صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۸
کد خبر: 3681
گزارشگر: 213
۲۴۰۵
۰
۰
۳
سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

واکسن کرونا رایگان است

واکسن کرونا رایگان است
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.

همزمان با اعلام خبر افزایش آمار مبتلایان به کرونا و موارد بستری از سوی معاون کل وزارت بهداشت ایران، سخنگوی این وزارتخانه روز جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه، از فوت ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا و شناسایی هفت‌ هزار و ۶۱ بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گفته سیما سادات لاری،‌ سه هزار و ۸۱۹ بیمار در وضعیت شدید این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۷ نفر و شمار کل جان‌باختگان به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و مقام‌های سازمان نظام پزشکی آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده برآورد کرده‌اند.

لاری روز جمعه درباره وضعیت شهرهای کشور گزارشی ارائه نداد، اما ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۶ بهمن ماه گفت که تعداد شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ شهر و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است،.

محسن فرهادی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم روز جمعه روند افزایشی کرونا حداقل در سه استان تهران، یزد و هرمزگان را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

حریرچی هم پیشتر گفته بود که در دو هفته اخیر وضعیت جزیره‌های کیش و قشم از وضعیت آبی به نارنجی رسیده است و دلیل آن را حجم بالای مسافران و اجرای برنامه‌های تفریحی در این دو جزیره عنوان کرد.

واکسن کرونا رایگان است

سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.

واکسن روسی
این سازمان از شروع عرضه و تزریق واکسن روسی کرونا «هفته‌های آینده» آغاز می‌شود و «کادر درمان و سالمندان و بیماران خاص و صعب‌العلاج» در اولویت تزریق دارند.

ایران از روز گذشته اقدام به واردات واکسن روسی «اسپوتینک وی» کرده است. قرارداد ایران با روسیه برای خرید دو میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» است؛ این در حالی است که بریتانیا به تازگی خرید واکسن معتبر آسترازنکا را توسط ایران تایید کرده است./ 

https://www.asianews.ir/u/21w
اخبار مرتبط
پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن تاکید بر تزریق واکسن کرونا این اقدام را یک «انتخاب اخلاقی» برای قمار نکردن با جان خود و دیگران خواند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز گفت: هر کالایی که با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.
در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و جهانی با واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در اغلب کشورها، مسوولان ایرانی با این سوال مردم و افکار عمومی مواجه شدند که چرا جمهوری اسلامی ایران این واکسن‌ها را نخریده است؛ این در حالی است که همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا برخی رسانه ها به واکسن فایزر انتقاداتی وارد کردند.
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید