صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
کد خبر: 3712
گزارشگر: 213
۱۰۵۱
۰
۰
۲
امروز در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

موشک‌های بالستیک سپاه نمایش داده شد

موشک‌های بالستیک سپاه نمایش داده شد
در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ۲۲ بهمن امسال و همزمان با اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تلاش برای محدود کردن برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت.

راهپیمایی 22 بهمن 99
در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ۲۲ بهمن امسال و همزمان با اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تلاش برای محدود کردن برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت.

راهپیمایی 22 بهمن 99
در تازه‌ترین واکنش، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده که این کشور ابزارهای متنوعی را که در اختیار دارد به کار خواهد گرفت تا مانع پیشرفت و توسعه برنامه موشکی جمهوری اسلامی شود.

او که روز سه‌شنبه، با خبرنگاران سخن می‌گفت در واکنش به همکاری مجدد ایران و کره شمالی در ساخت موشک گفت:« ما فقط به دنبال آن نیستیم که ایران باه توافق هسته‌ای بازگردد، بلکه می‌خواهیم با تقویت برجام، از آن به عنوان سکویی برای توافقات بعدی درباره فعالیت‌های مخرب ایران و از جمله برنامه موشکی بالستیک این کشور استفاده کنیم.»

پیش‌تر، یک گروه از کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت می‌کنند، خبر از آن داده بودند که ایران و کره شمالی از سال گذشته میلادی مجددا همکاری در زمینه توسعه موشک‌های دوربرد و انتقال قطعات ساخت این موشک‌ها را از سر گرفته‌اند.

سپاه پاسداران در رژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران، موشک‌های بالستیک ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام را به نمایش گذاشت.

روحانی هم از موشک دفاع کرد، هم از مذاکره

در این مراسم حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز طی سخنانی گفت که بزرگ‌ترین قدرت پدافندی کشور در دولت او ایجاد شده و جمهوری اسلامی در حال حاضر بزرگ‌ترین پدافند موشکی راداری و دریایی را در اختیار دارد.

روحانی دراین‌رابطه گفت که موشک‌های اس-۳۰۰، سامانه سوم خرداد، سامانه ۱۵ خرداد و... در این دوره وارد و ایجاد شد. او مدعی شد که در دولت او برد کروز دریایی از ۳۰۰ به ۱۰۰۰ کیلومتر و کروز هوا پایه به ۱۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

راهپیمایی 22 بهمن 99
او در بخشی دیگر از سخنانش اضافه کرد که جمهوری اسلامی در سازمان ملل آمریکا را شکست داده است و در جنگ اقتصادی علیه این کشور پیروز شده است. وی بدون اشاره به تداوم تحریم‌ها و فشار اقتصادی موجود مجدداً مدعی شد که اگر بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم، ترامپ بدون زحمت پیروز می‌شد و همه تحریم‌ها برگشته بود.

روحانی با پافشاری بر مذاکره گفت:«مذاکره نه‌تنها جزو لوازم یک دولت و دنیای مدرن امروز که ارث پیامبر بزرگ اسلام و امام حسن(ع) است.»

این سخنان در حالی گفته می‌شود که رهبر جمهوری اسلامی ایران بارها با مذاکره مجدد مخالفت کرده است. ایشان هشتم خرداد ۱۳۹۸ در واکنش به پیشنهادهای دونالد ترامپ برای مذاکره گفته بود: «مطلقاً با این کشور (آمریکا) مذاکره نمی‌کنیم، چرا که مذاکره نه‌تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد.»

روحانی در بخشی دیگری از سخنرانی خود با اشاره به شرایط اقتصادی، عملکرد دولت خود را خوب ارزیابی کرد. سقوط نزدیک به ۸۰ درصدی ارزش پول ملی ایران طی چهار سال اخیر و گرانی‌های لجام‌گسیخته نشان می‌دهد که ادعاهای مطرح شده حسن روحانی از آخرین تریبون ۲۲ بهمن دوران ریاست‌جمهوری خود، با واقعیت تناسبی ندارد.

بااین‌حال، روحانی که به شدت به دلیل مسائل اقتصادی زیر فشار افکارعمومی قرار دارد، در توجیه مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر گفت:« در ماه‌های اولیه کرونا صادرات غیرنفتی ما به دلیل بسته شدن مرز‌ها تقریبا متوقف شد.»

او با قیاس درآمدهای نقتی در دولت خود و دولت محمود احمدی نژاد اظهار داشت :« مردم ما بدانند صادارت نفتی ما در سال ۸۹، ۹۰ میلیارد دلار بوده است، اما در این دولت در سال ۹۴ به دلیل فشاری که به ما آمد کل درآمد نفتی ۳۱ میلیارد دلار بود.»/

https://www.asianews.ir/u/21W
اخبار مرتبط
بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد دولت جو بایدن در حال بررسی راهی برای کم کردن فشار مالی بر ایران بدون برداشتن تحریم‌های اقتصادی از جمله تحریم‌های نفتی با حمایت از منابعی مانند وام صندوق بین المللی پول به ایران است.
سه دیپلمات اروپایی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه‌ای از سایت‌های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور مطرح می‌کند.
دستور کار نشست جلسه شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع زمان بازگشت به برجام این است که آمریکا باید قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۱۴۰۰ به برجام بازگردد یا پس از آن.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر ضرورت حضور عربستان در مذاکرات جدید با ایران، فرانسه را متهم کرد که نگران فروش تسلیحات خود به کشورهای حوزه خلیج فارس است.
امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید هر مذاکره جدیدی با ایران پیرامون برجام «بسیار سختگیرانه» خواهد بود و در این مذاکرات باید عربستان نیز دخیل باشد.
مقام‌های دولت و از جمله مجید تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص شرط واشینگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای موسوم به برجام واکنش نشان داده‌اند.
وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که اعمال سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ نتیجه عکس به همراه داشته است و ایران با دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله چندانی ندارد.
این روزها «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه به صراحت گفته است که ایران در حال تقویت ظرفیت هسته ای است و به همین دلیل تنها احیای برجام کافی نیست و حتما باید علاوه بر این درباره فعالیت های موشکی که جزو برجام نبوده، هم صحبت شود.. در این باره با فریبا هشترودی روزنامه نگار ساکن پاریس گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.
همچنانکه که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران است، کشمکش میان دولتمردان ارشد اسرائیل بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است؛ در حالی که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید