صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۶
کد خبر: 3862
گزارشگر: 213
۱۳۰۷
۰
۰
۴
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خبر داد:

بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی همسان سازی تصویب شد/فاصله میان بازنشستگان کارگری با کشوری و لشگری برداشته شود

بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی همسان سازی تصویب شد/فاصله میان بازنشستگان کارگری با کشوری و لشگری برداشته شود
حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، از تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مخصوص تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

حسن صادقی از تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سازمان و انتظار برای تصویب نهایی در صحن علنی خبر داد.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، از تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مخصوص تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

وی گفت: اعتبار بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه، ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که در رفت و برگشت میان مجلس و دولت به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. درخواست ما این بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بند (و) به تامین اجتماعی اختصاص یابد که خوشبختانه بعد از رفت و برگشت های بسیار و بالا و پایین کردن ها، این مساله در کمیسیون تلفیق قطعی شد و نمایندگان کمیسیون تلفیق مصوب کردند که ۹۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بند (و) به سازمان اختصاص یابد.

بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی همسان سازی تصویب شد
صادقی افزود: نگرانی ما بابت صحن علنی مجلس و مطرح شدن این مصوبه در صحن است. کمیسیون های دیگر از جمله کمیسیون آموزش و پرورش و کمیسیون امنیت، ظاهراً به تکاپو افتاده اند که اعتبار سازمان را کاهش دهند.

وی گفت: هشدار می دهیم هرنوع کاهش اعتبار تامین اجتماعی، عواقب منفی خواهد داشت. اگر می خواهند بازنشستگان معترض نباشند و هر روز به کف خیابان نیایند، مصوبه کمیسیون تلفیق را عیناً در صحن علنی مجلس تصویب کنند . دغدغه ما این است که این مصوبه و اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی، دچار کاهش و نقصان نشود و عیناً در صحن مجلس به تصویب برسد.

به گفته صادقی، در مصوبه کمیسیون تلفیق، بودجه بند (و) کاملاً آنالیز و تفکیک شده و ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان اختصاص داده اند تا تامین اجتماعی بتواند با آن، متناسب سازی حقوق بازنشستگان را با منابع پایدار اجرایی کنند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، صادقی بازهم تاکید می کند: دغدغه اصلی ما صحن علنی مجلس است و امیدواریم نمایندگان با رای سازنده خود کاری کنند که امید کارگران و بازنشستگان ناامید نشود. اگر این اعتبار به تصویب برسد و دور جدید متناسب سازی کلید بخورد، فاصله عمیق میان دریافتی بازنشستگان کارگری و بازنشستگان کشوری و لشگری برداشته خواهد شد. لذا نمایندگان در صحن علنی نباید هیچ دخل و تصرفی در مصوبه کمیسیون تلفیق به عمل بیاورند.

این فعال حقوق صنفی بازنشستگان در ادامه به احتمال اجرای دور جدید متناسب سازی اشاره کرد و گفت:در صورت تصویب این اعتبار، مقدمات دور جدید متناسب سازی قبل از پایان سال کلید خواهد خورد. با تصویب این اعتبار در صحن و تایید شورای نگهبان، دست تامین اجتماعی برای بهبود معاش بازنشستگان باز خواهد شد و امیدواریم متناسب سازی به همراه افزایش خوب و عادلانه حقوق در ۱۴۰۰، موجب بهبود معاش بازنشستگان کارگری شود و بازنشستگان دیگر مجبور نباشند برای پیگیری حقوق خود هر روز به کف خیابان بیایند.

این در حالی است که بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۹۹ با انتشار کارزاری خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خواستار حمایت از خود در اجرای همسان‌سازی حقوق شدند.

به گزارش ایلنا، متن این کارزار که همچنان قابلیت امضا و پیوست دارد، به این شرح است:

جناب آقای مصطفی سالاری

ریاست محترم سازمان تأمین اجتماعی

سلام علیکم

همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تلاش و مدیریت جنابعالی بعد از حدود ۱۲ سال، از ابتدای مرداد ماه ۹۹ آغاز شده که خود جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

در راستای پیگیری‌های جنابعالی و با مساعدت و همکاری دولت محترم و نمایندگان مجلس منابع قابل قبولی در لایحه بودجه سال جاری و همچنین بودجه سال آینده جهت اجرای مراحل بعدی همسان‌سازی پیش‌بینی شده است. لذا از جنابعالی که همواره معیشت مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی از دغدغه‌های اصلی‌تان بوده درخواست داریم در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که در بند ب آن صراحتاً بر همسان‌سازی حقوق کلیه کسانی که در طول اجرای برنامه بازنشسته می‌شوند تأکید دارد، به بازنشستگان سال ۹۹ نیز نگاه ویژه داشته باشید.

همانگونه که مستحضرید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مرحله اول برای ما بازنشستگان ۹۹ اعمال نشد؛ درحالیکه سایر صندوق‌های بازنشستگی از جمله فرهنگیان اقدام به همسان‌سازی بازنشستگان سال ۹۹ خود کرده‌اند. تلاش‌ها و پیگیری‌های جنابعالی در راستای احقاق حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. لذا خواهشمندیم در مراحل بعدی همسان‌سازی نگاه ویژه‌ای به بازنشستگان ۹۹ داشته و با افزایش مضاعف مستمری، فاصله حقوق و مزایای این بخش از بازنشستگان که در مقایسه با سایر بازنشستگان همتراز خود به علت محرومیت از اجرای مرحله اول همسان‌سازی اتفاق افتاده، جبران شود.

ما بازنشستگان سال ۹۹، از ریاست محترم سازمان تأمین اجتماعی درخواست داریم جهت برقراری عدالت بین کلیه بازنشستگان، قبل از پایان سال نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال ۹۹ تأمین اجتماعی همانند سایر صندوق‌ها اقدامات لازم را مبذول فرمایید./

https://www.asianews.ir/u/24b
اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی رایزنی‌ها و اقدامات خوبی انجام گرفته است و امیدواریم طی هفته‌های آتی اجرا شود.
به باور انور حبیب زاده بوکانی، اکثر نمایندگان مجلس معتقدند هرچه سریعتر باید روند اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی شود، منتها این افزایشها باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که کوچکترین تبعاتی در شاخص های کلان اقتصادی کشور ایجاد نکنند.
نمایندگان خانه ملت، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند (و) تبصره ۲ این ماده واحده درباره بدهی های دولت به تامین اجتماعی را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر شفاف‌سازی نشود و به صراحت مشخص نکنند که ۹۰ هزار میلیارد تومان از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بند (و)، سهم مشخص سازمان تامین اجتماعی است، بازنشستگان ساکت نمی‌نشینند و بازهم دست به تجمع و اعتراض خواهند زد.
آنچه برای کارگران شاغل و بازنشسته اهمیت دارد، نه درصد افزایش مزد بلکه رقم ریالی افزایش است؛ فاصله دستمزد ۹۹ و سبد توافقی محاسبه شده برای ۱۴۰۰، بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برای «واقعی شدن دستمزد» در ۱۴۰۰، همین رقم ریالی یعنی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید به مزد کارگران حداقل بگیر افزوده شود.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و شستا بهترین مدیریت را در ۲۰ سال گذشته تجربه می‌کنند و امروز بنگاه غیرضروری و کاغذی در این مجموعه‌ها وجود ندارد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق، ۹۰ هزار میلیارد تومان، پیش بینی دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند تا بخشی از تبعیض های ناروایی که در پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر بازنشستگان کشوری و لشگری وجود دارد، رفع شود.
تجمع امروز بازنشستگان مقابل مجلس، در اعتراض به خلف وعده‌هاست؛ بازنشستگان تا امروز فقط وعده و شعار شنیده‌اند و هیچ همراهی از جانب دولت و مجلس ندیده‌اند؛ سازمان برنامه و بودجه و دولت علاوه بر عدم پرداخت بدهی‌ها و حق و حقوق بازنشستگان، ۲۶ گروه میهمان ناخوانده را سر سفره تامین اجتماعی نشانده‌اند، گویی دست کردن در جیب بازنشستگان کارگری، انتها ندارد!
یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری از عملکرد صداوسیما در عدم پوشش تجمعات بازنشستگان کارگری انتقاد کرد و گفت: در ماه‌های اخیر، بازنشستگان کارگری تجمعات متعددی ترتیب دادند و به همسان‌سازی ناقص و تبعیض‌آمیز اعتراض کردند اما متاسفانه هیچ کدام از این اعتراضات توسط صداوسیما پوشش داده نشد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت توجه به برخی کاستی‌ها در بودجه ١۴٠٠ خواستار تبیین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید