صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۵
کد خبر: 3868
گزارشگر: 213
۸۳۸
۰
۰
۳
با مهدی کریمی تفرشی درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400

رییس جمهور باید پازل هزار تکه باشد

رییس جمهور باید پازل هزار تکه باشد
برخی فعالان اقتصادی سعی وافر دارند که انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای انجام گیرد که به سرنوشتی مانند مجلس یازدهم ختم نشود. روزنامه آسیا تاکنون نخستین اخبار درباره کاندید شدن سردار حسین دهقان و کاندید زن ریاست جمهوری سال آینده را همراه با عملکردشان؛ به ویژه در عرصه اقتصادی منتشر کرده است..درباره توقعات اقتصادی فعالان تجاری از رییس جمهور آینده، با مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل کارخانه مواد غذایی «گلها» و کارآفرین، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

برخی فعالان اقتصادی سعی وافر دارند که انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای انجام گیرد که به سرنوشتی مانند مجلس یازدهم ختم نشود. روزنامه آسیا تاکنون نخستین اخبار درباره کاندید شدن سردار حسین دهقان و کاندید زن ریاست جمهوری سال آینده را همراه با عملکردشان؛ به ویژه در عرصه اقتصادی منتشر کرده است..درباره توقعات اقتصادی فعالان تجاری از رییس جمهور آینده، با مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل کارخانه مواد غذایی «گلها» و کارآفرین، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

کریمی تفرشی درباره انتخابات آینده ایران گفت: انتخابات این روزها برای رسانه ها موضوع داغی است و از سویی هم می بینیم که علاوه بر ژنرال های کشورمان، خانم ها هم وارد فضای انتخاباتی شده اند و احیانا موضوع انتخابات متفاوت تر از سال های پیش خواهد بود..که امیدواریم مردم استقبال کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب مردم افزود: امیدواریم همچنان که این بار مردم با توجه به علم و شناخت، از افراد نامزد شده گزینش کنند؛ فردی که می خواهد رییس جمهور شود، باید تجربه کاری زیادی داشته باشد و صرفا به این که پشت میز نشین اداری ‌‌و دولتی باشد، نباید اکتفا کنیم..این فرد باید گرفتاری های اقتصادی، صنعت، تجارت، مباحث و مشکلات و بوروکراسی هایی که هست را بشناسد؛ از گمرک و صادرات آگاهی داشته باشد و بداند که چگونه جلوی نوسان نرخ ارز را بگیردو باید همه این موارد را با دانش مدیریت کند.

این کارآفرین در ادامه توضیح داد: در واقع رییس جمهور باید پازلی هزار تکه در خصوص دارا بودن تجربه، علم و عملکرد و سایر موارد باشد و ما باید چنین حالتی را مد نظر داشته باشیم و‌ مردم باید با چنین ویژگی هایی در یک فرد آشنا باشند و بعد رای بدهند؛ در غیر این صورت متاسفانه از بن بست و رکودی که هست رهایی نخواهیم داشت.

تفرشی در پاسخ به این سوال که «فکر می کنید افرادی که تا کنون به میدان آمده اند واجد چنین خصوصیاتی هستند؟» گفت:هر کدام ممکن است بخشی از این ویژگی ها را داشته باشند و نمی توانیم بگوییم صفر یا صد مطلق هستند، ولی به طور نسبی هر کدام قسمتی از این خصوصیات را داشتند؛ ولی در نهایت باید گفت که بخش اعظم ویژگی های بیان شده در این افراد نبود..ولی با طرح مسایل اقتصادی شروع خوبی داشتند.

این فعال اقتصادی با اشاره به موانع و سختی های کار در شرایط اقتصادی این روزهای کشور گفت: متاسفانه وضعیت به گونه ای دچار رکود است که ما در این روزها به عنوان کارآفرین در عرصه اقتصاد و‌ تجارت، واقعا در حال نبرد هستیم و انگار می جنگیم..در احوالی که کرونا دنیا را از هر نظر زیر و رو کرده، ما در ایران علاوه بر کرونا، رکود، تحریم و تورم هم داریم و تقریبا ۵ برابر دنیا مشکلاتمان بیشتر است..

تفرشی اضافه کرد: در چنین شرایطی اگر فردی بیاید و بگوید من کارآفرینی و اشتغالزایی می کنم، من در برابر ایشان سر تعظیم فرود می آورم./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/24h
اخبار مرتبط
رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را می‌توان مشوقی برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دانست، هر چند مالیات تنها مشکل این واحدها محسوب نمی‌شود، اما در نظر گرفتن نرخ صفر مالیات می‌تواند یکی از گره‌های این بخش را باز کند؛زمانی که تسهیلات مالی در اختیار بخش‌های تولیدی قرار نگیرد، طبعا قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد، در حالی که پولی که به تولید داده می‌شود توسط آن بخش به نیروی انسانی منتقل خواهد شد.
تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در حالی ۲۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند که بیشترین نارضایتی را از بابت مالیات‌ها و هزینه‌های جاری دارند.
با توجه به اینکه کشور ما کشوری چهار فصل است و موقعیت خوبی از لحاظ اقلیمی و جغرافیایی دارد از پتانسیل بالایی در تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است که باید با اصلاح مناسب زیرساخت های کشاورزی و پاسخگویی به نیازهای کشاورزان از این پتانسیل بالا به نحو مطلوبی بهر برداری کرد.
با افزایش شتابان نرخ ارز و بی ارزش شدن پول ملی، بستری عظیم برای فساد و سوء استفاده سودجویان و اخلالگران بازار به وجود آمد و جذابیتی که صادرات در شرایط فعلی و کسب درآمد ارزی برای صادرکنندگان ایجاد کرد منجر به این شد که بسیاری از تولیدکنندگان تولیدات و مواد اولیه و محصولات را به داخل تزریق نکنند و اهم این تولیدات صرف صادرات و کسب سود و درآمد بیشتر شود.
در اقتصاد فعلی، کلمه ارزش لزوما به معنی ارزش مثبت نیست؛ در اقتصاد‌هایی که هدف اصلی، رشد تولید است؛ هر فعالیتی که به افزایش این معیار منجر شده، ارزش‌زا محسوب خواهد شد و ارزش در شرایط حساس و بحرانی اقتصاد فعلی کشور، به معنای حفظ یک بنگاه اقتصادی بدون بیکاری نیروی کار و حفظ چرخه تولید بدون وقفه، علیرغم تمام مشکلات و چالش ها از تامین مواد اولیه و ماشین آلات گرفته تا مشکل واردات و تامین ارز و قوانین و مقرارات دست و پاگیر و بازدارنده است.
تجارت ادویه صدها سال است که امپراتوری های جهانی را هدایت می کند. ادویه جات در برهه های خاصی از تاریخ ارزشی معادل طلا برای تاجران داشته اند و برای مدت طولانی، بسیاری از مردم تصور می کردند که ادویه ها تنها روشی عالی برای افزودن طعم منحصر به فرد و لذت بخش به غذاها هستند. اما امروزه ادویه جات گیاهان دارویی بی نظیری هستند که تاثیرات اعجاب انگیزی بر سلامتی بشر دارند و حتی می تواندد جایگزین خوبی برای بسیاری از داروهای شیمیایی باشند.
کشور ما به لحاظ جغرافیایی، ترانزیتی و موقعیت استراتژیک منطقه ای شرایط فوق العاده ای دارد که می تواند از مزیت های مهم ما در تجارت خارجی باشد که باید از این موقعیت بی نظیر بهره برد و یکی از عمده مشکلاتی که در ایران وجود دارد این است که بدون شناخت کافی وارد بازارها می‌شویم و همین امر سبب می شود که واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده و در رقابت با سایر رقبا با روبه‌رو می‌شوند.
تولید و مصرف شکلات در ایران نیز همچون بسیاری از کشورها سابقه‌ای چندان طولانی ندارد اولین کارخانه شکلات سازی در ایران حدود ۶۰ سال پیش در تبریز راه‌اندازی شد. صنایع شیرینی و شکلات در گروه صنایع جدیدی هستند که از آغاز فعالیت آنها در ایران سال‌های زیادی نمی‌گذرد اما این صنعت با توجه به استقبال مصرف‌کنندگان در بازار، استفاده از فناوری‌های روز در بخش تولید و همچنین نیاز کشورهای همسایه به تامین این محصولات جایگاه خوبی را در بخش تولید و صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید