صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۹
کد خبر: 3716
گزارشگر: 2
۴۷۸۲
۰
۰
۵
دلایل پیری زودهنگام پوست صورت ؛

ماسکهای آبرسان صورت و اثر آن بر روی طراوت پوست صورت

ماسکهای آبرسان صورت و اثر آن بر روی طراوت پوست صورت
هرچند راه گریزی از پیری نیست و افزایش سن یک روند طبیعی در زندگی است، اما این دلیلی نیست که با پای خودمان به استقبال آن برویم. از دلایل پیری زودهنگام پوست صورت، خشکی آن است و یکی از راه هایی که می تواند جلوی بروز آن را بگیرد، ایجاد شادابی و نشاط در پوست به کمک ماسک های آبرسان پوست است.

 هرچند راه گریزی از پیری نیست و افزایش سن یک روند طبیعی در زندگی است، اما این دلیلی نیست که با پای خودمان به استقبال آن برویم. از دلایل پیری زودهنگام پوست صورت، خشکی آن است و یکی از راه هایی که می تواند جلوی بروز آن را بگیرد، ایجاد شادابی و نشاط در پوست به کمک ماسک های آبرسان پوست است.

 

تنوع ماسک های صورت

 
زمانی که برای پیدا کردن انواع ماسک های آبرسان در اینترنت جستجو می کنید، با انواع ترکیبات به کار رفته در ماسک ها مواجه می شوید. از جمله موادی که در ماسک ها از آن استفاده می شود می توان به خیار، عسل، شکر، چای سبز، گلاب، هندوانه و صدها چیز دیگر اشاره کرد. این ترکیبات و این تنوع بالا از محصولات شاید شما را در انتخاب بهترین ماسک صورت خانگی دچار سردرگمی کند.

توصیه کنندگان برخی از این ماسک ها ادعا می کنند که ماسک پیشنهادی آنها در مدت زمانی کوتاه توانایی رفع هرگونه مشکلات پوستی از جمله لکه های روی صورت، چین و چروک، خطوط ریز، مسدود شدن منافذ پوست، خشکی، عدم درخشش و تیرگی پوست و بسیاری موارد دیگر را دارند. اینکه چنین چیزی امکان دارد یا نه بستگی به ویژگی ماسک های آبرسان دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شدت بالای تاثیرگذاری

 
به لطف طراحی و نوع پوشاندن پوست به کمک ماسک های آبرسان، این ماسک ها ارتباط صورت با هوای بیرون را محدود می کنند. به این صورت بین هوای اطراف و مواد موجود در ماسک که قرار است به پوست شما برسد، سدی ایجاد می شود. سد ایجاد شده موجب جلوگیری از تبخیر مواد ماسک آبرسان می شود و به این ترتیب این مواد، کاملاً به پوست صورت نفوذ می کنند و تاثیر بیشتری بر مرطوب شدن پوست می گذارند.

رفع قرمزی، آکنه و تیرگی پوست به کمک ماسک های آبرسان

 
بعضی از ماسک های آبرسان می توانند یک راه حل سریع برای مشکلاتی مانند چربی و قرمزی صورت باشند. ماسک های آبرسان مواد را عمیق تر و قوی تر از سایر محصولات به پوست صورت می رسانند، بنابراین هر کاری که می خواهند برای پوست شما انجام دهند را با سرعت بیشتری نسبت به سایر محصولات انجام می دهند. این بدان معناست که آنها مشکلاتی مانند قرمزی، خشکی، چربی و التهاب را سریعا رفع می کنند. البته این تا حد زیادی بستگی به مواد بکار رفته در ماسک مورد نظر دارد.

به همین منظور متخصصان توصیه می کنند که به دنبال ماسک های آبرسانی بگردید که شامل موادی مانند اسید سالیسیلیک و اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) برای درمان آکنه باشند یا آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E، رسوراترول و اسید فرولیک برای رفع خطوط ریز داشته باشند.

همچنین وجود سویا و عصاره ریشه شیرین بیان در ترکیبات ماسکهای آبرسان، برای روشن شدن لکه های تیره بسیار تاثیرگذار است.

 

ماسک صورت خانگی

 

ماسک های خانگی

 
بسته به موادی که استفاده می کنید، برخی از ماسک هایی که خودتان درست می کنید نیز می توانند نتیجه فوق العاده ای داشته باشند. اما توصیه می شود قبل از استفاده از ماسک های خانگی، ابتدا آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست صورتتان آزمایش کنید تا مطمئن شوید پوست واکنش مناسبی به این مواد نشان می دهد. به همین منظور به بعضی از مواد خوراکی و طبیعی مناسب برای ساخت ماسک های خانگی اشاره می کنیم.

مواد مناسب برای استفاده در ماسک های خانگی

 
به عنوان مثال شیر و ماست حاوی اسید لاکتیک علاوه بر خاصیت آبرسانی، باعث لایه برداری از پوست می شوند و به روشن شدن پوست کمک می کنند. آلوئه ورا نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند پوست صورت را روشن کنند. یکی از مواد آبرسان، قهوه است که به دلیل کافئین موجود در آن می تواند از پوست صورت در مقابل خشک شدن محافظت کند و منافذ پوست را به حداقل برساند.

صفحات اینترنتی ترکیبات مختلفی را برای درست کردن ماسکهای صورت پیشنهاد می دهند، حتما در مورد استفاده از آنها جانب احتیاط را در نظر بگیرید.

زمان مناسب برای استفاده از ماسک های آبرسان

 
هر چند این ماسک ها همیشه به طراوت و نشاط پوست کمک می کنند اما اهمیت استفاده از آنها در دو فصل پایانی سال بیشتر خواهد بود. با شروع فصل پاییز و کاهش دما، پوست تمایل به خشک شدن دارد. علاوه بر مرطوب کننده ها، روغنهای صورت، کرمها و انواع سرمها، استفاده از ماسکهای آبرسان صورت می تواند به پوست در حفظ رطوبت در این دوره زمانی کمک کند. ماسکهای آبرسان در فصلهای پاییز و زمستان جای رطوبتی که به مرور زمان از بین رفته است را به خوبی پر می کنند.

انتخاب ماسک مناسب

 
در ادامه نکاتی را به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید ماسکهای آبرسان باید به آنها توجه کنید.

فریب بوی بعضی از ماسک های آبرسان را نخورید

 
ماسک های صورت حتی اگر مواد خاصی در ترکیب خود نداشته باشند، پوست شما را مرطوب می کنند. زیرا مانع تبخیر آب و رطوبت پوست شما می شوند. به همین دلیل باید مواظب باشید تا فریب عطر بعضی از ماسک ها را نخورید. بسیاری از ماسک ها بدون اینکه ماده یا عنصر ویژه ای در ترکیبات خود داشته باشند، صرفا با استفاده از اسانس ها و مواد خوشبو کننده مشتریان را جذب می کنند.

یک ماسک آبرسان خوب باید از مواد اولیه موثر تشکیل شده باشد نه اینکه صرفاً بوی خوبی داشته باشد. این ماسک ها نه تنها کمکی به پوست شما و نشاط آن نمی کنند بلکه ممکن است استفاده از آن پوست شما را دچار حساسیت کند.

اگر پوست حساس یا بیماری پوستی دیگری دارید با احتیاط عمل کنید

 
از آنجا که هنگام استفاده از ماسک های آبرسان نفوذ و غلظت بالاتری را نسبت به محصولات دیگر تجربه می کنید، ممکن است با تحریکات پوستی و حساسیت های بیشتری مواجه شوید. بنابراین اگر پوستی حساس یا مستعد واکنش های آلرژیک دارید، باید بیشتر مراقب باشد.

از جمله موادی که وجود آنها در ماسک های آبرسان می تواند منجر به حساسیت های پوستی شود رتینول و مواد حاوی کلمه "اسید" است. البته در این زمینه اسید هیالورونیک یک استثنا می باشد. اسید هیالورونیک یک مرطوب کننده است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند.

مراقب ماسکهایی که از مواد شیمیایی زیادی استفاده می کنند باشید

 
اینکه بر روی جعبه و بسته بندی یک ماسک آبرسان، لیست بلندی از مواد و ترکیبات شیمیایی نوشته شده باشد، نشان از قوت یک ماسک نیست. بلکه احتمال وجود یک عامل حساسیت زا در ماسک را افزایش می دهد. وجود عناصر طبیعی در مواد تشکیل دهنده بسیار مهمتر از مواد شیمیایی می باشد. همچنین بخاطر داشته باشید که گران تر بودن یک ماسک نیز نمی تواند تضمین کننده اثربخشی و مرغوبیت آن باشد.

آیا ماسک ها جایگزین کرم ها هستند؟

در انتها باید گفت با وجود همه مزایایی که در مورد سرعت و میزان اثربخشی ماسکهای آبرسان گفتیم، این ماسکها نمی توانند جایگزین کرم ها و مرطوب کننده ها باشند. بر اساس آنچه متخصصان پوست مطرح دنیا می گویند، با وجود اینکه بعضی از ماسک های آبرسان بسته به نوع پوست شما و خود محصول، مزایایی خارق العاده دارند، اما اولویت استفاده از کرم ها و مرطوب کننده ها بالاتر از ماسک هاست.

بطور خلاصه باید گفت، کرمهای مرطوب کننده برای سلامت پوست ضروری هستند و ماسک های آبرسان می توانند به عنوان مکمل در کنار آنها قرار بگیرند.


نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/221
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید