صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 3881
گزارشگر: 213
۹۸۱
۰
۰
۱
بنا به اظهارات عضو شورای انقلاب فرهنگی در سفر پاپ به عراق:

پاپ فرانسیس؛ اسقفی ضد مسلمانان؟

پاپ فرانسیس؛ اسقفی ضد مسلمانان؟
علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به عراق، او را از «اسقف‌های تندرو علیه مسلمانان» خواند که پیش از این «جریان گفت‌وگوهای دینی» را مختل کرده است.

علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به عراق، او را از «اسقف‌های تندرو علیه مسلمانان» خواند که پیش از این «جریان گفت‌وگوهای دینی» را مختل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای رشاد امروز، ۱۷ اسفند در یک جلسه درس در قم، درباره اهداف سفر پاپ به عراق نیز ابراز تردید و ابهام کرد و وضعیت عراق را حاصل «ظلم مدعیان مسیحیت» خواند و به پاپ پیشنهاد کرد که به یمن برود و نتیجه «سلاح‌های کشتار مسیحیان» را ببیند.

او همچنین از سکوت پاپ درباره کشته شدن قاسم سلیمانی انتقاد کرد و گفت چرا رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به عراق به حضور نیروهای آمریکایی در این کشور اعتراض نکرده است.

پاپ فرانسیس که از دو روز پیش به عراق سفر کرده، تاکنون با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعه، دیدار کرده است.

این نخستین دیدار یک پاپ از عراق و اولین خروج پاپ از اروپا پس از اعمال محدودیت‌های کرونا در این قاره است.

رهبر کاتولیک‌های جهان در اولین سخنرانی خود در بغداد خواستار پایان دادن به خشونت و اختلافات مذهبی شد و گفت باید به طرفداران صلح فرصت داد.

 مداخله خارجی در امور عراق به ضرر کل منطقه است

این در حالی است که رئیس جمهوری ایران نیز در  در ایام حضور پاپ در عراق بعد از ظهر شنبه ۱۶ اسفند در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق، هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق را به ضرر این کشور و کل منطقه دانست و بر خروج هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد.

حسن روحانی در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی تصریح کرد: «آمریکایی‌ها همیشه در منطقه نقش تخریبی داشته‌اند.»

او افزود: «تسریع در اجرای مصوبه پارلمان عراق درمورد خروج نظامیان آمریکایی از این کشور می‌تواند به برقراری صلح و ثبات و آرامش در این کشور و منطقه کمک کند.»

رئیس جمهور گفت که جمهوری اسلامی با هدف حفظ امنیت و صلح و آرامش، برای همکاری با کشورهای منطقه آماده است.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که در هفته‌های اخیر، با تشدید تنش‌ها بین تهران و واشینگتن بر سر احیای توافق هسته‌ای برجام، نگرانی‌ها در مورد اقدامات «تهدیدآمیز» جمهوری اسلامی از جمله حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های شبه نظامی شیعه در منطقه افزایش یافته است.

الکاظمی روز ۱۱ اسفند گفته بود که دولتش به کسی اجازه نمی‌دهد در خاک عراق «پیام موشکی یا تروریستی» بفرستد.

حسن روحانی همچنین با بیان این‌که میلیاردها دلار ارز متعلق به ایران در بانک‌های عراق برخلاف قانون بلوکه شده و به‌رغم قول‌های مکرر مسئولان عراقی هنوز منابع متعلق به ایران آزاد نشده است، آزادسازی فوری منابع ارزی ایران در عراق را ضروری خواند.

پیشتر در همین روز، حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، گفته بود که با «موافقت آمریکا» منابع بلوکه‌شده ایران در بانک تجارت عراق آزاد شده است. او در توییتی که در این‌باره منتشر کرد، بدون اشاره به میزان دقیق پول‌های آزاد شده نوشت: «چند تراکنش نیز انجام شده است»./

https://www.asianews.ir/u/24t
اخبار مرتبط
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله سیستانی مرجع بزرگ شیعیان دیدار کرد. این دیدار تاریخی که تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است. در این دیدار آیت‌الله سیستانی تأکید کرد دولت عراق مسئول حفظ جان و امنیت مسیحیان این کشور است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید