صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 3809
گزارشگر: 213
۹۶۸
۰
۰
۵
همزمان با شناسایی هشت هزار و ۲۷۰ بیمار جدید

اصفهان بعد از اهواز به وضع هشدار رفت/حمله ویروس جهش یافته به «نصف جهان»

اصفهان بعد از اهواز به وضع هشدار رفت/حمله ویروس جهش یافته به «نصف جهان»
همزمان با شناسایی هشت هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا کرونا در کشور طی یک شبانه‌روز گذشته، وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته «نگران‌کننده» توصیف شده و درباره وضعیت اصفهان هشدار داده شد.

همزمان با شناسایی هشت هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا کرونا در کشور طی یک شبانه‌روز گذشته، وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته «نگران‌کننده» توصیف شده و درباره وضعیت اصفهان هشدار داده شد.

اصفهان بعد از اهواز به وضع هشدار رفت اسفند 99
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز چهارشنبه، ششم اسفندماه با اشاره به «خیز سنگین کرونا» در خوزستان از بسته نشدن یکی از مرزهای ورودی به این استان تا روز گذشته انتقاد کرد.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در استان خوزستان به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در هفته گذشته که منبع آن عراق اعلام شد، استاندار خوزستان شامگاه ‌ ۲۹ بهمن‌ماه از بسته ‌شدن مرزهای این استان با کشور عراق داد.

آقای نمکی روز چهارشنبه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر بستن مرزها گفت که بسته نشدن یکی از مرزهای خوزستان و عراق «درست مثل این است که آب تهران آلوده شود و مسئولین بگویند مردم ظرف‌های خود را از آب پر کنند، چون ۴۸ ساعت دیگر آب را قطع می‌کنیم.»

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم روز چهارشنبه با هشدار درباره شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته در این استان گفت: «اصفهان بعد از استان خوزستان در خط اول حمله ویروس کرونای جهش‌یافته قرار دارد.»

 چنگیز ابتلای دو نفر به ویروس جدید را تائید کرد. در همین حال مقامات وزارت بهداشت در شهرهای اراک و مشهد هم از شناسایی موارد ابتلا به این بیماری در این شهرها خبر داده‌اند.

در همین حال خبرگزاری ایلنا نوشت که «با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به استان‌های شمالی و ۸ شهر دیگر ممنوع شد.»

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، «ورود خودرو‌های شخصی به استان‌های شمالی با وضعیت زرد و شهر‌های مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس و جزایر قشم و کیش با محدودیت و ممنوعیت همراه است.»

همزمان وزارت بهداشت ایران از افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در عین کاهش مرگ و میر در اثر این بیماری خبر می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه، ششم اسفند، از شناسایی هشت‌هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا کرونا و جان باختن ۷۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود./

https://www.asianews.ir/u/23n
اخبار مرتبط
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران، از توافق تهران با دولت سئول درباره «نحوه جابجایی و مصرف» بخشی از منابع ارزی مسدودشده بانک مرکزی ایران در کره جنوبی «به مقاصد مورد نظر» خبر داد.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
از زمان شیوع کرونا تا به امروز، کارکنان بخش بهداشت و درمان در خط مبارزه با این ویروس مرگبار قرار گرفته‌اند؛آنان کار طاقت‌فرسا، افزایش ساعات کاری و ناکافی بودن زمان استراحت را تجربه کرده‌اند و با خطر ابتلا به این بیماری هر لحظه تهدید می شوند؛ با آزار و خشونت‌های کلامی و بدنام‌سازی از سوی خانواده‌های قربانیان روبرو هستند و تمام این مولفه‌ها بر سلامت جسمانی و روانی کارکنان بخش بهداشت تاثیر می‌گذارد.
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند و شرکت هایی که تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
در ادامه هشدارهای متعدد مقام‌های بهداشت و درمان ایران درباره گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفته است بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها «در حال پر شدن» است و «افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد».
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
در حالی که قرار است روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، واکسیناسیون محدود کرونا در ایران شروع شود، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش روند ابتلا گفته است: « حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ‌ومیر کرونا در کشور خواهیم بود».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید