرده و به عربستان سعودی تحویل داده‌اند.

القاعده شاخه شبه جزیره عربستان در سال‌های اخیر به دنبال جنگ داخلی در یمن توانسته است مناطقی را تصرف کند.

این گروه از یمن به عنوان پایگاهی برای حمله به اهداف غربی از جمله تلاش برای بمب‌گذاری در یک هواپیمای آمریکایی در سال ۲۰۰۹ استفاده کرده است.

القاعده شبه جزیره عرب همچنین مسئولیت حمله به مجله شارلی ابدو در پاریس در سال ۲۰۱۵ را پذیرفته که ۱۲ کشته بر جای گذاشت، هرچند تحلیلگران درباره دخالت مستقیم آن در این حمله ابراز تردید کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/21u
اخبار مرتبط
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد اطلاعات جدیدی را در مورد ارتباط ایران با القاعده افشا کند.
نیویورک‌تایمز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد ماموران امنیتی اسرائیل در ۱۷ مرداد به درخواست آمریکا ابومحمد المصری، نفرشماره دو القاعده، را به همراه دخترش در یکی از خیابان‌های تهران کشتند که در پی انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه ایران آن را تکذیب کرد.
بنا بر اعلام منابع دولتی افغانستان، شمار کشته‌های حمله روز دوشنبه به دانشگاه کابل به دست‌کم ۳۵ نفر رسیده است که بیشتر آن‌ها دانشجو بوده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید