صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۲
کد خبر: 3876
گزارشگر: 213
۷۷۳
۰
۰
۳
اظهاراتی از مدیرکل منابع طبیعی استان یزد:

یزد و ویژکی های دومین استان معدنی ایران

یزد و ویژکی های دومین استان معدنی ایران
محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی است که با شعار « همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی » برنامه های این هفته را دنبال می کنیم.

محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی است که با شعار « همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی » برنامه های این هفته را دنبال می کنیم.غرس نماد به صورت نمادین در شهرستان یزد در کمربند سبز، افتتاح و بهره برداری از پروژه های آبخیز داری و افتتاح پارک آبخیز، برگزاری نشست خبری، افتتاح دو پروژه ملی نقشه پوشش گیاهی کشور، دیجیتالی کردن برنامه های منابع طبیعی از جمله برنامه های ما در این هفته است.

وی افزود:: تجلیل از دستگاه های امنیتی و انتظامی و قضایی همکار با منابع طبیعی، دیدار با امام جمعه یزد، نهال کاری با نام شهدا و دیدار با خانواده شهدا نیز به عنوان برنامه های دیگر ما در این هفته است که با حضور مسئولان استانی و کشوری انجام می شود.همچنین در این هفته توزیع 200 هزار نهال از روز شنبه 16 تا 20 اسفندماه در محیط نهالستان بزرگ یزد در جنب فرودگاه، اهدای خون را نیز خواهیم داشت.

آخوندی گفت:اعتبار آبخیزداری ما 26 میلیارد تومان بوده است که 15 و دو دهم میلیارد تومان آبخیز داری، در بخش مرتع 4 و 4 دهم میلیارد، جنگل 430 میلیون تومان، مستند سازی 150 میلیون تومان، توامندسازی جواع 250 میلیون تومان، بخش حفاظتی 900 میلیون تومان و در بخش معاونت حفاظت استان نیز 4 و 7 دهم میلیارد اعتبار داشته ایم.استان یزد امسال برنامه ریزی کرده است که از کاداس استان رونمایی کند تا اسناد تک برگی اراضی ملی استان رونمایی کنیم که این امر می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و تعرضات و تصرفات اراضی را کاهش دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد اضافه کرد: تخصیص اراضی اعم از کشاورزی و غیر کشاورزی در سال جاری 270 هکتار اعلام شده است و در بحث معادن نیز عملکرد ما در سال جاری 356 فقره استعلامات به مساحت 436 هزار هکتار بوده است و میزان موافقت شده بحث معادن نیز حدود 27 هزار هکتار از سطح اعلام موافقت شده بوده است.
در سال جاری پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد 301 مورد پرونده داشتیم که به مساخت 124 هکتار بوده است و اجرای حکم خلیت و قلع و قمع نیز 81 مورد در 170 هکتار بوده است.دو ماه فرصت پاسخ به استعلام معادن را داریم و اگر بیشتر طول بکشد به معنای موافقت است.

وی تصریح کرد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است که خطری برای استان است که سطح فزاینده قطعا محیط زیست را تخت تاثیر قرار می دهد.حق و حقوقات دولتی معادن به خزان کشور واریز می شود که نه ماهه 1200 میلیارد تومان سازمان صمت با اعلام مکتوب تایید کرده است که طبق قانون بایستی به استان برگردد اما متاسفانه در بخش برگشت درآمد به استان حدود 300 میلیون تومان بوده است که این چالش بسیار بزرگ است که در صورت برگشت این میزان بسیاری از اقدامات زیرساختی در استان صورت می گیرد./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/24p
اخبار مرتبط
علی زارع مهرجردی، رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان یزد در نشست خبری گفت: کانون وکلای استان یزد از سال 95 از کانون مرکز مستقل شده است که تاکنون دو دوره هیات مدیره را پشت سر گذاشته و هم اکنون نیز در سومین دوره هیات مدیره آن قرار داریم.
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: کرونا در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل شود؛ برخی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می‌شود.
سیزدهمین کنگره ملی حزب ویتنام بعد از 8 روز کاری در اول فوریه به پایان رسید. در مجموع 1587 نماینده به نمایندگی از پنج میلیون و صد نفر از اعضای حزب در این کنگره شرکت داشتند. کنگره ملی هر پنج سال یکبار برای انتخاب رهبرجدید وتعریف سیاست‌ها وخط مشی های کلی تشکیل می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در نشست خبری اصحاب رسانه استان یزد گفت: کمیته روحانیون کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد به منظور معرفی و تیین خدمات این قشر از جامعه در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی را در سطح استان اجرا می کند.
عباس ملازینلی مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری یزد در نشست خبری به مناسبت برگزاری المپیاد ورزشی استان یزد گفت: هشتمین المپیاد ورزشی محلات امسال به صورت مجازی برگزار می شود و معتقدیم که ورزش باید در همه حال دنبال شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد گفت: پزشکی قانونی شامل بخش‌های مختلفی است که در حوزه معاینات بالینی افراد مراجعه کننده شامل مواردی از جمله نزاع، تصادفات، قصور پزشکی و غیره است و پرونده‌های که نسبت به نظریات واحد معاینات بالینی اعتراض داشته باشند نیز در واحد کمیسیون پزشکی بررسی می‌شود که ماهانه 50 تا 60 پرونده در این واحد بررسی می شود.
رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این‌که شش شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان‌های سراسر استان فعال است، اظهار کردذ: با همکاری این شعب در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 539 نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت گفت: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این فعالیت فرهنگی هر روز به افراد نیازمند ارائه می‌شود.
حسین سبزواری سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد در هفتمین نشست خبری جشنواره عدلیه و رسانه که به‌صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه در حوزه اهداف کلی که برای زندان‌های کشور تدوین‌شده، 12 اولویت اصلی در نظر گرفته‌شده است، گفت: کاهش جمعیت کیفری، انجام فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال 50 درصدی زندانیان از جمله این موارد است که با بررسی‌های انجام‌شده، وضعیت استان یزد نیز در این مسائل مناسب بوده است.
مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد که در حسینیه آقا برگزار شد به شناسایی 400 شهید ورزشکار در استان یزد اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تصمیم بر این گرفته شد تا تمام برنامه‌های ورزشی در استان را با نام و یاد شهدای گرانقدر استان برگزار کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید