صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۴
کد خبر: 3680
گزارشگر: 213
۱۳۸۸
۰
۰
۳
بنا به اظهارات مقامات وزارت بهداشت

شیب کرونا مرموز شد/36 شهر پرخطر در یک هفته

شیب کرونا مرموز شد/36 شهر پرخطر در یک هفته
شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم در حال بالا رفتن است و شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

 

شیوع کرونا در بهمن 99
سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان و موارد فوت به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:‌ هموطنان توجه داشته باشند با توجه به شرایط همه گیری کرونا مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی می تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما و عزیزانمان در پی داشته باشد بنابراین درخواست ما از مردم این است که حتی الامکان صله رحم از طریق فضای مجازی را جایگزین دید و بازدیدهای معمول اعضای خانواده و اقوام کنند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که در شرایط حساس کنونی رعایت توصیه‌های بهداشتی وظیفه عقلی و انسانی همه است و امیدواریم با تقویت همکاری مردم و همکاران نظام سلامت در عمل به توصیه‌های بهداشتی مانع از بروز خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

۱۷ بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها
گزارش ها حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم در حال بالا رفتن است و شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته و این برای ما زنگ خطر بزرگی است.

مهمترین تهدیدی که در این روزها می تواند کشور ما را بار دیگر با موج جدیدکرونا مواجه کند سهل انگاری و بی توجهی به خطرات این ویروس است و بنا به گفته مسوولان خطر شیوع ویروس کرونا همچنان جدی است و برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع نظارت ها و محدودیت های جدید کرونایی در نقاط مختلف کشور افزایش یافته و در کنار آن با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه باشند، برخورد جدی و قانونی می‌شود.

برخی خبرها حاکی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا است و کارشناسان بهداشت و درمان در خصوص احتمال موج جدید کرونا در کشور هشدار می دهند و معتقدند که اگر چه در هفته های گذشته رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اعمال محدودیت ها به کاهش میزان ابتلا کمک کرده اما وضعیت همچنان شکننده و نگران کننده است .

افزایش شهرهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶ شهر
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد : شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ شهر افزایش پیدا کرده است و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته و این برای ما زنگ خطر بزرگی است.

ایرج حریرچی افزود: آمارهای نشان می دهد که تعداد شهرهای نارنجی ما ۳۵ درصد رشد داشته است و تعداد شهرهای آبی ما نیز در کشور ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: تعداد شهرهای کم خطر آبی کشور۳۰۰ شهر بود، اما هم اکنون به ۲۳۴ شهر کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد که شهرهای آبی ما ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی با بیان اینکه هم اکنون رعایت پروتکل ها بهداشتی به حدود ۸۱ درصد رسیده است، گفت: گرچه شیوع بیماری کرونا در شیب ملایمی قرار گرفته است اما این وضعیت بسیار نگران کننده است .

به گفته وی، در روزهای اخیر روند نزولی شیوع بیماری کرونا در کشور متوقف و به طرف صعود گام برداشته و در تهران با توجه به افزایش تعداد مراجعات سرپایی و بستری روند صعودی پیدا کرده و هم اکنون ویروس به طرف جوانان تمایل پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: وضعیت تردد مردم نیز نشان می دهد که تردد مردم در سطح کشور نسبت به قبل از شیوع بیماری در کرونا فقط حدود ۴ درصد کمتر شده است و این قابل قبول نیست.

حریرچی از روند صعودی ویروس کرونا در کیش، قشم و هرمز خبرداد و گفت: این ۳ جزیره در وضعیت نارنجی قراردارد و سفر مردم در روزهای اخیر به این ۳ جزیره بسیار افزایش یافته است.

وی از ممنوعیت تردد در روزهای آخر هفته آینده خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد کرونا تردد خودروهای غیربومی به ۳ استان مازندران، گیلان و گلستان در روز سه شنبه آینده به این استانها ممنوع است و سفر به شهرهای زرد قشم ، کیش ، بندرعباس، اصفهان، شیراز و مشهد نیز ممنوع خواهد بود.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از اواخر آبان ماه سال جاری روند نزولی ویروس کرونا در کشور آغاز شد، اما هم اکنون روند آن بر روی یک خط ثابت مانده است و این وضعیت ما را بسیار نگران کرده است که ممکن است در آینده روند آن صعودی شود، زیرا ۴ هزار ویروس کرونا شناسایی شده است و ممکن است شاهد جهش این ویروس ها باشیم.

وضعیت کرونا در استان ها
در گزارش امروز بر اساس اطلاعاتی که ستاد مقابله با ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و دانشگاه های علوم پزشکی در اختیار رسانه ها قرار داده اند از سنندج خبر رسیده که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد: هم اکنون وضعیت شیوع ویروس کرونا در سه شهرستان این استان به علت عدم تداوم رعایت مسائل بهداشتی از سوی برخی افراد به حالت زرد برگشته است.

محمدابراهیم زارعی اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در اواخر دی و اوایل بهمن ماه در تمام شهرستان‌های استان به رنگ آبی با خطر کم درآمد اما هم اکنون این وضعیت در سه شهرستان سنندج، کامیاران و سقز به زرد بازگشته است.

وی اضافه کرد: در ابتدای آذر بواسطه داشتن ۶ شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی، وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا در مجموع قرمز بود که با اعمال طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هم اکنون این وضعیت حالت بهتری از آن موقع است.

زارعی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت ابتلا و گردش ویروس کرونا در این استان شکننده‌تر شده است افزود: شده لذا انتظار داریم مردم کماکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک حال ستاد استانی در مدیریت بیماری کووید ۱۹ باشند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و تعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون یک هزار و ۶۱ نفر است.

در حال حاضر ۱۲۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۷ نفر در سنندج، ۱۸ نفر در سقز، پنج نفر در مریوان، هشت نفر در قروه، ۹ نفر در کامیاران، چهار نفر در بانه، ۱۰ نفر در بیجار ، ۲ نفر در دیواندره تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۲۹ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند

خبر دیگر اینکه مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: برخورد با تردد شبانه و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان تشدید می‌شود.

مهدی کرامتی از آغاز تشدید نظارت ها بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از امروز در استان خبر داد و اظهار داشت: برخوردها و اعمال قانون در زمینه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی شدت می گیرد.

وی افزود: برای نظارت بر نحوه پروتکل های بهداشتی، گروه های نظارتی و شمار بازرسان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی برخورد با متخلفان تشدید می شود گفت: محدودیت برای ترددهای شبانه در شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و اسفراین از امشب جدی تر می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: تردد خودروها به شهرستان اسفراین به عنوان شهرستان نارنجی استان محدود می شود و از جمعه شب از ورود و خروج خودروها به این شهرستان ممانعت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان اسفراین، تمام محدودیت های شهرهای نارنجی اعمال خواهد شد و بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونا، فعالیت هایی آموزشی، فرهنگی و اقتصادی متناسب با رنگ کرونایی نارنجی خواهد بود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عادی‌انگاری مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا و کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی موجب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

دکتر جواد باذلی افزود: هم اکنون شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در وضعیت زرد و آبی از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار دارند و تعداد موارد بستری و فوتی ناشی از این بیماری کاهش یافته است ولی این وضعیت شکننده است و در صورت فقدان توجه کافی مردم به رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکهای بهداشتی دوباره به وضعیت نارنجی و حتی قرمز تغییر می یابد و شاهد افزایش موارد بستری و فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود.

وی ادامه داد: با تغییر رنگهای شیوع کرونا توجه مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی کاهش یافته و هم اکنون ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم این مناطق از ماسک استفاده می کنند و این زنگ خطر شیوع ویروس همه گیر کرونا را در این مناطق دوباره به صدا در آورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: برخی تغییر رنگ‌بندی مناطق را به معنی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رفع خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می دانند در صورتی که این باور اشتباه باعث کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفتارهای پیشگیرانه و در نتیجه افزایش میزان ابتلا به این بیماری می شود.

در اردبیل هم استاندار اردبیل تاکید کرد که مردم باید عادی انگاری و کم‌توجهی به ویروس کرونا را دستکم تا خردادماه سال آینده فراموش کنند.

اکبر بهنامجو در جلسه قرارگاه طرح سردار سلیمانی استان اردبیل اظهار کرد: اگر تداوم رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را در همه نقاط استان با وحدت رویه و دلسوزانه داشته باشیم تبدیل وضعیت آبی به وضعیت سبز دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر تا حدودی عادی انگاری و کم توجهی به وضعیت کرونا از سوی شهروندان گزارش شده است، افزود: اگر مردم و بازاریان بدون توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی به استقبال عید نوروز بروند متاسفانه طبق پیش‌بینی‌ها پیک چهارم کرونا مردم را تهدید می‌کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۱۸هزار و۹۹۷نفر به واسطه بسیجیان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده اند، اضافه کرد: طبق آمار به دست آمده در این غربالگری و تست کرونایی محله محور ، نتیجه تست۷۴۳ نفر مثبت اعلام شده و در خانه‌های خود قرنطینه شده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده ۵ هزارو ۹۴۰ نفر بوده که با درمان و آموزش‌های ویژه در منازل و محل‌های تعیین شده در قرنطینه هستند.

بهنامجو افراد بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و گفت:در هفته‌های اخیر تست سریع به خوبی انجام می‌شود و همچنین آزمایش pcr در آزمایشگاه ها بصورت شبانه روزی در حال انجام است.

همچنین در سمنان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۲ نفر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز چهارشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۹۴ نفر رسید.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۶۳ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر چهارشنبه تا ظهر امروز پنجشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۲ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

۱۲۰ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۶ هزار و ۱۲۸ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند. طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به هفت هزار و ۲۱۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۳۲۵ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

از مهاباد خبر رسیده که رییس بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان گفته مراجعات سرپایی و بستری با علایم ویروس کرونا در هفته جاری روند افزایش داشته و باعث شده تا وضعیت این شهرستان از آبی به زرد تغییر کند.

صلاح‌الدین قادرزاده بوکانی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ نفر در بخش کرونای این بیمارستان بستری هستند که این افزایش تعداد در روزهای اخیر نگران کننده بوده و زنگ خطر جدی به شمار می رود.

وی با تاکید بر شکننده بودن این وضعیت، اضافه کرد: افزایش مراجعات در هفته جاری این نگرانی را به وجود آورده که شیوع ویروس کرونا در حال شدت گرفتن است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کرد.

رییس بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان با انتقاد از عادی انگاری مردم و بازگشایی تالارهای عروسی افزود: اگر شرایط فعلی و فعالیت تالارهای عروسی ادامه داشته باشد وضعیت بوکان به نارنجی و در هفته های آینده به قرمز تغییر خواهد کرد.

از سوی دیگر دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرده که پنج شهر لرستان در وضعیت آبی ( کم خطر) کرونایی قرار گرفتند.

احمد حسین فتایی افزود: اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

وی افزود: بر همین اساس ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد همچنان در شهرستان های خرم آباد و بروجرد برقرار است.

در کرج نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۴۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها پذیرش و به تخت های بستری استان انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی گفت: اکنون ۲۶۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند. با مرگ چهار بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری در البرز به ۲ هزارو ۶۸۱ نفر رسید.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز سه شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

از تبریز نیز خبر رسیده که به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کرونایی در آذربایجان‌شرقی شناسایی می‌شود.

محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اهر با بیان اینکه آمار جان‌ باختگان کرونایی در استان نسبت به ماه‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است، افزود: متوسط فوت روزانه از کرونا در استان چهار نفر است و تلاش می شود آمار این افراد و مبتلایان به این ویروس در استان به صفر برسد.

وی با اشاره به این‌که وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی در چهار هفته گذشته نسبتا پایدار بوده است، اظهار داشت: در مکان هایی که ۹۰ درصد مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کردند هم اکنون این میزان به ۷۰ درصد کاهش یافته و باید مردم برای کنترل و مهار بیماری کرونا به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با مجموعه تلاش مسئولان بهداشتی و سپاه پاسداران شهرستان‌ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به موفقیت‌هایی در کنترل بیماری کرونا دست یافته‌ایم.

صومی، ادامه داد: آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۴۵۰ نفر کاهش یافته است و امید است مردم با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در محیط بیرون از خانه به روند نزولی شیوع ویروس کرونا در استان کمک کنند.

در کرمانشاه نیز با فوت ۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان به هزار و ۴۶۰ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: محمدی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۴۱ بیمار جدید با علایم بیماری کووید ۱۹ بستری و ۴۳ نفر از بیمارستان نیز پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۴۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان پاوه هم اکنون در وضعیت نارنجی، شهرستان های جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی و روانسر هم اکنون در وضعیت زرد و شهرستان های اسلام آباد غرب، ثلاق باباجانی، دالاهو، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین در وضعیت آبی قرار دارند.

در خوزستان نیز احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در پی افزایش آمار بیماران در استان خوزستان وجود دارد و رضا نجاتی سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر افزود: ادارات و شرکتها باید با دو سوم نیرو فعالیت کنند، به جز در موارد ضروری که همه نیروها حضور می یابند.

نجاتی ادامه داد: آمار کرونا نسبت به ۲ روز قبل، ۱۲ درصد و نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش مراجعه به بیمارستان های خوزستان را نشان می دهد که این وضعیت بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

در همدان نیز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: چهار شهرستان بهار، تویسرکان، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

محمد طاهری بیان کرد: همچنین سه شهرستان اسدآباد، کبودراهنگ و فامنین در وضعیت آبی و سه شهرستان همدان و نهاوند و ملایر در وضعیت زرد کرونایی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: افزایش شهرهای نارنجی موید رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی از سوی مردم است که سبب برگشت وضعیت بحرانی در بسیاری از شهرها شده است

شمار مبتلایان به کرونا در فارس از مرز ۱۷۰ هزار تن گذشت
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس از مرز ۱۷۰ هزار تن گذشت و به ۱۷۰ هزار و ۹۲۱ بیمار رسید.

سید روح الله حسینی رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز جمعه اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۵۹۹ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۶۹ هزار و ۲۱۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰ هزار و ۲۴۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۷۰۸ بیمار مثبت شناسایی شده است .

وی همچنین گفت : ۱۶۴ هزار و ۱۹۶ نفر از ابتدا تاکنون بهبود یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۶۲ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ، رعایت نکات بهداشت فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ الزامی است.

حسینی بیان کرد: آمارها حکایت از روند افزایشی کرونا در فارس را نشان می دهد، بنابراین باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برای قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس تلاش کرد.

شمار مناطق زرد(خطر متوسط) شیوع ویروس کرونا در فارس که در هفته جاری چهار شهرستان بود، بر اساس آخرین رنگ‌بندی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۱۸ شهرستان یعنی نیمی از شهرستان‌های استان رسید.

برنامه ماسک که آمارهای وزارت بهداشت را بازتاب می دهد اعلام کرد از ۳۶ شهرستان فارس ۱۸ شهرستان فارس در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا هستند.

همچنین ۱۸ شهرستان استان فارس در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و قرمز نیستند.

شهرستان‌های دارای وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا شامل لارستان، اوز، خنج، لامرد، قیروکارزین، جهرم، خفر، استهبان، نی‌ریز، بختگان، ارسنجان، پاسارگاد، خرمبید، سپیدان، بیضا، ممسنی، کازرون و کوه‌چنار هستند.

همچنین شهرستان‌های شیراز، زرقان، مرودشت، بوانات، سرچهان، آباده، اقلید، خرامه، سروستان، داراب، زرین‌دشت، فسا، کوار، فیروزآباد، فراشبند، گراش، مهر و رستم در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

مسوولان ستاد مقابله با کرونا در فارس بارها از خطر آغاز موج چهارم این ویروس در استان سخن گفته اند و از مردم خواسته اند از کرونا غافل نشوند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

براساس اعلام جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا، ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در هر وضعیتی از شیوع ویروس کرونا در همه مراکز شهرستان‌های استان ادامه دارد و افراد متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

استان فارس دارای ۳۶ شهرستان و ۹۵ بخش است.

حال ۹ بیمار کرونایی در قم وخیم است
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۹۴ بیمار کرونایی در این استان بستری هستند، گفت: حال ۹ تن از این بیماران وخیم است.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی، آخرین وضعیت مبتلایان به کووید۱۹ در قم را مورد اشاره قرار داد و افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به هفدهم بهمن ماه ۹۹، ۲۰ تن با علائم کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: از این بین ۱۶ تن در یکی از بیمارستانهای قم بستری و ۲۲ بیمار کرونایی نیز با بهبودی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی کرونا مثبت در این استان ثبت نشده است.

همزمان با کاهش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا در قم، وضعیت کرونایی این استان از روز بیستم دی‌ماه به حالت آبی درآمد.

۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در روزهای گذشته، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ ابتلای جدید کرونا در استان ثبت شد و مجموع مبتلایان به ۲۴ هزار و ۹۶۵ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه اظهار داشت: ۹ مورد جدید در بخش کرونای بیمارستان های ایلام بستری شده و مجموع بستری شدگان استان به ۲۷ نفر رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده و تعداد فوت شدگان تاکنون ۶۶۱ نفر است.

دکتر کریمیان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گفت: مجموع بهبودیافتگان از کرونا در استان ۲۳ هزار و ۷۳۵ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: پس از عبور از پیک قبلی کرونا تعداد مبتلایان کاهش یافت اما ساده انگاری مردم و تصور پایان یافتن کرونا تعداد مبتلایان را در روزهای اخیر افزایش داده است.

دکتر کریمیان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور در اماکن پرتردد و عدم رعایت فاصله گذاری امکان افزایش مبتلایان و بستری ها وجود دارد.

به گفته وی، تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند و بسیاری از مشاغل به فعالیت بازگشته اند اما مردم همچنان باید نکات بهداشتی و دستور العمل ها را رعایت کنند.

احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در خوزستان وجود دارد
سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان گفت: احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در پی افزایش آمار بیماران در استان خوزستان وجود دارد.

رضا نجاتی جمعه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر افزود: نشست ملی ستاد کرونا و جلسه استانی این ستاد در روز شنبه برگزار می‌شود و در این نشست محدودیت ها و ممنوعیت های جدید با توجه به آخرین گزارش‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز بررسی و اعلام می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ادارات فعلا و تا اطلاع ثانوی همانند قبل خواهد بود، اضافه کرد: ادارات و شرکتها باید با دو سوم نیرو فعالیت کنند، به جز در موارد ضروری که همه نیروها حضور می یابند.

نجاتی ادامه داد: زمان کار ادارات و نیروهای ستادی شرکتها در اهواز از ساعت ۸:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه و از ساعت ۸:۳۰ دقیقه تا ۱۴:۳۰ دقیقه برای دیگر شهرستانهاست.

وی تاکید کرد: مصوبات ستاد استانی کرونا برای همه ادارات و شرکتها لازم الاجراست و شامل همه ادارات و شرکت ها خواهد بود، این در حالی است که گلایه ها و گزارش‌هایی از نیروهای ستادی ادارات مبنی بر عدم رعایت این مصوبات داریم که در صورت هر اتفاقی مدیران باید پاسخگو باشند.


نگرانی از افزایش آمار کرونا
سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان همچنین با ابراز نگرانی از شرایط فعلی گفت: بی تفاوتی در پی رفع محدودیت ها و ممنوعیت ها باعث شده روند افزایشی در آمار مبتلایان داشته باشیم که با توجه به نمونه‌های جهش یافته ویروس، با خطر بیشتری از نظر قدرت سرایت و ابتلا در سنین مختلف مواجه هستیم.

نجاتی افزود: پیش از این گفته می‌شد افراد ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند اما اکنون شاهد هستیم که سنین پایین تر نیز دچار بیماری شده و جان خود را از دست می‌دهند بنابراین نیاز است که مردم این مساله را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خوزستان در شرایط آبی کرونا قرار داشت، از سوی دیگر به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم برخی محدودیت ها برداشته شد، اما متاسفانه مردم تصور کردند کرونا تمام و این بیماری رفع شده است و رعایت پروتکل ها کاهش یافت.

به گفته وی، با اجرای طرح شهید سلیمانی و محدودیت ها و همکاری خوب مردم شرایط تا حدودی کنترل شد اما رفع این محدودیت ها ساده انگاری شهروندان را به دنبال داشت و اکنون در شرایط خوبی قرار نداریم.

نجاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و برخی مناسبتها از جمله سال نو در پیش است، جدا احساس خطر می کنیم و اگر بی توجهی به پروتکل‌ها ادامه یابد باید منتظر روزهای سخت و اخبار ناخوشایند باشیم.

وی اظهار داشت: البته بخشی از این شرایط به دلیل تصمیم مدیریتی بوده و باید تصمیم گیری ها کارشناسی تر باشد به طور مثال نمی توان سالن های عروسی را باز کرد اما از طرف دیگر تردد در ساعت ۹ ممنوع شود.

نجاتی افزود: همانطور که می دانیم مردم در یک سال گذشته شرایط دشواری را تحمل کردند، اخبار ناخوشایند شنیدند عزیزانی را از دست دادند اما باید به این مساله توجه داشته باشیم که هر جایی غفلت کنیم، کرونا در کمین نشسته است، بنابراین از مردم درخواست داریم بازهم تحمل کنند تا مسئولان نسبت به تهیه واکسن اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده است: در ادامه روند افزایشی آمار کرونا در خوزستان، ۹ شهر شامل اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی همچنین دیروز پنجشنبه گفته است: آمار کرونا نسبت به ۲ روز قبل، ۱۲ درصد و نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش مراجعه به بیمارستان های خوزستان را نشان می دهد که این وضعیت بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

به گفته ابول نژادیان، بیماری کووید ۱۹ در خوزستان مجددا شیب تندی به خود گرفته است و باید هر چه سریع تر محدودیت‌هایی اعمال شود همچنین مردم باید در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

کرونا در تهران، یزد و هرمزگان صعودی است
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند کرونا به تدریج در برخی شهرها رو به افزایش است، حداقل در سه استان تهران، یزد و هرمزگان این روند افزایشی مشهود است و افزایش تعداد شهرهای نارنجی در کشور نگران کننده است.

محسن فرهادی روز جمعه افزود: بر اساس آخرین گزارش مطرح شده در ستاد ملی کرونا در هفته گذشته در مجموع در کل کشور هنوز سیر بیماری صعودی نیست اما در تعدادی از شهرها و استانهای از جمله در تهران، یزد و هرمزگان به وضوح روند تدریجی رشد موارد ابتلا و بستری بیماران دیده می شود و به نظر می رسد این روند افزایشی به علت کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استانهای دیگر نیز آشکار شود، هنوز رشد بیماری خیلی سریع نیست ولی تغییر روند نزولی به صعودی نگران کننده است.

وی ادامه داد: برای کنترل کرونا با توجه به اینکه هنوز امکان واکسیناسیون عمومی وجود ندارد فعلا چه واکسن داشته باشیم و چه نداشته باشیم و چه واکسیناسیون عمومی شروع شود یا نشود، مهمترین اقدام لازم برای همه مردم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است که متاسفانه میزان رعایت آن تا حدی کم شده است.

فرهادی افزود:‌ مردم همچنان باید خود را ملزم به رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن مداوم ماسک در اماکن عمومی و شست و شوی مداوم دست ها بدانند، در غیر این صورت موج جدید بیماری برای همه مردم مشکلات زیادی ایجاد می کند و میزان مرگ و میرها را افزایش می دهد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزار بهداشت به تازگی گفته است: تعداد شهرهای نارنجی کشور از ۱۸ شهر به ۳۶ شهر افزایش یافته و این زنگ خطر بزرگی است که در جامعه به صدا درآمده است. اگر مردم مانند گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با وضعیت نگران کننده ای در روزهای آینده مواجه می شویم.

به گفته وی، در ۱۰ روز گذشته تعداد شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ افزایش پیدا کرده و از طرفی شهرهای آبی که شیوع کمتر بیماری کووید۱۹ را داشتند رو به کاهش است. تعداد شهرهای آبی نیز از ۳۰۶ شهر به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است و تعداد شهرهای آبی نیز حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: وضعیت تردد مردم نیز نشان می دهد که تردد مردم در سطح کشور نسبت به قبل از شیوع بیماری در کرونا فقط حدود ۴ درصد کمتر شده است و این قابل قبول نیست.

حریرچی از روند صعودی انتقال ویروس کرونا در کیش، قشم و هرمز خبر داد و گفت: این ۳ جزیره در وضعیت نارنجی قرار دارند و سفر مردم در روزهای اخیر به این ۳ جزیره بسیار افزایش یافته است.

فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در پاسخ به پرسش درباره امکان افزایش سفر و تسهیلات گردشگری به مردم در ایام نوروز که وزیر بهداشت اعلام کرده است؛ توضیح داد: در این مورد باید جلسات کارشناسی بین وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی به خصوص پلیس راهور برگزار شود، هنوز مصوبه خاصی در این مورد نداریم. چنین تصمیمی نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد و شرط آن این است که سیر نزولی بیماری را در کشور داشته باشیم.

وی گفت: اگر مردم پروتکل ها را به میزان کافی رعایت نکنند و در کشور سیر نزولی بیماری را نداشته باشیم نه تنها امکان مسافرت برای مردم فراهم نمی شود بلکه برای بسیاری از فعالیت ها و مشاغل نیز محدودیت هایی اعمال می شود.

فرهادی در پاسخ به پرسش درباره خریدهای نوروزی مردم با توجه به نزدیک شدن ایام عید گفت: به دستور ستاد ملی کرونا، کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی کرونا نیز به زودی با هماهنگی وزارت بهداشت پروتکل های مربوط به ایام نزدیک به نوروز را تدوین و جزییات آن را به مردم اعلام می کند.

بنابر اعلام پلیس راهور، با توجه به روند صعودی کرونا در برخی استانها، تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای هدف شامل مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافر پذیر بودن از شنبه آینده ممنوع است.

کرونا جان ۲ کرمانشاهی دیگر را گرفت
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت ۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان به هزار و ۴۶۰ نفر رسید.

مهدی محمدی روز جمعه افزود: این ۲ نفر در شهرستان های اسلام آبادغرب و صحنه فوت کردند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار مثبت بستری و ۵۵ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

محمدی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۴۱ بیمار جدید با علایم بیماری کووید ۱۹ بستری و ۴۳ نفر از بیمارستان نیز پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۴۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

رنگ بندی جدید شهرستان های کرمانشاه اعلام شد

محمدی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان پاوه هم اکنون در وضعیت نارنجی، شهرستان های جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی و روانسر هم اکنون در وضعیت زرد و شهرستان های اسلام آباد غرب، ثلاق باباجانی، دالاهو، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین در وضعیت آبی قرار دارند.

۴۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ به تخت های بستری البرز انتقال یافتند
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۴۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها پذیرش و به تخت های بستری استان انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: اکنون ۲۶۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت : با مرگ چهار بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری در البرز به ۲ هزارو ۶۸۱ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : ۳۰ هزارو ۵۶۹ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۲۷ هزارو۶۲۱ نفر آنان پس از بهبودی به منازل خود بازگشتند.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه همیشگی مراکز بهداشتی درمانی البرز به مردم برای مهار ویروس کرونا است.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز سه شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

روزانه ۲۰۰ کرونایی در آذربایجان‌شرقی شناسایی می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کرونایی در آذربایجان‌شرقی شناسایی می‌شود.

محمدحسین صومی در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اهر با بیان اینکه آمار جان‌ باختگان کرونایی در استان نسبت به ماه‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است، افزود: متوسط فوت روزانه از کرونا در استان چهار نفر است و تلاش می شود آمار این افراد و مبتلایان به این ویروس در استان به صفر برسد.

وی با اشاره به این‌که وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی در چهار هفته گذشته نسبتا پایدار بوده است، اظهار داشت: در مکان هایی که ۹۰ درصد مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کردند هم اکنون این میزان به ۷۰ درصد کاهش یافته و باید مردم برای کنترل و مهار بیماری کرونا به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با مجموعه تلاش مسئولان بهداشتی و سپاه پاسداران شهرستان‌ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به موفقیت‌هایی در کنترل بیماری کرونا دست یافته‌ایم.

صومی، ادامه داد: آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۴۵۰ نفر کاهش یافته است و امید است مردم با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در محیط بیرون از خانه به روند نزولی شیوع ویروس کرونا در استان کمک کنند.

فرماندار اهر نیز در این نشست بر لزوم نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان باقرالعلوم این شهرستان تاکید کرد و گفت: شرکت طرف قرارداد در نصب دستگاه اکسیژن‌ساز این بیمارستان آن‌طور که باید به وعده خود عمل نکرده است.

رسول خدابخش، با انتقاد از خلف وعده شرکت نصب‌کننده دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر افزود: هنوز قطعه‌ وارداتی دستگاه MRI توسط شرکت مذکور وارد نشده است.

وی با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۴۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر اظهار داشت: سهم این شهرستان در مرحله چهارم تحویل کیت‌های تشخیصی سریع کرونا ۹۰۰ کیت کرونایی است.

خدابخش، ادامه داد: سه نفر از بیماران کرونایی در این شهرستان که قرنطینه خانگی را رعایت نکرده بودند و مرتکب تهدید علیه بهداشت عمومی شده بودند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شهرستان اهر با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۷ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.

پنج شهر لرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پنج شهرستان بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی ( کم خطر) کرونایی قرار گرفتند.

احمد حسین فتایی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

وی افزود: بر همین اساس ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد همچنان در شهرستان های خرم آباد و بروجرد برقرار است.

۶۴ هزار و ۳۲۱ شهروند این استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ بهمن ماه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تاکنون یک هزار و ۳۲۵ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند./


https://www.asianews.ir/u/21v
اخبار مرتبط
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: کرونا در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل شود؛ برخی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می‌شود.
علی انصاریان بازیکن پیشین فوتبال ایران دقایقی پیش در بیمارستانی در تهران درگذشت. او دومین ورزشکار جوان فوتبال کشور است که در روزهای اخیر در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز اعتبار واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی را رد کرد.
مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان لاله تهران بستری شده بود، چشم از جهان فروبست.
در پی تیتر چند روز گذشته روزنامه «آسیا» با عنوان «هتل های کیش پُر از پُر شد» درباره هتل و هتلداری در جزیره کیش در ایام اخیر و تاثیر روزگار کرونایی بر این موضوع، گفت و گویی با مسیح الله صفا، رییس جامعه هتلداران کیش انجام داده ایم.
شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن کرونای ساخت این شرکت در برابر انواع جدید این ویروس که در بریتانیا و آفریقای جنوبی شایع شده موثر است.
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد شواهد نشان می‌دهند گونه جهش‌یافته کرونا که در این کشور ثبت‌شده، ممکن است با مرگ‌ومیر بیشتر مرتبط باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید