صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
کد خبر: 3707
گزارشگر: 213
۸۵۲
۱
۰
۳
اظهارات وزیر ارتباطات در پی سفر قالیباف به مسکو:

امید بستن به مسکو درست نیست!

امید بستن به مسکو درست نیست!
در ادامه واکنش‌ها به سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، به مسکو ، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در مراسمی گفت: «امید بستن به کاخ کرملین راهبرد درستی نیست».

در ادامه واکنش‌ها به سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، به مسکو و تحویل پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران به نماینده پوتین، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در مراسمی گفت: «امید بستن به کاخ کرملین راهبرد درستی نیست».

سفر قالیباف به مسکو
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آذری جهرمی روز دوشنبه، ۲۰ بهمن، در جلسه شورای اداری زنجان همچنین با اشاره به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» که در ابتدای انقلاب اسلامی مطرح شد، گفت: «در جمهوری اسلامی مهم‌ترین مؤلفه قدرت نیروی مردمی است».

این سخنان وزیر ارتباطات با واکنش منفی برخی فعالان رسانه‌ای منتقد دولت مواجه شده است.

در همین زمینه، عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه «جوان» نزدیک به سپاه پاسداران، این سخنان او را «سیاسی‌کاری» توصیف کرد و در توئیتر نوشت: «وزیر جمهوری اسلامی نمی‌داند شرق مد نظر امام، شرق ایدئولوژیک، شرق کمونیست،شرق سوسیالیسم و شرق سلطه‌طلب به زباله‌دان تاریخ پیوسته است.»

در روزهای گذشته سفر محمدباقر قالیباف به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین خبرساز شده بود. ابتدا اعلام شد که با رعایت پروتکل‌های خاص کرونا این دیدار انجام خواهد شد و رئیس مجلس پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران را به پوتین تحویل خواهد داد.

اما سپس اعلام شد که دیدار با رئیس‌جمهور روسیه مشروط به رعایت قرنطینه دوهفته‌ای پیش از دیدار است و آقای قالیباف با پروتکل بهداشتی سفر مخالفت کرده است.

با این حال، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز گفته است از اول بحث دیدار با پوتین مطرح نبوده است.

رئیس مجلس ایران که روز گذشته به مسکو سفر کرده، می‌گوید حامل «نامه مهم» مقام معظم رهبری برای پوتین در راستای روابط راهبردی دو کشور است و
درباره جزئیات این نامه گزارشی منتشر نشده است.

آقای قالیباف پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران را به ویچسلاو والودین، رئیس مجلس دومای روسیه، تحویل داد تا به دست رئیس‌جمهور روسیه برسد.

او هنگام تحویل پیام از رئیس مجلس دومای روسیه خواست که پیام را «فقط نگاه کند و ببندد».

سفر قالیباف به روسیه از دید برخی تحلیلگران یک سفر تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ارزیابی شده است.

با توجه به این فضای رسانه‌ای است که عبارت «امید بستن به کاخ کرملین» و کنایه وزیر ارتباطات دولت جمهوری اسلامی که گفته می‌شود قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را دارد، معنادار شده است./

https://www.asianews.ir/u/21S
اخبار مرتبط
محسن رفیق دوست، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران با دفاع از انتخابات یکی از سپاهیان به عنوان رئیس‌جمهور گفته است اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور ایران شود، «یک ساله مشکلات کشور حل می شود؛ این در حالی است که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با پیشنهاد یک نماینده مبنی بر ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات مخالفت کردند.
نمایندگان مجلس یازدهم امروز با رای به یک مصوبه، دارندگان گرین کارت یا سابقه اقامت در دیگر کشورها را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع و همچنین با پیشنهاد حذف شرط سنی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کردند.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بودجه سال ۱۴۰۰ را «دارای اشکالات اساسی» خواند و از نمایندگان خواست که کلیات آن را رد کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمدرضا کیانفر
۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
0

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: پیام رهبری به پوتین راهبردی بود. آقای قالیباف، پیام رسانی به رؤسای جمهور دیگر کشورها وظیفه رئیس جمهور و وزیر خارجه است شما حق نداشتید قانون را دور بزنید. دریغ و درد که در جستجوی گنج حضور، بسی شدم به گدایی بر کرام و نشد. هزار حیله برانگیخت حافظ از سر فکر، در آن هوس که شود آن نگار رام و نشد. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق #آز


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید