صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۴:۵۰
کد خبر: 3714
گزارشگر: 213
۱۹۲۳
۰
۱
۲
براساس اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا

هفته پایانی بهمن و شهرهایی که به موقعیت نارنجی و زرد رفتند

هفته پایانی بهمن و شهرهایی که به موقعیت نارنجی و زرد رفتند
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا بهمن 99
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۷۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۹۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
لاری ادامه داد: شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سفرهای بین شهری به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین عوامل شیوع بیماری در کشور است و با افزایش تردد در جاده‌های کشور، ما همواره با افزایش مراجعه به بخش‌های سرپایی و روند رو به رشد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری مواجه هستیم.

وی بیان کرد: بنابراین درخواست ما کلیه هموطنان این است که به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر در تعطیلات حاضر به طور جد خودداری کرده و فراموش نکنیم که شکست این بیماری سهمگین تنها با همکاری مردم کشورمان در عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر خواهد شد.

هر چند تزریق واکسن به کادر درمان از روز گذشته آغاز شده و امیدها به پایان عمر کرونا را در دلها زنده کرده است اما تا کسب نتیجه نهایی و ایمنی همگانی باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد ، هر گونه بی‌توجهی به دستورالعمل ها عواقب زیانباری برای کشور و کادر درمان به همراه دارد .

اعتقاد به عادی شدن شرایط و ضعیف شدن ویروس کرونا ، افزایش آمار مبتلایان ، بستری ها را به دنبال دارد که در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری ها و شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد بروز موج چهارم بیماری و افزایش شمار جانباختگان خواهیم بود.

مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

طرح واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ کمک بزرگی برای کنترل بیماری است ولی تا زمانی که درصد بالایی از مردم ( ۸۰ درصد) واکسیناسیون نشوند، حفظ و رعایت پروتکل‌ها الزامی است.

مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت جزئیات برنامه واکسیناسیون کرونا را اعلام کرد که بر اساس این برنامه تا یکسال آینده با تامین ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا حدود ۶۰ میلیون نفر واکسینه می شوند به طوری که روزانه ۲۱۰ هزار نفر واکسن می زنند.هدف از اجرای این برنامه در گام اول کاهش مرگ و میر و در گام دوم قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و پایان همه گیری است.

مطابق برنامه ملی واکسیناسسیون کرونا در ایران گروههای پزشکی در بخش های بستری و سرپایی (خصوصی، دولتی و...) در خط اول مواجهه با کرونا، سالمندان (اول مراکز تجمعی و سپس گروههای سنی)، بیماران با بیماریهای زمینه ای مشخص، کارکنان مشاغل خاص و عموم مردم به ترتیب در اولویت دریافت واکسن هستند.

بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

هم اکنون شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به دنبال‌آغاز واکسیناسیون در بسیای از استان های کشور از روز گذشته ، در استان زنجان هم از مجموع ۶۶۰ نفر از کارکنان بخش مراقبتهای ویژه " آی سی یو" بیمارستانهای این استان ۴۶۰ نفر نخستین مرحله واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت می‌کنند.

دکتر پرویز قزلباش اضافه کرد: طبق برنامه اعلام شده واکسیناسیون کرونا در چهار فاز انجام می گیرد، که در مرحله اول کارکنان بخش آی سی یو، سپس کارکنان اورژانس، پرسنل بهداشت و درمان در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی تحت پوشش قرار می گیرند.

وی گفت: اقدامات مختلف نظیر اعمال محدودیت های کرونایی و همکاری زنجانی ها وضعیت بیماری در زنجان پایدار بوده و شمار بستری ها نسبت به هفته های قبل چندان تفاوتی نداشته اما شمار سرپایی ها افزایش داشته که یک زنگ خطر است .

با توجه به تغییر وضعیت برخی استان ها و شهرستان ها و اعمال محدودیت تردد معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: سفر به چابهار به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع شده و در صورت مشاهده تردد خودروهای غیربومی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.

رحمدل بامری ظهارداشت: اعمال محدودیت شدید رفت وآمد در مبادی ورودی و خروجی چابهار به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است و از ورود هرگونه مهمان در این شهرستان جلوگیری می‌شود.

فرماندار چابهار بیان کرد: روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا چابهار را چندی پیش به وضعیت قرمز رسانده بود و حتی مجبور شدیم روزانه آژیر وضعیت قرمز کرونا را از سوی کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به صدا درآورده و علاوه‌ بر آن و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا تمامی بازارها بجز واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی و بهداشتی تعطیل شد.

با توجه به انتشار شایعاتی در خصوص شیوع کرونای انگلیسی در گناوه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شیوع ویروس کرونای انگلیسی در شهرهای گناوه و ریگ و ابتلای برخی شهروندان به این نوع ویروس صحت ندارد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار برخی شایعات مبنی بر ابتلای چند نفر از شهروندان گناوه ای و بندر ریگی به کرونای انگلیسی، تاکنون موردی از این نوع ویروس جهش یافته با این عنوان در شهرستان گناوه گزارش نشده است.

در این اطلاعیه خطاب به شهروندان تاکید شده است دامن زدن به این گونه مطالب کذب ، در برهه کنونی صحیح نیست و انتظار داریم با هوشمندی بیشتر، اخبار را فقط از منابع موثق پیگیری و از توجه به شایعات پرهیز کنند.

طبق اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،تعداد مبتلایان به کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۶۴ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

" مریم کوشکی" اعلام کرد: تاکنون ۱۹۸ هزار و ۲۹۴نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۹۷هزار و ۶۴۱ مورد اعلام شده است.

اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز سه شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند و به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، ۴۲ بیمار بدحال طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های استان انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی گفت: اکنون ۲۷۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

در هرمزگان هم همزمان با چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، واکسیناسیون کرونا با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آغاز و شماری از پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی بخش مراقبت های ویژه کووید ۱۹ این بیمارستان، واکسن را دریافت کردند.

دکتر مهدی حسنی آزاد متخصص بیماری های عفونی و معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و رییس کمیته علمی مقابله با کرونای این استان نخستین فردی بود که این واکسن را در هرمزگان دریافت کرد.

دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این واکسن تاییدیه های لازم جهانی را کسب کرده و نتایج اثربخشی نیز داشته، افزود: این واکسن در قالب دو دوز مجزا به فاصله ۲۱ روز از دریافت نوبت نخست آن، تزریق می‌شود.

نگرانی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان
مشاور معاون بهداشت و رییس مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت استان خوزستان از نظر رعایت بهداشت فردی ، شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت : سن ابتلا به بیماری کرونا در استان خوزستان بین ۳۰ تا ۴۴ سال است و شیب ابتلای به این بیماری در بین زنان خانه‌دار نیز در حال افزایش است.

محمداسماعیل مطلق در نشست مدیریت کرونا در جنوب غرب خوزستان در فرمانداری خرمشهر ضمن هشدار نسبت به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان شادگان گفت: اگر روند ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شادگان کنترل نشود این بیماری در کل خوزستان به سرعت گسترش خواهد یافت.

طبق خبرهای رسیده واکسیناسیون ۶۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت ودرمان فعال در بخش‌های ویژه کرونای شهرستان دزفول روز چهارشنبه در آیینی همزمان با ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بیمارستان بزرگ این شهرستان آغاز شد.

قرار ست ۶۰ دوز واکسن در مرحله نخست طی ۲ روز به کادر درمان تزریق ‌شود، این واکسیناسیون در ۲ مرحله انجام می‌شود و افراد سه هفته بعد از نخستین دوز باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند.

هم اکنون این شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و حدود ۳۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند

طبق اعلام رییس مرکز بهداشت خوزستان ، در ۲ هفته اخیر موارد بستری بیماری کووید ۱۹در استان ما سیر صعودی درپیش گرفته و نسبت به هفته‌ های قبل ۲ تا سه برابر شده است.

محمد علوی اظهار داشت: بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان وارد پیک جدیدی شده و پیک زمستانه پیک شدیدتری از پیک‌های قبلی خواهد بود چرا که شرایط برای انتقال بیماری فراهم است.با توجه به اینکه قدرت انتقال و شدت بیماری زایی ویروس جدید بیشتر شده و از طرف دیگر افراد با سنین پایین را درگیر می کند این خطر وجود دارد که این ویروس در استان خوزستان مشکلاتی را به وجود آورد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر ۹ شهر استان خوزستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار ، وضعیت شهرستان شادگان از لحاظ شیوع کرونا نارنجی و آبادان و خرمشهر در وضعیت زرد هستند بنابراین محدودیت های کرونایی در این شهرستانها مطابق با دستورالعمل مربوط به رنگ های یاد شده اجرا می‌شود.

شکرالله سلمان زاده اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ مورد در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان به کرونا مبتلا شدند که ۲۲ نفر در آبادان، ۲۴ نفر از خرمشهر و ۸۹ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است. از موارد مثبت جدید ۱۲۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

بر اساس خبرهای رسیده وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که در شبانه‌روز گذشته یک بیمار کرونایی جان باخته و ۲۰ فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: شیوع کرونا در این استان طی روزهای اخیر در وضعیت ثبات و پایدار قرار گرفته و مجموع بستری همزمان بیماران کرونایی استان به ۱۶۰ نفر رسیده که ۳۴۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این زمینه است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و ۹ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی و پارس‌آباد در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به شروع واکسیناسیون کارکنان درمان بخش‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی استان اردبیل از روز گذشته، اظهار کرد: در مرحله نخست، ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت می کنند.

وضعیت کرونایی ۶ شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد
رنگ آبی کرونایی سرانجام با تغییر وضعیت شیوع این ویروس به مازندران نزدیک شد و طبق اعلام سامانه ماسک ۶ شهرستان مازندران از روز ۲۵ بهمن ماه جاری در وضعیت آبی قرار می‌گیرند.

سامانه ماسک که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آن را راه اندازی کرد و با سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت برخط وضعیت کرونایی مناطق مختلف کشور را رصد می کند ، در تازه ترین به روزرسانی خود که امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن انجام داد ، اعلام کرد که وضعیت ۶ شهرستان مازندران از ۲۵ بهمن ماه آبی می شود.

گلوگاه ، میاندرود ، سیمرغ ، سوادکو شمالی ، عباس آباد و کلاردشت از شهرستان هایی هستند که از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه رنگ آبی کرونایی را به خود می بینند. این شهرستان ها از سوم بهمن ماه جاری در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته بودند.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک از شنبه هفته آینده پنج شهرستان نارنجی مازندران هم به رنگ زرد تغییر وضعیت خواهند داد. نکاء ، قائمشهر، سوادکوه، فریدونکنار و محمودآباد پنج شهرستان نارنجی هستند که به زرد تغییر وضعیت خواهند داد.

با این وجود ، همچنان ۱۰ شهرستان دیگر مازندران که در زمره شهرستان های بزرگ این خطه شمال کشور محسوب می شوند و بیش از نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده اند ، همچنان در وضعیت نارنجی باقی مانده اند. ساری ، بابل ، آمل ، تنکابن ، نوشهر، چالوس ، بابلسر، نور، رامسر و جویبار شهرستان هایی هستند که رنگ نارنجی کرونایی در آنجا جا خوش کرده است.

بر اساس ارزیابی سامانه ماسک از ۲۵ بهمن ماه تنها ۲۶ شهرستان در کشور در وضعیت نارنجی کرونایی باقی می مانند که ۱۰ شهرستان مربوط به استان مازندران است.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، رنگ آبی به معنای وضعیت «کم‌خطر» است که از ۲۰ دی ماه سال جاری در رنگ بندی های کرونایی کشور قرار گرفت. رنگ آبی به این معنای بستری کمتر از چهار نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت به صورت روزانه است.

رنگ زرد هم در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، وضعیت کرونایی " بسیار پرخطر " محسوب می شود. آمار بستری روزانه بیشتر از ۱۰ نفر در روز از میان یکصد هزار نفر جمعیت به معنای داشتن وضعیت قرمز است.

اگر رسیدن وضعیت آبی به مازندرانی می تواند امیدوار کننده باشد ، ولی به معنای رفع خطر شیوع کرونا نیست بویژه این که استان به خاطر فشردگی پراکنش سکونتی و چسبیده بودن شهرها به یکدیگر و روستاها به شهرها از یک سو و داشتن ۱۰۰ شهرستان دارای وضعیت نارنجی از سوی دیگر همواره در معرض خطر بازگشت به وضعیت بحرانی قرار دارد.

محدودیت های کرونایی حاکم بر وضعیت زرد کرونایی شامل ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا سه بامداد و دور کاری یک سوم کارکنان دولت در شهرستان های آبی نیز حاکم است ، ولی تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در مناطقی که وضعیت زرد و آبی دارند آزاد است و نیاز به برگه تردد ندارد.

شیوع کرونا در مازندران از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار کرونایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع شد. این استان تاکنون دو موج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است و از اول دی ماه هم با افزایش آمار بیماران بستری به طور آرام به موج سوم رسید و اکنون با پشت سر گذاشتن نقطه پیک شیوع ، در وضعیت پایین آمدن آرام از این پیک است.

طبق آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۱۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان های این دو دانشگاه بستری هستند.

گزارشی که روزانه وزارت بهداشت منتشر می کند نشان می دهد طی ماه بهمن به طور میانگین ۱۰ نفر در مازندران جانشان را به خاطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

۹۹ دانش آموز و فرهنگی در جنوب فارس به کرونا مبتلا شدند
۸۹ دانش آموز و ۱۰ نفر از فرهنگیان در شهرهای جنوب استان فارس از ابتدای بهمن‌ماه جاری تاکنون در حالی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که به نظر می‌رسد خطر بروز موج چهارم کرونا در این مناطق همچنان وجود دارد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: ابتلای این تعداد دانش آموز به بیماری کووید ۱۹ نه در سطح مدارس و کلاس های درس که در جمع ها و دورهمی های گروهی و خانوادگی بوده است.

محمد علی اسروش تاکید کرد: ۴۹ مورد از دانش آموزان مبتلا شده مربوط به لارستان و بیش از نیمی از این تعداد نیز مربوط به بخش جویم این شهرستان است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۱ نفر این تعداد دانش آموز مربوط به شهرستان اوز و ۲۸ مورد نیز در شهرستان خنج است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان یادآور شد: در این بازه زمانی و طی ۲۲ روز گذشته ۱۰ نفر از فرهنگیان در مناطق و شهرهای جنوبی استان فارس به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

همچنین از هفته گذشته تاکنون نیز ۵ روستا در شهرستان های اوز و لارستان از سوی ستاد مدیریت کرونا و دانشکده علوم پزشکی لارستان در قرنطینه کامل قرار گرفته اند و محدودیت های شدید کرونایی همچنان در این مناطق حاکم است.

این روستاها شامل کاریان ، لاغران، احمد محمودی و جلال آباد در بخش های بنارویه و جویم لارستان و روستای فیشور در شهرستان اوز است که با توجه به هماهنگی با مسئولان، معتمدین و اهالی این روستاها شرایط منع تردد در آنها و محدودیت های شدید برای جلوگیری از گسترش مبتلایان با جدیت ادامه دارد.

بر اساس آخرین اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های خنج، اوز و لارستان مبتلا شده اند و ۲۳ نفر نیز در بخش های کرونایی و بیمارستان های این شهرستان ها بستری هستند.

تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز از آغاز بروز کرونا تاکنون پنج هزار و ۷۶۴ نفر و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این مناطق نیز ۱۴۴ نفر است.

برنامه تزریق واکسیناسیون کادر درمان ضد ویروس کرونا نیز از روز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور در شهرستان لارستان آغاز شده و کادر درمان دانشکده علوم پزشکی نیز نخستین گروه از تزریق کنندگان این واکسن بودند.

هفت شهر لرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند
هفت شهر لرستان براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آخرین رنگ بندی شهرهای کشور، در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

نقشه رنگ‎بندی‌ شهرستان‌های کشور به لحاظ شیوع کرونا، برای اعمال محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی منتشر شد که بر اساس آن وضعیت هفت شهر استان "زرد" اعلام شده است.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون شهرستان های الیگودرز، بروجرد، پلدختر، خرم آباد، دلفان، کوهدشت و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق اعلام این وزارتخانه، شهرستان های ازنا، رومشکان، دورود و چگنی نیز در وضعیت آبی هستند، و این در حالی است که نسبت به هفته گذشته، دورود از وضعیت زرد به آبی و بروجرد و کوهدشت از آبی به زرد رسیده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان لرستان از ابتدای شیوع این ویروس تا روز بیستم بهمنماه جاری به ۶۴ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

تاکنون یک هزار و ۳۲۷نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به بیشترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۴۱۴ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شد که بیشترین تعداد طی ۲ ماه گذشته بود.

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه افزود: از این میزان حدود ۹۰ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند که در این خصوص نیز شاهد افزایش قابل توجه نسبت به روزها و هفته های گذشته هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۴۴۰ نفر اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۳ نفر مشکوک و ۱۸۷ نفر نیز مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طبق آخرین آمار، ۱۴۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری و ۲۶ نفر از آنان به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین یک نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۵۴۴ نفر رسید.

تاکنون حدود ۱۰۸ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

همچنین تاکنون نزدیک به ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیا و بیش از یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده اند.

سهم ایران از فوتی های ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار نفری ناشی از کرونا در جهان، حدود ۲.۵ درصد است.

سهم آذربایجان غربی از مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در ایران نیز به ترتیب ۷.۲ و ۶ درصد است.

یک هزارم مبتلایان در دنیا نیز مربوط به آذربایجان غربی است.

وضعیت کرونایی مشهد دوباره آبی شد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس رنگ بندی جدید نرم افزار ماسک، وضعیت شهر مشهد از نظر شیوع کرونا با کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس از زرد به آبی تغییر یافت.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه افزود: بر اساس وضعیت رنگ بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشهد اکنون در وضعیت آبی است، در حالی که حدود ۲ هفته گذشته وضعیت مشهد از آبی به زرد تغییر رنگ داده بود.

وی ادامه داد: بر اساس رنگ‌بندی وزارت بهداشت، خطر کرونا در وضعیت زرد، متوسط است و فقط گروه شغلی چهار در این شرایط تعطیل است و قوانین وضعیت آبی و زرد نیز شبیه هم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در وضعیت نارنجی به معنای پرخطر، سطح شغلی سه و چهار تعطیل هستند و در وضعیت قرمز که به مفهوم خیلی پرخطر است همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل هستند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اندو با فوت ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۸۶ تن رسیده است.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۵۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

آمار روزانه فوت کرونا در استان همدان صفر شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان برای چهارمین بار در ۲ ماه گذشته به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

"محمد طاهری" روز چهارشنبه افزود: شمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون به یک هزار و ۴۹۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین با شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۲۷۷ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۴ مورد بود که از این تعداد ۴۲نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین در حال حاضر ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۲۴ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۷، بهار ۵۹۱، تویسرکان ۶۵۳ ، رزن ۴۴۰، درگزین ۱۹۶، فامنین ۱۷۸ و کبودراهنگ ۶۵۷ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۸۹۱ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۳۲ نفر در نهاوند و سه هزار و ۸۹۷ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

استاندار همدان روز (شنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان، گفت که براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین بررسی های انجام شده در خصوص رنگ بندی شهرهای استان همدان، «بهار، تویسرکان، رزن و درگزین» در وضعیت نارنجی، «همدان، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد» نیز در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته‌اند./

https://www.asianews.ir/u/21Y
اخبار مرتبط
در حالی که قرار است روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، واکسیناسیون محدود کرونا در ایران شروع شود، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش روند ابتلا گفته است: « حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ‌ومیر کرونا در کشور خواهیم بود».
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.
شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم در حال بالا رفتن است و شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است.
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: کرونا در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل شود؛ برخی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز اعتبار واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی را رد کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع وام ۱۲ درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید