صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 3855
گزارشگر: 213
۲۲۰۲
۰
۰
۳
در سال آینده

تشریح جزییات واریز و ثبت نام یارانه ها

تشریح جزییات واریز و ثبت نام یارانه ها
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مراعی ماندن تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لازم است بخش هزینه‌ای و درآمدی جدول هدفمندی یارانه ها تفکیک شود، از این رو این تبصره مراعی خواهد ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مراعی ماندن تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لازم است بخش هزینه‌ای و درآمدی جدول هدفمندی یارانه ها تفکیک شود، از این رو این تبصره مراعی خواهد ماند.

دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400و رسیدگی به پیشنهادات تبصره (14) گفت: جدول این تبصره در سامانه بارگذاری نشده و لازم به ذکر است این جدول از بقیه جداول بودجه جدا بوده و منابع درآمدی آن به میزان 330 هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

تشریح جزییات واریز و ثبت نام یارانه ها

وی افزود: بخش هزینه‌ای و درآمدی در جدول این تبصره با هم آمده که لازم است تفکیک شود، از این رو تبصره (14) را مراعی می‌گذاریم تا کمیسیون این موارد را تفکیک و پیشنهادات نمایندگان را نیز بر اساس آن جدا کند تا در جلسه فردا مطرح شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست نوزدهم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با پیشنهاد «محمد باقر قالیباف» مبنی بر مراعا(بطور موقت بلااقدام قرار گرفت) ماندن تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این تبصره اعلام کرد از آنجا که بخش درآمدی و هزینه‌ای تبصره ۱۴ به درستی تفکیک نشده، بهتر است این تبصره مراعی بماند تا کمیسیون تلفیق و اداره قوانین و مقررات مجلس این دو بخش را تفکیک کرده و فردا (پنجشنبه) در صحن مطرح شود.

وی افزود: جدول این تبصره در سامانه بارگذاری نشده و لازم به ذکر است این جدول از بقیه جداول بودجه جدا بوده و منابع درآمدی آن به میزان ۳۳۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای آن آمده است: سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است بدون نیاز به ابلاغ و تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف مربوط مطابق جدول مذکور و بند(الف) تبصره(۱۸) و ردیف محرومیت زدایی مندرج در جدول (۳-۱۰) رأساً اقدام نماید.

در ادامه این تبصره آمده است: عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.

همچنین در تبصره ۱۴ دربخش هزینه‌ای قید شده است: سازمان هدفمند سازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب مورد مکلفند نسبت به ثبت نام و پرداخت یارانه هدفمندی و نیز معیشتی و سایر یارانه ها به کلیه افراد از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند اقدام نمایند. عدم ثبت نام یا تاخیر در ثبت نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و نیز یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب و مسوولیت آن بر عهده کلیه مدیران ذیربط است. این تخلف قابل قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است.

در بخش دیگری از این تبصره قید شده است: به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اجازه داده می‌شود تا مصارف موضوع یارانه نقدی، کمک حمایت معیشتی خانوارها و برنامه کاهش فقر مطلق دچار وقفه نگردد. همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از این سازمان، مسوول انتشار اوراق مربوط به این بند است.

در این تبصره قید شده است: منابع جدول این تبصره پس از تامین به صورت کامل به مصارف آن می‌رسد و هزینه کرد آن در غیر مصارف جدول تخلف محسوب می‌شود. سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مکلف است گزارش اقدامات را هر سه ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارائه نماید.

در این تبصره تاکید شده است: تامین منابع مورد نیاز این تبصره در اولویت است و اجرای مفاد سایر تبصره‌های این قانون نباید منجر به کاهش منابع آن شود./

https://www.asianews.ir/u/244
اخبار مرتبط
طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه معیشتی اسفند ماه ساعت ۲۴ روز یکشنبه (۹ اسفند) واریز می‌شود.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: از آنجا که مشکلات قانونی، اقتصادی و تجاری حل نشده است، یارانه نقدی هم مشکلی را حل نمی‌کند. فردی که یارانه نقدی می‌گیرد هم طی مدت کوتاهی آن را خرج می‌کند تا اینکه درصد تورم آن را پوشش دهد و یارانه دیگر اثری نداشته باشد، در واقع صرفا وقت خریده می‌شود.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه نقدی بهمن ماه سال جاری را اعلام کرد.
رحیم زارع گفت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید طرح‌های معیشتی برای حمایت از افرادی که نیازمند پشتیبانی هستند در نظر گرفته شود.در شرایط التهاب اقتصادی تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط مجلس ما را به راهبرد معینی برای آینده بازارها و اقتصاد نمی‌رساند مگر آنکه مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد مانند پارامترهای سیاسی که بسیار تعیین‌کننده است از شرایط التهابی به پایدار برسد.
چهاردهمین مرحله یارانه حمایت معیشتی ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانواده‌های مشمول واریز می‌شود.
حدود ده روز از واریز اولین مرحله یارانه معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰هزار تومانی کرونا می‌گذرد؛ یارانه‌ای که به نظر می‌رسد بازهم دردی دوا نکرد و نیازمندان واقعی آن نادیده گرفته شدند.
سازمان هدفمندی یارانه های اعلام کرد: چهاردهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه دهم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
یارانه دی ماه، چهارشنبه این هفته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت 24 روز 27 آذر به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید