صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 3807
گزارشگر: 213
۱۰۰۰
۰
۰
۲
در قالب یک نامه

جمهوری‌خواهان از بایدن خواستند تحریم های ایران را لغو نکند

جمهوری‌خواهان از بایدن خواستند تحریم های ایران را لغو نکند
شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور از او خواسته‌اند در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، از لغو تحریم‌های ایران خودداری کند.
شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور از او خواسته‌اند در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، از لغو تحریم‌های ایران خودداری کند.

جان کاتکو، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت نیویورک به همراه چهارده تن دیگری از نمایندگان جمهوریخواه این مجلس در نامه خود تاکید کرده‌اند، آمریکا می‌بایست فشار گسترده‌ای بر ایران اعمال کرده و اجازه ندهد در این موضوعات مهم برای امنیت ملی ضعیف یا متزلزل تلقی شود.

در این نامه تاکید شده است که «مماشات» نمی‌تواند باعث ایجاد تغییر شود.

این نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره تصریح کرده‌اند، سیاست ایالات متحده این است که اجازه ندهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.


آنها اضافه کرده‌اند، اگر ما قصد داریم به صورت دیپلماتیک و صلح آمیز به این هدف برسیم، تحریم‌ها اهرم مهمی برای اعمال فشار هستند. لغو تحریم‌ها تنها باعث به عقب راندن ایالات متحده به گوشه‌ای گریزناپذیر‌ خواهد شد و قدرت ما را در تلاش برای عادی سازی روابط ایران و ایالات متحده از بین می‌برد.

نمایندگان جمهوری‌خواه در این نامه به جو بایدن نوشته‌اند: ما از شما می‌خواهیم که در لغو این تحریم‌ها تجدید نظر کنید.

مقام‌های دولت جو بایدن می‌گویند، توافق هسته‌ای موسوم به برجام تا پیش از خروج دولت دونالد ترامپ از این توافق در مهار برنامه هسته‌ای ایران موفق عمل می‌کرد و اکنون در صورتی که ایران تعهدات هسته‌ای خود را طبق برجام به طور کامل اجرا کند، آمریکا نیز به برجام بازخواهد گشت.

در همین زمینه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تصریح کرد، پیشنهاد روی میز با ایران این است که آمریکا آماده است با ایران در چارچوب ۱+۵ دیدار و تعامل کند.

ایران هنوز به پیشنهاد آمریکا برای حضور در مذاکرات غیر رسمی ۱+۵ پاسخ نداده  و در مقابل اعلام کرده ‌است که آمریکا باید پیش از بازگشت به برجام یا همزمان با بازگشت به برجام، اقدام به لغو تحریم‌ها کند و پس از آن ایران شروع به بازگشت به تعهدات خود می‌کند.

ایران طی ماه‌های اخیر با کم کردن تعهدات هسته ای را تسریع کرده است. در تازه ترین اقدام، مقام های جمهوری اسلامی روز گذشته متوقف شدن پروتکل الحاقی برای بازرسی‌های سرزده بازرسان آژانس از تاسیسات هسته‌ای است که ایران بر اساس برجام پذیرفته بود خبر دادند.

مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذر امسال تصویب کرد که اگر تا سوم اسفند، تحریم‌های مالی، بانکی و نفتی علیه جمهوری اسلامی حذف نشود، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.
https://www.asianews.ir/u/23l
اخبار مرتبط
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: همه شرکت‌ها با نقدینگی بالایی مواجه هستند که نمی‌دانند باید با آن چه کنند، مدام با بانک مرکزی در مراوده هستند که بتوانند سود خود را از کشور خارج کنند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد سفر به ایران برای کمک به یافتن راه حلی مشترک برای این مساله را مطرح کرد؛ در حالی که نماینده ایران در آژانس پیش‌تر اعلام کرده بود که اجرای پروتکل الحاقی از سه‌شنبه پنجم اسفند متوقف می‌شود و ایران به شرایط قبل از برجام بازمی‌گردد.
کاظم غریب آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «ایران آژانس را از تصمیم خود برای توقف پروتکل الحاقی مطلع کرد، بر این اساس بازرسان از هفته آینده اجازه بازرسی سرزده از تاسیسات هسته‌ای را ندارند.»
علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به مصوبه مجلس یازدهم برای «لغو تحریم‌ها» هشدار داد که اگر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نجنبند، در اسفندماه ایران قطعاً با پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خداحافظی می‌کند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: علل تورم در بازار از یک سو ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن و از سوی دیگر برخی سوء مدیریت‌ها در داخل کشورمان است و امید است با اهتمام و حمایت دولت از تولید داخل و برنامه ریزی مناسب در خصوص تامین کالاهای اساسی، شاهد افت قیمت‌ها باشیم.
سخنگوی گمرک ایران گفت: تجارت ایران با اوراسیا با کلید خوردن توافقنامه تجاری، در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۱۰۴ درصد رشد داشته که موید آن است که این توافقنامه می تواند یک فرصت بی نظیر برای بی اثرکردن تحریم ها باشد.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد دولت جو بایدن در حال بررسی راهی برای کم کردن فشار مالی بر ایران بدون برداشتن تحریم‌های اقتصادی از جمله تحریم‌های نفتی با حمایت از منابعی مانند وام صندوق بین المللی پول به ایران است.
رهبران غرب کودتای ارتش میانمار علیه دولت آنگ سان سوچی را محکوم کردند و صدها هزار نفر از هواداران وی نیز در شبکه‌های خشم خود را نسبت به این اقدام نظامیان میانمار ابراز داشتند.
این روزها «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه به صراحت گفته است که ایران در حال تقویت ظرفیت هسته ای است و به همین دلیل تنها احیای برجام کافی نیست و حتما باید علاوه بر این درباره فعالیت های موشکی که جزو برجام نبوده، هم صحبت شود.. در این باره با فریبا هشترودی روزنامه نگار ساکن پاریس گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.
رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات متحده عربی گفت که عدم تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) باعث خواهد شد که ایران از فضای تحریم خارج نشود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید