صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۰
کد خبر: 3852
گزارشگر: 213
۹۸۴
۰
۰
۴
به گزارش واشینگتن فری‌بیکن:

نامه به جوبایدن؛ ۱۸۰۰ مقام اسرائیل بازگشت به برجام را رقابتی خطرناک اعلام کردند

نامه به جوبایدن؛ ۱۸۰۰ مقام اسرائیل بازگشت به برجام را رقابتی خطرناک اعلام کردند
گروهی از مقام‌های پیشین نظامی و امنیتی اسرائیلی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، ضمن هشدار در مورد پیوستن دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، این اقدام را «تهدیدی وجودی برای این کشور یهودی‌نشین» دانستند که شعله‌ورکننده «رقابتی گسترده در زمینه تسلیحات هسته‌ای» در خاورمیانه خواهد شد.

مقام‌های پیشین اسرائیلی در نامه‌ای از بایدن خواستند تا با فشار تحریم‌های حداکثری به توافقی «کارآمدتر» با ایران برسد

گروهی از مقام‌های پیشین نظامی و امنیتی اسرائیلی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، ضمن هشدار در مورد پیوستن دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، این اقدام را «تهدیدی وجودی برای این کشور یهودی‌نشین» دانستند که شعله‌ورکننده «رقابتی گسترده در زمینه تسلیحات هسته‌ای» در خاورمیانه خواهد شد.

نامه به جوبایدن؛ ۱۸۰۰ مقام اسرائیل بازگشت به برجام
این گروه ۱۸۰۰ نفره از ژنرال‌ها و درجه‌داران ارشد پیشین ارتش اسرائیل و عوامل پیشین موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، که خود را «هبیتهونیستیم/ محافظان اسرائیل» (Habithonistim) می‌نامند، در نامه‌ای که روز دوشنبه، ۱۱ اسفندماه برای جو بایدن ارسال کردند، نگرانی‌های خود درمورد احتمال بازگشت دولت او به توافق هسته‌ای ایران را تشریح کرده‌اند.

در این نامه که امضای ۲۴ ژنرال اسرائیلی پای آن دیده می‌شود، با اشاره به تمرکز دولت بایدن بر دستیابی به توافقی جدید برپایه «توافق ناقص برجام»، آمده است: «اگر از دید دقیق امنیتی به موضوع نگاه کنیم، چنین رویکردی تهدیدی وجودی برای این کشور یهودی‌نشین است. این همچنین برخلاف هدف اعلام‌شده دولت شما مبنی‌بر ایجاد ثبات در خاورمیانه است، زیرا چنان اقدامی، اسرائیل و متحدان سنی‌اش را به گوشه‌ای خطرناک می‌راند و به‌طور بالقوه شعله‌ورکننده رقابتی گسترده در زمینه تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.»

براساس ادعای این گزارش، مقام‌های پیشین نظامی و امنیتی در نامه خود تاکید کرده‌اند که آمریکا نباید به «باج‌خواهی هسته‌ای» و «استراتژی جعلی ایران برای سوق دادن بحران به لبه پرتگاه» تسلیم شود، بلکه باید با استفاده از فشار تحریم‌های حداکثری، وارد توافقی «کارآمدتر» با ایران شود که «بندهای غروب» توافق فعلی را نداشته باشد و تضمین کند جمهوری اسلامی هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

منظور از «بندهای غروب»، بخش‌هایی از توافق برجام است که به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی، موشکی و هسته‌ای ایران می‌پردازد. یکی از ایرادهای اصلی منتقدان برجام به توافق هسته‌ای، این بندهای برجام است و معتقدند باید بازه‌های زمانی طولانی‌تری برای رفع این‌گونه محدودیت‌ها در نظر گرفته می‌شد.

به گزارش وب‌سایت واشینگتن فری‌بیکن، این نامه برای جو بایدن و وزیر خارجه‌اش، آنتونی بلینکن ارسال شده است./

https://www.asianews.ir/u/241
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که براساس برآوردهای اولیه، ایران مظنون اصلی حمله به یک کشتی باربری اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان است؛ در حالی که روزنامه کیهان امروز اعلام کرد که حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان از سوی نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از ابزارهای متنوع منع گسترش (تسلیحات) برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت تا زمانی که بشار اسد در سوریه قدرت را در کنترل دارد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران و نیروهای این کشور در سوریه حضور دارند، «کنترل بلندی‌های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است».
بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.
سه دیپلمات اروپایی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه‌ای از سایت‌های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور مطرح می‌کند.
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.
رییس ستاد ارتش اسرائیل در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام گفت که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.
همچنانکه که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران است، کشمکش میان دولتمردان ارشد اسرائیل بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است؛ در حالی که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل به فرماندهان خود دستور داده است طرح‌های موجود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بازنگری کرده و برای اجرای عملی آنها آماده شوند؛ در حالی که همزمان اسرائیل برای نخستین بار به حوزه فعالیت سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، افزوده می‌شود؛ این فرمان برای تقویت محور اسرائیل و اعراب در رویارویی احتمالی با ایران ارزیابی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید