صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۹
کد خبر: 3861
گزارشگر: 213
۹۷۵
۰
۰
۴
رویترز:

مسدود شدن صدها حساب کاربری ایرانی در فیس بوک

مسدود شدن صدها حساب کاربری ایرانی در فیس بوک
کمپانی فیسبوک از حذف بیش از صد گروه و حساب کاربری وابسته به دولت ایران، روسیه، مراکش و تایلند خبر داد.

کمپانی فیسبوک روز چهارشنبه ۱۳ اسفند از حذف بیش از صد گروه و حساب کاربری وابسته به دولت‌های ایران، روسیه، مراکش و تایلند خبر داد.

مدیر بخش امنیت سایبری فیسبوک دلیل حذف این شبکه‌های اطلاعاتی را «رفتار تزویرآمیز» و «سازمان‌دهی‌شده» کاربران این حساب‌ها خواند.

مسدود شدن صدها حساب کاربری ایرانی در فیس بوک
این گزارش مدعی است که فیسبوک پیش از این در اواسط آبان امسال نیز اعلام کرده بود که شماری از حساب‌های کاربری ایران علیه اسرائیل را مسدود کرده است. به گفته مدیران فیسبوک، این شبکه اطلاعاتی وابسته به جمهوری اسلامی برای حمایت از اعتراضات مردمی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، راه‌اندازی شده بود و فیسبوک، توئیتر و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی تاکنون گزارش‌های متعددی از مسدود کردن حساب‌های کاربری جعلی سازمان‌دهی‌شده توسط ایران علیه دیگر کشورها، از جمله اسرائیل، منتشر کرده‌اند.

در تازه‌ترین اقدام فیسبوک همچنین ۱۸۵ گروه و حساب کاربری وابسته به نیروهای نظامی در تایلند از این پلتفرم حذف شدند. شبکه اطلاعاتی وابسته به نظامیان تایلند شامل ۷۷ حساب کاربری، ۷۲ صفحه و ۱۸ گروه فعال در فیسبوک و همچنین ۱۸ حساب کاربری در اینستاگرام گزارش شده است.

بر همین اساس، حساب‌های وابسته به نیروهای نظامی در تایلند، کاربران استان‌های جنوبی این کشور را به عنوان مخاطب هدف خود در نظر گرفته بودند؛ جایی‌که درگیری و آشوب برای دهه‌ها در جریان بوده و گروه‌های شورشی جدایی‌طلب همچنان به مبارزات چریکی خود ادامه می‌دهند.

طی ۱۵ سال گذشته، در پی شورش‌ها در بخش مالایی‌زبان تایلند که عمدتا مناطق مسلمان‌نشین در جنوب این کشور را شامل می‌شود، حدود هفت هزار نفر کشته شده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/24a
اخبار مرتبط
اقدام توییتر و فیس‌بوک در بستن حساب کاربری دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور آمریکا،‌ با انتقاد تند مقام‌های ارشد فرانسه و آلمان، حامیان آزادی بیان و برخی فعالان رسانه مواجه شد.
در حمایت از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، طرفدارانش حساب‌های توییتری خود را حذف کردند و خداحافظ توییتر ترند اول ایالات متحده آمریکا شد.
مدیران اجرایی فیسبوک و توییتر روز سه‌شنبه در جلسه کنگره آمریکا حاضر می‌شوند تا در مورد دستکاری محتوای پست‌ها توضیح دهند.
بلومبرگ نوشت:مسدود شدن حساب کاربری بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به‌ دلیل تحریم‌های روز پنجم آبان ایالات متحده آمریکا است.
دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا،‌ در توییت‌‌هایی به کاهش فاصله آرای خود با جو بایدن در آریزونا اشاره کرد و ضمن انتقاد از طولانی شدن روند شمارش رای‌ها در کارولینای شمالی، گفت آرای او به ۷۳ میلیون رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید