صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
کد خبر: 3880
گزارشگر: 213
۲۲۲۰
۱
۰
۴
امروز در یک جشنوارهٔ نظامی:

وزیر دفاع گفت طرح نابودی اسراییل آماده است

وزیر دفاع گفت طرح نابودی اسراییل آماده است
امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: دستور مقام معظم رهبری دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.

وزیر دفاع ایران: طرح نابودی تل‌آویو و حیفا آماده شده است

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران، گفته است دستور مقام معظم رهبری دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.

او امروز در یک جشنوارهٔ نظامی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اظهارات روزهای گذشتهٔ مقام‌های دولت اسرائیل گفت اسرائیل «در حدی نیست که با جمهوری اسلامی دشمنی کند» و مقام‌های دولت اسرائیل را «سگانی» خواند که «گاهی بزرگ‌تر از دهان‌شان حرف می‌زنند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران  همچنین فروردین ۱۳۹۲ به اسرائیل هشدار داده بود در صورتی که تهدیدهای نظامی خود علیه ایران را عملی کند، ایران شهرهای «تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد».

در طول‌ سال‌های گذشته دولتمردان ایران بارها با اشاره به این جملهٔ ، تهدیدات نظامی علیه اسرائیل مطرح کرده‌اند و گفته‌اند این کشور را نابود می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بهمن سال ۹۷ با اشاره به این تهدیدها مدعی شد حکومت ایران اگر به فکر نابودی تل‌آویو و حیفا بیفتند، «نه تنها در این کار موفق نخواهد شد بلکه این آخرین باری خواهد بود که انقلاب خود را جشن می‌گیرند».

به نظر می‌رسد سخنان وزیر دفاع  واکنشی است به اظهارت بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، که روز ۱۴ اسفند در گفتگو با شبکه فاکس نیوز خبر داد که ارتش اسرائیل مشغول به‌روز‌رسانی طرح‌هایی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و اقدام مستقل در این خصوص است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل
به‌نوشتهٔ فاکس‌نیوز، اسرائیل چندین هدف را در ایران شناسایی کرده است که حمله به آنها به قابلیت تولید یک بمب هسته‌ای آسیب می‌زند.

بنی گانتز در این مصاحبه مدعی شده است که اگر جهان، جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند، «خیلی خوب خواهد بود» اما اگر چنین نشود، اسرائیل باید مستقل بایستد و خودش از خودش دفاع کند.

به‌نوشتهٔ فاکس نیوز، گانتز همچنین گفت که گروه حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است، صدها هزار موشک در اختیار دارد.

فاکس می‌گوید وزیر دفاع اسرائیل نقشه‌ای طبقه‌بندی شده را به این شبکه نشان داد که به‌نوشتهٔ این شبکه نشان می‌دهد موشک‌های حزب‌الله در مناطق غیرنظامی لبنان با مرز اسرائیل مستقر شده است.

گانتز گفته است همهٔ این سایت‌ها به طور مستقل و اطلاعاتی بررسی شده است و «ما برای درگیری آماده هستیم».

وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفت، نقشه اهداف عملیاتی است. هرکدام از نظر قانونی، عملیاتی و اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ما آماده نبرد هستیم.

فاکس نیوز می‌گوید، گزارش سالانه نیروهای دفاعی اسرائیل نشان می‌دهد که اسرائیل برای جنگ چند روزه با حزب الله آماده می‌شود.

رسانه‌های داخلی اسرائیل مدعی هستند که در صورت بروز درگیری، اسرائیل روزانه سه هزار هدف در لبنان مورد هدف قرار می گیرد و ۳۰۰ پیکارجوی عضو این گروه کشته شوند.

طبق این گزارش، ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسراییل ، گفته است که از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰۰ موضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه هدف قرار گرفته‌اند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته دستور حمله به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را صادر کرد./

https://www.asianews.ir/u/24s
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که براساس برآوردهای اولیه، ایران مظنون اصلی حمله به یک کشتی باربری اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان است؛ در حالی که روزنامه کیهان امروز اعلام کرد که حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان از سوی نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از ابزارهای متنوع منع گسترش (تسلیحات) برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت تا زمانی که بشار اسد در سوریه قدرت را در کنترل دارد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران و نیروهای این کشور در سوریه حضور دارند، «کنترل بلندی‌های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است».
بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.
سه دیپلمات اروپایی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه‌ای از سایت‌های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور مطرح می‌کند.
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.
رییس ستاد ارتش اسرائیل در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام گفت که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.
همچنانکه که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران است، کشمکش میان دولتمردان ارشد اسرائیل بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است؛ در حالی که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رضا
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
0

امروزه فقط یک شعارو عمل است که حافظ دین و دنیا و شرافت و عزّت و سلامت افراد و ملل و دول میباشد و آن این است که "اسرائیل باید نابود شود!" این کلام امام خمینی اسم اعظم موجودیت انسانِ معاصر در جھان است و چون عصای موسی حافظ سرنوشت بشر می باشد و معجزه می آفریند استاد علی اکبر خانجانی کتاب کندوکاوی در اصول ج۴ https://khanjany.org https://erfanalavi.site


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید