صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
کد خبر: 3831
گزارشگر: 213
۱۷۴۸
۰
۰
۳
با راهساز پیشکسوت درباره ساخت زمان بر جاده شمال

چرا احداث آزادراه تهران-شمال 40 سال طول کشید؟

چرا احداث آزادراه تهران-شمال 40 سال طول کشید؟
گفت و گوی اخیر آسیانیوز با محمد عطاردیان، درباره دلایل طولانی شدن ساخت بزرگراه تهران شمال در چند دهه اخیر است. وی فعال اقتصادی و پیشکسوت سندیکای مهندسان راه و ساختمان، دارنده مدرک مهندسی رشته راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ است و بیش از ۶ دهه در ساخت زیربناهای حیاتی در سراسر ایران و ساخت هزاران کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی و راه آهن در سراسر کشورمان دارای سابقه است. او با بیان دلایل طولانی شدن احداث جاده شمال، از عدم توانایی انجام کار اقتصادی در ایران می گوید..

عطاردیان با اشاره به طولانی شدن احداث بزرگراه تهران شمال توضیح داد: طولانی شدن این مسیر نشانه آن است که دولت قادر نیست کار اقتصادی انجام دهد..

چرا احداث آزادراه تهران-شمال 40 سال طول کشید؟

گفت و گوی اخیر آسیانیوز با محمد عطاردیان، درباره دلایل طولانی شدن ساخت بزرگراه تهران شمال در چند دهه اخیر است. عطاردیان فعال اقتصادی و پیشکسوت سندیکای مهندسان راه و ساختمان، دارنده مدرک مهندسی رشته راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ است و بیش از ۶ دهه در ساخت زیربناهای حیاتی در سراسر ایران و ساخت هزاران کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی و راه آهن در سراسر کشورمان دارای سابقه است.. و این معمار جاده های ایران، با بیان دلایل طولانی شدن احداث جاده شمال، از عدم توانایی انجام کار اقتصادی در ایران می گوید..

عطاردیان با اشاره به طولانی شدن احداث بزرگراه تهران شمال توضیح داد: طولانی شدن این مسیر نشانه آن است که دولت قادر نیست کار اقتصادی انجام دهد..
وی با اشاره به پیشنهاد مهندس رحمان گلزار درباره ساخت این جاده گفت: قبلا آقای گلزار که سازنده شهرک غرب هم بود، پیشنهاد کرده بود که اجازه بدهند راه تهران شمال را بدون دریافت پول بسازد و در قبالش خواسته بود که حریم جاده را سراسر شهرک سازی کند و مکان های اقامتی و گردشگری بسازد و وعده داد که در مدت ۵ سال این کار را به اتمام خواهد برد.

این راهساز پیشکسوت ایرانی اضافه کرد: پیشنهاد آقای گلزار را دولت قبول کرد، ولی بنیاد مستضعفان آمد گفت مگر خودمان قادر نیستیم که این کار را انجام دهیم ..و همانطور که می بینید این پروژه بعد از ۴۰ سال هنوز روی زمین مانده و هنوز هم بنیاد مستضعفان معتقد است که باید این کار را انجام دهد و مبلغ تمام شده برای این کار تا کنون را دیگر نمی دانیم که چقدر بوده است..

چرا احداث آزادراه تهران-شمال 40 سال طول کشید؟

وی افزود: در حال حاضر هم هزینه های بسیاری صرف این جاده خواهد شد و فکر می کنم بیش از ده هزار میلیارد تومان بوده که هنوز هم دارد خرج می شود...

این مهندس معمار گفت: در هر حال دولت ایران در این کار متضرر شده و طولانی شدن زمان ساخت این جاده هم به همین دلیل است.

عطاردیان خاطرنشان کرد: در هر حال آقای گلزار هم بعد از تحویل شهرک غرب، رفتند و در جاهای دیگر سرمایه گذاری کردند و در صورت ساخت این جاده با ایده ایشان، ما الان جاده توریستی زیبایی در شمال ایران داشتیم؛ در حالی که این جاده بعد از ساخته شدن، در واقع جاده قدیمی محسوب می شود و هر تکه اش نوتر یا کهنه تر از بخش های دیگر آن است که به علت طولانی شدن زمان احداث جاده است./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/23H
اخبار مرتبط
قسمت دوم گفت و‌گوی ما با محمد عطاردیان درباره کودکی و خاطرات وی از سال های دهه 20 شکل گرفته است. او فعال اقتصادی و پیشکسوت سندیکای مهندسان راه و ساختمان، دارنده مدرک مهندسی رشته راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ است و بیش از ۶ دهه در ساخت زیربناهای حیاتی در سراسر ایران ، ساخت هزاران کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی و راه آهن در سراسر کشورمان دارای سابقه است. وی همچنین نقش اصلی احداث بیش از هزاران متر مربع ساختمان های مسکونی و صنعتی را برعهده داشته است..این گفت و گو را بخوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید