صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۹
کد خبر: 3844
گزارشگر: 213
۱۵۱۳
۰
۰
۲
رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد:

استان یزد ۹۷۴ وکیل فعال دارد

استان یزد ۹۷۴ وکیل فعال دارد
علی زارع مهرجردی، رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد در نشست خبری گفت: کانون وکلای استان یزد از سال 95 از کانون مرکز مستقل شده است که تاکنون دو دوره هیات مدیره را پشت سر گذاشته و هم اکنون نیز در سومین دوره هیات مدیره آن قرار داریم.

 علی زارع مهرجردی، رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: کانون وکلای استان یزد از سال 95 از کانون مرکز مستقل شده است که تاکنون دو دوره هیات مدیره را پشت سر گذاشته و هم اکنون نیز در سومین دوره هیات مدیره آن قرار داریم.

وی افزود: ما در حال حاضر ۹۷۴ وکیل پایه یک فعال، 451 نفر کارآموز وکالت دادگستری داریم که از این میزان 433 نفر فعال هستند.تاکنون 233 مورد انتقلال وکلا از استان داشتیم و 27 نفر از همکاران انصراف داده اند و 3 نفر بازشنسته داریم و 75 نفر نیز خواستار تعلیق فعالیت بوده اند و 29 نفر از همکاران ما نیز متاسفانه فوت کرده اند.

 رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد توضیح داد: نسبت جنسبت وکلای استان 60 درصد آقایان و 40 درصد نیز بانوان هستند و از مجموع وکلا بند ب 14 نفر هستند و 20 نفر مبنی بر ماده دال قانون هستند که کارمندان حقوقی ادارات حقوقی سازمان های مختلف بوده اند.همچنین 300 وکیل ما به صورت تلفنی مشاوره دادند./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/23U
اخبار مرتبط
نامه اخیر معاون حقوقی رئیس جمهور که همه مزایای مزدی کارگران باسابقه و غیرحداقل بگیر را هدف گرفته است، با انتقادات بسیار مواجه شده است. فعالان کارگری معتقدند؛ چنین نامه‌ای وجاهت قانونی ندارد و نباید به آن تمکین شود؛ در حالی که به گفته نمایندگان کارگران در شورایعالی کار، تنها مرجع قانونی برای تعیین دستمزد و مزایای مزدی کارگران، نهادی سه جانبه به نام شورایعالی کار است و هیچ مرجع حقوقی دیگری نمی‌تواند درباره دستمزد رای صادر کند یا اعمال نظر کند.
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت گفت: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این فعالیت فرهنگی هر روز به افراد نیازمند ارائه می‌شود.
خشونت علیه زنان دارای معلولیت به ندرت گزارش می‌شود و هنگامی هم که گزارش می‌شوند، موانع متعددی اجرای عدالت را تهدید می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد مسئولان اجرای قانون، ابزار و تجهیزات لازم برای مقابله با خشونت علیه این زنان را ندارند.
مطابق ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی، طلبکار می‌تواند علاوه بر دریافت اصل طلب خود، بابت تأخیر بدهکار در پرداخت بدهی، از وی خسارت تأخیر تأدیه (دیرکرد) بگیرد.
اگر منزلی که شوهر تهیه کرده است، سبب ناراحتی و یا تضرر شرافتی برای زن شود، زن می تواند خانه را ترک کند.
وضعیت حقوقی فردی در برابر حمله کسی از خود دفاع کند دارای ضوابطی در قانون است؛ این در حالی است که هر انسانی حق دارد در هنگام مواجه شدن با خطر به دفاع از جان، مال و ناموس خود و افرادی که دفاع از آن‌ها بر وی واجب است، اقدام کند.
دانستن دقیق معنای کلمات اجرائیه، اخطاریه و احضاریه به پرونده های حقوقی روند بهتری می دهد.
اگر افراد پنهانی و بدون رضایت دیگری صدا و فیلم یکدیگر را ضبط کتند جرم محسوب می شود؟
زمانی که زنی مهریه خود را به همسرش بخشیده است، در خصوص مطالبه دوباره مهریه در چند حالت از لحاظ حقوقی بررسی می شود.
هر انسانی حق دارد در هنگام مواجه شدن با خطر به دفاع از جان، مال و ناموس خود و افرادی که دفاع از آن‌ها بر وی واجب است، اقدام کند و این اقدام در اصطلاح "دفاع مشروع" نامیده می‌شود که علاوه بر فقه اسلام، قانون مجازات اسلامی کشور ما و قوانین جزایی سایر کشور‌ها نیز به آن پرداخته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید