صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 3830
گزارشگر: 213
۱۱۳۹
۰
۰
۴
ایندیپندنت:

فرمانده سنتکام هشدار جنگ با ایران داد

فرمانده سنتکام هشدار جنگ با ایران داد
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، با اشاره به شرایط دی ماه سال گذشته و حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، هشدار داد که شرایط در این مقطع زمانی به گونه‌ای است که اگر درست اقدام نکنیم، ممکن است ما را به سمت جنگ سوق دهد.
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، با اشاره به شرایط دی ماه سال گذشته و حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، هشدار داد که شرایط در این مقطع زمانی به گونه‌ای است که اگر درست اقدام نکنیم، ممکن است ما را به سمت جنگ سوق دهد.

شش روز پس از ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ارتش آمریکا در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عراق، ایران در اقدامی تلافی‌جویانه پایگاه نظامی عین‌الاسد را در استان الانبار عراق، که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، هدف حمله موشکی قرار داد.

یازده موشک، هر کدام کلاهکی به وزن بیش از ۴۵۰ کیلوگرم، به این پایگاه هوایی که دو هزار نیرو و صدها هواپیمای نظامی در آن مستقر بودند، اصابت کرد. هر چند حمله موشکی ایران تلفات جانی در پی نداشت، اما تعدادی از نظامیان آمریکایی در آن پایگاه آسیب‌های دیدند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا، که قرار است نسخه کامل آن فردا یکشنبه پخش شود، گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا فرمان حمله به قاسم سلیمانی را صادر کرد، چون در حال برنامه‌ریزی برای حمله به آمریکایی‌ها در عراق بود.

فرمانده سنتکام گفت، «ما گزارش‌های اطلاعاتی را مشاهده کردیم که او در صدد اجرای حملات متعدد علیه نیروهای ما در عراق، علیه سفارت ما و علیه دیگر پایگاه‌های ما حرکت می‌کرد ... شاید تا چند ساعت بعد، چند روز بعد، اما احتمالا نه چند هفته بعد.»

وبسایت سی‌بی‌اس روز شنبه در گزارشی از این مصاحبه همچنین گفته است به تصاویر ویدئویی جدیدی از حملات موشکی ایران به عین الاسد، که پیش از این منتشر نشده است، دست پیدا کرده که به گفته ژنرال مک‌کنزی مثل رد شدن سریع قطار باری از جلوی چشمان شما است.

وی در بخشی از اظهارات خود خطاب به دیوید مارتین مجری برنامه می‌گوید، چیزهای دارد اتفاق می‌افتد می‌افتد که اگر درست حرکت نکنیم، می‌تواند ما را به جنگ بکشاند./
https://www.asianews.ir/u/23G
اخبار مرتبط
ارتش آمریکا امروز اعلام کرد که همزمان با افزایش تنش با ایران در حال بررسی استقرار نیروهای خود در یکی از بنادر دریای سرخ و دو پایگاه هوایی دیگر در خاک عربستان سعودی است.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل به فرماندهان خود دستور داده است طرح‌های موجود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بازنگری کرده و برای اجرای عملی آنها آماده شوند؛ در حالی که همزمان اسرائیل برای نخستین بار به حوزه فعالیت سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، افزوده می‌شود؛ این فرمان برای تقویت محور اسرائیل و اعراب در رویارویی احتمالی با ایران ارزیابی شده است.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اطلاعات مربوط به نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی توسط ایران از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است.این گزارش که درباره میزان پایبندی کشورهای مختلف جهان به «کنسواسیون منع سلاح‌های شیمیایی است»، تابستان سال ۲۰۱۹ توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه شده است.
ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام، ضمن ابراز نگرانی از اقدامات نیروهای تحت حمایت ایران در منظقه، احتمال بروز درگیری نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران را بالا ندانست و تاکید کرد کشورش به دنبال تشدید درگیری و جنگ با ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه نیست.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، موسوم به «سنتکام»، روز شنبه اول آذر ماه از استقرار بمب افکن‌های «بی-۵۲» در منطقه خاورمیانه خبر داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید