صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۶
کد خبر: 3820
گزارشگر: 213
۲۲۲۲
۰
۰
۴
رویترز:

انفجار کشتی اسرائیلی در دریای عمان

انفجار کشتی اسرائیلی در دریای عمان
یک کشتی مخصوص حمل خودرو، متعلق به شرکت «هلیوس رِی» اسرائیل که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در دریای عمان دچار انفجار شد.

یک کشتی مخصوص حمل خودرو، متعلق به شرکت «هلیوس رِی» اسرائیل که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در دریای عمان دچار انفجار شده است.

شرکت «عملیات تجاری دریایی» بریتانیا روز جمعه با اعلام این خبر گفته است حادثه روز گذشته در ساعت ۲۰:۴۰ به وقت گرینویچ اتفاق افتاده و هنوز معلوم نیست علت آن چه بوده است. این شرکت از کشتی‌هایی که در منطقه تردد می‌کنند، خواسته است احتیاط کنند.

کشتی اسرائیلی در دریای عمان دچار انفجار شد
در این میان شرکت اطلاعات دریانوردی «دریاد گلوبال» نیز گزارش داده کشتی یاد شده از بندر دمام عربستان راهی سنگاپور بود و به خدمه کشتی در جریان انفجار صدمه‌ای وارد نشده است.

وزارت ترابری اسرائیل درباره حادثه یاد شده به خبرگزاری رویترز گفته است هنوز اطلاعاتی درباره انفجار کشتی دریافت نکرده است.

کشتی یاد شده اگرچه در مالکیت یک شرکت اسرائیلی است، اما توسط شرکت «مدیریت کشتی استامکو» در یونان اداره می‌شود.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، مدعی است از حادثه اطلاع دارد و در حال نظارت بر وضعیت است. تنش‌ها در منطقه خلیج فارس از زمانی که آمریکا در سال ۲۰۱۸ تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرد، افزایش یافته است.

آمریکا ایران را متهم به حمله به چهار کشتی در دو سال گذشته کرده بود؛ از جمله دو نفتکش متعلق به عربستان.

ژانویه امسال نیز نیروهای سپاه پاسداران یک نفتکش متعلق به کره جنوبی را به اتهام «آلودگی زیست‌محیطی» توقیف کردند، اتهامی که کره جنوبی آن را رد کرده است. این در حالی است که هفت میلیارد دلار دارایی‌های ایران به خاطر تحریم‌ها در کره جنوبی مسدود شده و مذاکرات برای آزادسازی این منابع ماه‌هاست که ادامه دارد.

روز جمعه رسانه‌های سئول گزارش دادند که آمریکا مجوز آزادسازی یک میلیارد دلار از این منابع را داده است./

https://www.asianews.ir/u/23x
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از ابزارهای متنوع منع گسترش (تسلیحات) برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت تا زمانی که بشار اسد در سوریه قدرت را در کنترل دارد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران و نیروهای این کشور در سوریه حضور دارند، «کنترل بلندی‌های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است».
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.
رییس ستاد ارتش اسرائیل در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام گفت که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.
همچنانکه که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران است، کشمکش میان دولتمردان ارشد اسرائیل بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است؛ در حالی که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل به فرماندهان خود دستور داده است طرح‌های موجود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بازنگری کرده و برای اجرای عملی آنها آماده شوند؛ در حالی که همزمان اسرائیل برای نخستین بار به حوزه فعالیت سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، افزوده می‌شود؛ این فرمان برای تقویت محور اسرائیل و اعراب در رویارویی احتمالی با ایران ارزیابی شده است.
یک گروه ناظر بر تحولات سوریه خبر داد که در حمله هوایی شبانه که احتمالا به دست اسرائیل انجام شده ۴۰ تن از جمله ۳۱ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید