صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۵
کد خبر: 3758
گزارشگر: 2
۲۸۰۱
۰
۰
۴
بسته بندی محصولات پروتئینی

دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ - مناسب بسته بندی مرغ کامل، گوشت چرخ کرده، گوشت قرمز و گوشت بلدرچین

دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ - مناسب بسته بندی مرغ کامل، گوشت چرخ کرده، گوشت قرمز و گوشت بلدرچین
اگر می‌خواهید وارد کسب و کار بسته بندی محصولات پروتئینی شوید یا تجارت خودتان را گسترش دهید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

بسته بندی و دستگاه بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی با تمام محصولات غذایی دیگر تفاوت دارد. محصولات این صنعت برای فروش باید در بهترین شرایط موجود باقی بمانند. هر گونه تغییر رنگ یا تغییر بافت گوشت، می‌تواند منجر به مرجوعی شدن کالا و ضرر و زیان بیش از اندازه برند تولیدی شود. شما به عنوان کارآفرین و صاحب کسب و کار مرتبط با صنعت گوشت و مرغ یا به عنوان فردی که می‌خواهد به تازگی وارد این بازار کار شود، لازم است از شرایط این کسب و کار آگاه باشید.
زمانی که قیمت گوشت قرمز به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده بود، افراد زیادی به سمت تهیه مرغ و گوشت سفید روی آوردند. با گران شدن فرآورده‌های گوشت سفید و مرغ، انتظار خریدار به نسبت قبل بالاتر رفته است. به همین جهت حساسیت خریدار در تهیه محصولی که کیفیت مناسبی داشته باشد، به مراتب بیشتر از قبل شده است.

در این مطلب به بررسی شرایط محصولات گوشت منجمد، گوشت چرخ‌کرده، مرغ و بلدرچین را می‌پردازیم و در مورد دستگاه بسته بندی مناسب آنها صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید وارد کسب و کار بسته بندی محصولات پروتئینی شوید یا تجارت خودتان را گسترش دهید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

پیشنهاد: استعلام قیمت و دستگاه سیل وکیوم - مناسب بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی

دستگاه بسته بندی گوشت منجمد

لاشه‌های گوشت منجمد باید در شرایطی نگه‌داری شوند که از آلودگی و حشرات دور بمانند. گوشت منجمد چه به شکل لاشه بزرگ و چه قطعات خورد شده حمل و نقل شود نیاز به نوعی از بسته بندی دارد که بتواند سلامت محصول را تأمین کند.
درصورتی که لازم باشد گوشت منجمد در جعبه‌های دارای کفی بسته بندی شود می‌توان از دستگاه شرینک پلی‌اتیلن NPM90 استفاده کرد. این دستگاه با ابعاد بزرگی که دارد می‌تواند جعبه‌هایی در حداکثر عرض ۶۰۰ و حداکثر ارتقاع ۴۰۰ میلی‌متر را بسته بندی کند. حداکثر عرض رول آن ۷۰۰ و حداکثر قطر رول آن نیز ۳۵۰ میلی‌متر است.

دستگاه بسته بندی گوشت چرخ کرده

گوشت منجمد از جمله محصولاتی است که به سادگی فاسد و خراب می‌شود. از این جهت بسته بندی آن باید به شکلی باشد که شرایط ماندگاری آن فراهم شود. در چنین شرایطی بسته بندی محصول، تنها یک ظرف برای جابجایی کالا نیست؛ تضمین حفظ کیفیت آن نیز هست.

 

گوشت چرخ کرده بسته بندی

 

برای بسته بندی محصولاتی گوشتی لازم است که هوای موجود در بسته از آن خارج شود. دستگاه‌های سیل وکیوم توانایی انجام چنین کاری را دارند. این دستگاه‌ها با خارج کردن هوای موجود به ماندگاری بالای کالا کمک می‌کنند. همچنین می‌توانند با وارد کردن گازهای نگه‌دارنده‌ای مانند CO2 و N2 موجب دوام هر چه بیشتر محصول شوند.

دستگاه بسته بندی گوشت مرغ کامل

بسته بندی مرغ کامل نیز مانند تمام محصولات گوشتی، نیاز به شرایطی دارد که کالا در معرض عوامل محیطی قرار نگیرد و به راحتی به دست خریدار برسد. بسیاری از تولیدکنندگان مرغ‌های خود را داخل پلاستیک می‌پیچند و عرضه می‌کنند.
برای بسته بندی مرغ اما راه‌های دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان از دستگا‌ه‌های سیل وکیوم استفاده کرد. به عنوان مثال دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات NPR1000 می‌تواند شرایط مناسبی برای حفظ، نگهداری و عرضه مرغ کامل فراهم کند.
دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR1000 دارای قابلیت وکیوم و تزریق گاز (MAP) است. این دستگاه که با قالب خطی کار می‌کند برای بسته بندی محصولات غذایی مانند بسته بندی مرغ کامل، عملکردی عالی دارد. دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR1000 از سیستم وکیوم استفاده می‌کند و با درست کردن خلاء، محیطی ایده‌آل برای نگهداری مرغ کامل فراهم می‌کند.
اگر قصد دارید برای عرضه محصولات خود، در هر دقیقه بین ۸ تا ۱۲ مرغ را بسته بندی کنید، این دستگاه بهترین انتخاب برای شما است. نکته دیگر و به نوعی برگ برنده این دستگاه این است که از توانایی جمع‌کردن ضایعات فیلم برخوردار است. این یعنی اینکه برای جمع کردن این حجم زیاد از فیلم دیگر نیازی به اپراتور نیست.

دستگاه بسته بندی گوشت بلدرچین

چند سالی است که پرورش بلدرچین برای مصرف گوشت آن به شکل صنعتی در ایران راه افتاده است. با توجه به رقابت زیادی که به تازگی در این زمینه به وجود آمده است، بسیاری می‌خواهند وارد این صنعت شود.
در صورتی که می‌خواهید محصولات گوشتی بلدرچین را به بازار عرضه کنید، مانند دیگر محصولات گوشتی باید شرایطی فراهم کنید که محصول از مسیر کشتارگاه تا رسیدن به دست خریدار، فاسد نشود.

 

پرورش بلدرچین

 

با این حال در شروع کار شاید نیازی به تهیه دستگاه تمام اتوماتیک بسته بندی نداشته باشید. حتی در ابتدای کار، چنین هزینه‌ای می‌تواند غیرضروری و غیرمنطقی باشد. با توجه به این موضوع، می‌توانید از دستگاه سیل وکیوم روتاری (نیمه اتومات) NPR200 استفاده کنید.
این دستگاه نیز مانند دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR1000 قابلیت وکیوم و تزریق گاز (MAP) را دارا است. تفاوت این دو دستگاه در این است که دستگاه سیل وکیوم روتاری (نیمه اتومات) NPR200 با قالب چرخشی عمل می‌کند.
این دستگاه برای اینکه وقت اپراتور و در نتیجه وقت بخش بسته بندی هدر نرود، از سیستم قالب دو بخشی گردان بهره می‌برد. این سیستم به این شکل عمل می‌کند که وقتی دستگاه در حال بسته بندی محصول است، اپراتور فرصت دارد محصول بعدی را در ظرف پیش رویش قرار دهد.
با تمام شدن کار اپراتور و همچنین پایان یافتن بسته بندی کالای اول، اپراتور سینی دستگاه را می‌چرخاند و ظرف جدید وارد روند بسته بندی می‌شود. به این ترتیب اپراتور به سراغ قرار دادن ظرف بعدی در سینی مخصوص دستگاه می‌رود. این روند به همین شکل ادامه پیدا می‌کند.

خرید دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ

با توجه به نوع و میزان تولید فرآورده‌های گوشتی کارخانه‌تان، می‌توانید یکی از انواع دستگاه‌های گفته شده را تهیه کنید. نکته اساسی در بسته بندی محصولات گوشت و مرغ این است که کیفیت بسته بندی شما به معنای حفظ سرمایه و آبروی برند است. تنها تصور کنید یکی از محصولات گوشتی برند شما در شرایطی به دست خریدار برسد که بو گرفته یا شکل و قیافه خودش را از دست داده است. چنین اتفاقی می‌تواند ذهنیت خریدار را به نسبت به برند شما خراب کند؛ تا جایی که شاید دیگر از محصولات شما خرید نکند. یا از آن بدتر یک تبلیغ دهان به دهان منفی راه بیاندازد و موجب شود افراد دیگری نیز از تهیه محصولات گوشتی شما منصرف شوند.
برای جلوگیری از چنین ضرر و زیان‌هایی حتما لازم است تا بهترین شرایط بسته بندی را برای کالاهای خود فراهم کنید.

سخن پایانی

در این مطلب شریاط انواع محصولات گوشت منجمد، گوشت چرخ‌کرده، مرغ و بلدرچین را بررسی کردیم و در مورد دستگاه‌های بسته بندی مختلف گفتیم. به عنوان صاحب کسب و کار، کارآفرین یا کسی که می‌خواهد کارگاه بسته بندی خودش را راه بیاندازد، می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.
مهم‌ترین نکته این است که بدانید قصد دارید در چه زمینه‌ای از بازار بزرگ بسته بندی وارد شوید و بعد از آن متناسب با آن عمل کنید. یادمان باشد املای نانوشته، غلط ندارد.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/22G
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید