صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۵
کد خبر: 3836
گزارشگر: 2
۱۸۱۴
۲
۰
۱۳
International Federation of Journalists

«نوید جمشیدی» عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران شد

«نوید جمشیدی» عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران شد
نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل ایران و همچنین سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی آسیانیوز به عضویت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) درآمد.

IFJ Card

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یا به طور مختصر «آی اف جی»(IFJ) بزرگترین سازمان دربرگیرنده روزنامه‌نگاران در جهان است. این فدراسیون در سال ۱۳۰۵ خورشیدی (معادل 1926 میلادی) با نام «Fédération Internationale des Journalistes (FIJ)» برای اولین بار در شهر پاریس پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۲۵ شمسی مجددا فعالیت خود را با نام «International Organization of Journalists (IOJ)»از سر گرفت. در جریان جنگ سرد و در سال ۱۳۳۱ خورشیدی اعضای عضو کشورهای غربی فعالیت این سازمان را به شکل و شمایل فعلی در شهر بروکسل آغاز کردند. در حال حاضر این فدراسیون نماینده بیش از ۶۰۰ هزار روزنامه‌نگار عضو این نهاد مدنی در بیش از ۱۴۰ کشور جهان است.

Behind the Card
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ترویج کننده فعالیت‌های بین‌المللی برای دفاع از آزادی رسانه و همچنین عدالت اجتماعی از طریق انجمن‌ها و سندیکاهای صنفی آزاد و پرقدرت و مستقل برای روزنامه‌نگاران است. این فدراسیون از هیچ دیدگاه سیاسی‌ای حمایت نمی‌کند اما از حقوق بشر و دمکراسی و کثرت گرایی حمایت می‌کند.

Press Card

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران مخالف هرگونه تبعیض در هر زمینه‌ای است و همچنین مخالف استفاده استفاده از رسانه بعنوان مرجعی برای تبلیغ حاکمان یا ترویج تعصب و جنگ می‌باشد. روزنامه‌نگاران عضو معتقد به آزادی بیان سیاسی و فرهنگی و دفاع اتحادیه های کارگری و دیگر حقوق اساسی انسان است. این فدراسیون سازمانی است که سخنگوی روزنامه‌نگاران در سازمان ملل متحد و همچنین جنبش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری می‌باشد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌های عضو خود را هر زمان که آنها برای حقوق صنفی و حرفه‌ای خود مبارزه کنند حمایت می‌کند و صندوق کمک بین المللی را در این زمینه ایجاد کرده است که وظیفه آن ارائه کمک های انسان دوستانه به روزنامه نگاران مورد نیاز می‌باشد.

Journalist Pen
سیاست‌های کلی عملکرد فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران توسط کنگره این سازمان که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود تعیین می‌گردد و اجرای این سیاست‌ها توسط دبیرخانه مرکزی فدراسیون مستقر در شهر بروکسل کشور بلژیک که تحت نظر کمیته اجرایی منتخب کنگره است به پیش می‌رود. آخرین کنگره این فدراسیون از تاریخ ۱۸ خرداد تا ۲۱ خرداد سال ۱۳۹۵ در شهر آنژو فرانسه برگزار گردید.

نوید جمشیدی در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ رسماً به عضویت فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران(IFJ) درآمد.

IFJ Logo

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/23K
اخبار مرتبط
آقای انساندوست در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات قم منتقل شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
پرهام
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
1

تبریک

مدیر سایت
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
0

سپاس



ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید