صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۵
کد خبر: 3769
گزارشگر: 213
۱۰۶۷۵
۰
۰
۳
ایندیپندنت:

ورود واکسن چینی با اثرگذاری 50 درصدی به ایران

ورود واکسن چینی با اثرگذاری 50 درصدی به ایران
هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا به نام «سینوفارم» وارد کشور خواهد شد؛ این در حالی است کارایی واکسن چینی 50 درصد اعلام شده است.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا به نام «سینوفارم» وارد کشور خواهد شد؛ این در حالی است که اثرگذاری واکسن چینی از سوی سازمان های معتبر بهداشتی پزشکی جهانی 50 درصد اعلام شده است.

ورود واکسن چینی با اثرگذاری 50 درصدی به ایران

وی با بیان این که ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازنکا نیز احتمالا در اسفند وارد خواهد شد، گفت می‌توانیم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری را که در سال جاری در اولویت هستند، واکسینه کنیم.

با مخالفت مقام معظم رهبری، ایران از واردات واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی کووید-۱۹ خودداری کرد و نخستین واکسنی که وارد ایران شد، «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه بود.

به گفته معاون وزیر بهداشت ایران، ۳۶ هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها (آی سی یو) در اولویت اول فاز نخست واکسیناسیون سراسری قرار دارند.

ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها دیر اقدام به واردات واکسن کرده است؛ این در حالی است که مسئولان اخیرا در مورد آغاز موج چهارم همه‌گیری هشدار داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و از این تعداد، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه آخرین آمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کشور را یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ و مجموع جان‌باختگان را ۵۹ هزار و ۲۶۴ نفر اعلام کرد.

براساس برخی گزارش ها برزیل اکنون در حال ارزیابی گزینه‌های خود، بین استفاده از واکسن سینوواک یا انتظار برای دریافت دوزهای بیشتری از واکسن آکسفورد/آسترازنکا است. همزمان، مرکز زیست پزشکی بوتانتان، به دلیل انتشار اولیه داده‌های ناکامل، مورد انتقاد قرار گرفته است.

برزیل تاکنون بیش از ۹.۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده است و با ۲۰۴ هزار و۷۲۶ مورد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، پس از ایالات متحده، در جایگاه دوم در جهان قرار دارد./

https://www.asianews.ir/u/22P
اخبار مرتبط
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز گفت: هر کالایی که با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، از اقدام حکومت پکن در عدم صدور مجوز برای ورود کارشناسان این سازمان به چین برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا ابراز تاسف کرده است.
در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و جهانی با واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در اغلب کشورها، مسوولان ایرانی با این سوال مردم و افکار عمومی مواجه شدند که چرا جمهوری اسلامی ایران این واکسن‌ها را نخریده است؛ این در حالی است که همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا برخی رسانه ها به واکسن فایزر انتقاداتی وارد کردند.
رییس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد این سازمان از سوی وزارت بهداشت مامور شده تا یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری کند. این در حالی است که رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس تاکید کرده واکسن‌هایی که ایران خواهد خرید از چین و روسیه نخواهد بود.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
درحالی که کاربران پنج‌شنبه شب برای دومین بار در چند روز گذشته در کارزاری توییتری هشتگ #واکسن_بخرید را به ترند اول ایران تبدیل کردند، رییس کل بانک مرکزی، تایید کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(اوفک) تاکنون دست‌کم دو مجوز انتقال پول برای ایران به منظور خرید واکسن کرونا صادر کرده است و مجوز اول را مسوولان به دلایلی نپذیرفته‌ بودند.
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید