صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 3840
گزارشگر: 213
۱۰۰۵
۰
۰
۴
بررسی وضعیت مطالبات تامین اجتماعی در صحن علنی امروز مجلس

آیا مجلس دولت را وادار به پرداخت طلب تامین اجتماعی خواهد کرد؟ارجاع تسویه بدهی دولت به کمیسیون تلفیق

آیا مجلس دولت را وادار به پرداخت طلب تامین اجتماعی خواهد کرد؟ارجاع تسویه بدهی دولت به کمیسیون تلفیق
نمایندگان خانه ملت، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند (و) تبصره ۲ این ماده واحده درباره بدهی های دولت به تامین اجتماعی را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نمایندگان خانه ملت، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند (و) تبصره ۲ این ماده واحده درباره بدهی های دولت به تامین اجتماعی را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند (و) تبصره ۲ ماده واحده این لایحه درباره تسویه بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

آیا مجلس دولت را وادار به پرداخت طلب تامین اجتماعی خواهد کرد؟11 اسفند 99
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره توضیح داد: باتوجه به اینکه بند (و) تبصره ۲ این ماده واحده حدود ۳۰۰ پیشنهاد دارد و هر کدام از نمایندگان می‌خواهند دستگاهی را به این بند جهت استفاده از بودجه آن اضافه کنند، اما با توجه به اینکه سقف در نظر گرفته شده صرفاً ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بیشتر نیست، این سوال مطرح است که چطور می‌توان این همه دستگاه‌ها را اضافه کرد و به جمع‌بندی رسید، لذا پیشنهاد می‌کنم این بند به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع شود تا کمیسیون دقیقا مشخص کند این بودجه متعلق به چه سازمان‌هایی است و با بررسی مجدد پیشنهادات، جدول آن تهیه شود تا ما در صحن بدانیم باید چه کاری انجام دهیم.

در بخش هزینه‌ای بند ارجاعی آمده است؛ به منظور پرداخت به صندوق‌های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، تأمین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاههای اجرایی، رتبه‌بندی معلمان، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی، تأمین پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال و متناسب‌سازی حقوق شهدای بازنشسته و همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی، مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و متمرکز، تأمین مطالبات سهم قانونی حق عضویت اعضای صندوق ذخیره بسیجیان و اجرای سیاستهای جمعیت و تعالی خانواده و اجرای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، پرداخت‌ها از محل این بند به صندوق‌های بازنشستگی در چارچوب قوانین و مقررات انجام می‌شود و پس از کسر مطالبات صندوق‌ها از دولت و نیز تعهدات دولت به آن‌ها به عنوان مطالبه دولت از این صندوق‌ها قلمداد می‌گردد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا،حکم تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ذینفعان این بند مجری است.

سازوکار اجرایی، تعیین و تخصیص موارد فوق با اولویت مطالبات براساس آیین نامه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه کشور و با تصویب هیأت وزیران برعهده کارگروهی متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (به عنوان مسئول)، وزیر امور اقتصادی ودارایی و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذینفع حسب مورد خواهد بود. دیون حسب مورد بر اساس گزارشات سازمان حسابرسی و سازمان برنامه و بودجه کشور به تایید کارگروه می‌رسد.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است هرسه ماه یک بار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون‌های تخصصی مربوطه مجلس شورای اسلامی ارائه نماید./

https://www.asianews.ir/u/23Q
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر شفاف‌سازی نشود و به صراحت مشخص نکنند که ۹۰ هزار میلیارد تومان از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بند (و)، سهم مشخص سازمان تامین اجتماعی است، بازنشستگان ساکت نمی‌نشینند و بازهم دست به تجمع و اعتراض خواهند زد.
آنچه برای کارگران شاغل و بازنشسته اهمیت دارد، نه درصد افزایش مزد بلکه رقم ریالی افزایش است؛ فاصله دستمزد ۹۹ و سبد توافقی محاسبه شده برای ۱۴۰۰، بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برای «واقعی شدن دستمزد» در ۱۴۰۰، همین رقم ریالی یعنی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید به مزد کارگران حداقل بگیر افزوده شود.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و شستا بهترین مدیریت را در ۲۰ سال گذشته تجربه می‌کنند و امروز بنگاه غیرضروری و کاغذی در این مجموعه‌ها وجود ندارد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق، ۹۰ هزار میلیارد تومان، پیش بینی دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند تا بخشی از تبعیض های ناروایی که در پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر بازنشستگان کشوری و لشگری وجود دارد، رفع شود.
تجمع امروز بازنشستگان مقابل مجلس، در اعتراض به خلف وعده‌هاست؛ بازنشستگان تا امروز فقط وعده و شعار شنیده‌اند و هیچ همراهی از جانب دولت و مجلس ندیده‌اند؛ سازمان برنامه و بودجه و دولت علاوه بر عدم پرداخت بدهی‌ها و حق و حقوق بازنشستگان، ۲۶ گروه میهمان ناخوانده را سر سفره تامین اجتماعی نشانده‌اند، گویی دست کردن در جیب بازنشستگان کارگری، انتها ندارد!
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت توجه به برخی کاستی‌ها در بودجه ١۴٠٠ خواستار تبیین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری شد.
فعال صنفی بازنشستگان کشوری گفت: عیدی بایستی معادل یک ماه حقوق کامل باشد تا بتوان به آن عیدی گفت؛ یک ماه کامل نه فقط قبل از انقلاب که پس از انقلاب هم تا اوایل دهه ۷۰ خورشیدی به عنوان عیدی پرداخت می‌شد؛ در حالی که عیدی کنونی رقم بسیار ناچیزی است که اگر داده نشود، بهتر از پرداخت آن است؛ زیرا به قدری کم است که اصلا قدرت خرید و ارزش ندارد.
هیئت دولت، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت را تعیین کرد.
بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای بهمن تا ۲۵ بهمن ماه مهلت دارند برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی اقدام کنند و بعد از این مهلت تعیین شده برای ثبت نام، دیگر تا پایان سال مهلتی برای ثبت نام وام مشخص نمی‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید