صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۲
کد خبر: 3739
گزارشگر: 213
۷۶۸۹
۵
۳
۸
نماینده وزارت اقتصاد خبر داد:

پرداخت وام بدون ضامن به مشمولان سهام عدالت/تشریح جزییات

پرداخت وام بدون ضامن به مشمولان سهام عدالت/تشریح جزییات
نماینده وزارت اقتصاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری سهام عدالت نیاز به ضامن ندارند و شبکه بانکی تلاش کرد خدماتی برای دارندگان سهام عدالت طراحی کند تا بتوانند نیاز‌های اساسی‌ و خردشان را مبتنی بر دارایی‌شان برطرف کنند.

نماینده وزارت اقتصاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری سهام عدالت نیاز به ضامن ندارند.

پرداخت وام بدون ضامن به مشمولان سهام عدالت

  نماینده وزارت اقتصاد گفت: شبکه بانکی تلاش کرد خدماتی برای دارندگان سهام عدالت طراحی کند تا بتوانند نیاز‌های اساسی‌ و خردشان را مبتنی بر دارایی‌شان برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: از این رو همه کسانی که سهام عدالت دارند، می توانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به صورت غیرحضوری از درگاه ها‌ی تعیین شده ارسال کند.

موسوی با بیان اینکه برای دریافت کارت اعتباری و استفاد از این تسهیلات، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست، تصریح کرد: متقاضیان در بانک ملی از طریق سامانه ایوا و در بانک تجارت از طریق سامانه زمرد اقدام کنند.

نماینده وزارت اقتصاد یادآور شد: مدارک مورد نیار مدارک هویت سنجی است و بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان بورس، این کارت‌ها حداکثر ظرف یک هفته قابل استفاده خواهد بود.

وی تاکید کرد: فعلا دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روز‌های آتی برای سایر بانک‌ها اطلاع رسانی‌های خواهد شد ضمن اینکه کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، میتوانند با افتتاح حساب از این تسهیلات استفاده کنند.

موسوی ادامه داد: تمهیداتی در نظر گرفته شده که از کارت فیریکی هم استفاده نشود و خرید از طریق کیوآرکد انجام شود.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است، گفت: نرخی که در نظر گرفته 18 درصد است، اما اگر مصرف کننده آخر هر ماه تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.

موسوی با اشاره به متغیر بودن میزان اقساط تصریح کرد: ارزش کارت‌های اعتباری 50 یا 60 درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس میتواند آن را به عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایران اکونومیست، پیش از این معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفته بود: صاحبان سهام عدالت از روز 25 بهمن 99 کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

عباس معمار نژاد تصریح کرده بود: بانک‌های ملی و تجارت به صاحبان سهام عدالت کارت اعتباری می‌دهند. این خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می‌شود و معادل 50 درصد ارزش سهام عدالت است./

https://www.asianews.ir/u/22k
اخبار مرتبط
شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند نزولی سهام عدالت همراه بود اما روند سبد سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت صعودی بود و حدود ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد.
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد؛ اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک ها طی هفته پیش رو عملیاتی شود.
حسین فهیمی درباره نحوه پرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت، اظهار داشت: اقدامات لازم برای پرداخت کارت اعتباری صورت گرفته است، اما به دلیل برخی ایرادات بین بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی، اعلام عمومی نشد با رفع این مشکل از ابتدای هفته آینده دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.
در دی ماه بازدهی همه بازارها منفی شد و در بازار ارز، قیمت دلار طی یک ماه ۱۶.۵ و یورو ۱۶.۸درصد کاهش یافت.
مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای ثبت‌نام در سامانه سجام مهلتی در نظر گرفته نشده است و سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در سجام ثبت نام کنند تا از مزایایی چون شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی استفاده کنند.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟ به عقیده برخی کارشناسان کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند
تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام فعلا در کمیسیون تلفیق تصویب شده و چنانچه در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، باید محل واگذاری آن مشخص شده و بعد به دولت فرستاده شود. در واقع پس از تصویب در مجلس باید مشخص شود که کدام شرکت ها باید برای جاماندگان واگذار شود و فعلا راه زیادی برای تحقق این اتفاق در پیش است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
بی نام
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
0

منظور از کارت اعتباری فقط برای خرید کالا هست یا میشه از کارت نقدی برداشت کرد

مدیر سایت
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
0

خرید کالا


فرشاد
۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
0
0

برای گرفتن 40درصد باقیمونده سهام باید به گفته شما کارت اعتباری از طریق ایوا گرفت، که کارت ملی هوشمند باید باشه. ما که برای کارت ملی اقدام کردیم ولی میگن فعلا موجود نیست که صادر بشه اگرم بشه چند ماهی طول میکشه، ما باید چکار کنیم.

حقیقت
۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
0

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه میشود این راه دراز کی به منزل میرسدچرا به همه آحاد ملت سهام عدالت تعلق نگرفته چقدر نابرابری؟؟

زهرا
۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
0

ببخشین ماهایی که سهام رو به فروش گذاشتیم و چن ماهه که سود نگرفتیم قضیش چی میشه ؟ سودش برا ما واریز میشه یا ن منتظر نباشیم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید