صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۲
کد خبر: 3781
گزارشگر: 213
۹۷۴
۰
۰
۲
پس از هشدارهای مکرر

خوزستان قرنطینه ‌شد

خوزستان قرنطینه ‌شد
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی،‌ دوم اسفندماه، همچنین از «علما، شیوخ و رسانه‌های خوزستان» خواست تا فضای اجتماعی را برای رعایت بیشتر پروتکل‌ها آماده کنند.

رحمانی فضلی به زمان آغاز قرنطینه استان خوزستان اشاره نکرد، اما استاندار خوزستان پیشتر در شامگاه چهارشنبه،‌ ۲۹ بهمن‌ماه با اشاره به این که ویروس جهش‌یافته کرونا از عراق وارد این استان شده اعلام کرده بود که مرزهای این استان با عراق از روز شنبه به مدت یک هفته بسته می‌شود.

شکرالله سلما‌ن‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ۲۲ بهمن‌ماه از وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان خوزستانی انتقاد کرده و گفته بود میزان استفاده مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک کمتر از ۴۰ درصد و رعایت فاصله‌گذاری بسیار پایین است.

به گفته سلمان‌زاده، تنها ۱۷ درصد از شهروندان شادگان و ۵۰ درصد شهروندان آبادان و خرمشهر از ماسک استفاده می‌کنند.

محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان شامگاه سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه، گفته بود که در مقایسه با هفته گذشته، موارد بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان ۷۵ درصد، موارد بستری ۶۵ درصد و آمار جان‌باختگان ۵۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم ۲۹ بهمن‌ماه، ضمن تائید شناسایی «ویروس جهش‌یافته» در شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر درباره شیوع گسترده این ویروس در مناطق جنوب غرب خوزستان هشدار داده بود.

عصر روز جمعه، اول اسفندماه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از فوت دو کودک یک و ۹ ساله در خوزستان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد،‌ اما درباره این که این دو کودک بر اثر ویروس جهش‌یافته جان خود را از دست داده‌اند یا خیر، اظهارنظری نکرد.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران چند روز پیش در حالی که نوجوانان و جوانان را عامل پخش ویروس جهش‌یافته در کشور معرفی کرده بود، گفت که موارد ابتلا به کرونا در سن ۵ تا ۱۷ سال افزایش یافته است.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران در روزهای گذشته وضعیت حداقل ۱۱ شهرستان استان خوزستان قرمز اعلام شده است./
https://www.asianews.ir/u/231
اخبار مرتبط
از زمان شیوع کرونا تا به امروز، کارکنان بخش بهداشت و درمان در خط مبارزه با این ویروس مرگبار قرار گرفته‌اند؛آنان کار طاقت‌فرسا، افزایش ساعات کاری و ناکافی بودن زمان استراحت را تجربه کرده‌اند و با خطر ابتلا به این بیماری هر لحظه تهدید می شوند؛ با آزار و خشونت‌های کلامی و بدنام‌سازی از سوی خانواده‌های قربانیان روبرو هستند و تمام این مولفه‌ها بر سلامت جسمانی و روانی کارکنان بخش بهداشت تاثیر می‌گذارد.
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند و شرکت هایی که تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
در ادامه هشدارهای متعدد مقام‌های بهداشت و درمان ایران درباره گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفته است بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها «در حال پر شدن» است و «افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد».
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
در حالی که قرار است روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، واکسیناسیون محدود کرونا در ایران شروع شود، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش روند ابتلا گفته است: « حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ‌ومیر کرونا در کشور خواهیم بود».
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی، به منظور ایجاد تسهیل در پرداخت‌های الکترونیکی، به زودی، از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید در فروشگاه‌ها‌ و لذا حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید را رونمایی می‌کند.
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.
شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم در حال بالا رفتن است و شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید