صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۵
کد خبر: 3892
گزارشگر: 213
۱۶۵۹
۰
۰
۴
بنا بر اظهارات یک مقام ستاد مقابله به کرونا

اغلب تست های کرونای منفی ایران اشتباه است

اغلب تست های کرونای منفی ایران اشتباه است
حمید سوری، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیشتر نتایج تست‌های سریع کرونا «کاذب» است، درباره شیوع بیشتر این بیماری از طریق افراد ناقلی که این تست‌ها را در دست دارند، هشدار داد.

حمید سوری، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیشتر نتایج تست‌های سریع کرونا «کاذب» است، درباره شیوع بیشتر این بیماری از طریق افراد ناقلی که این تست‌ها را در دست دارند، هشدار داد.

حمید سوری روز دوشنبه از وجود تخلف در صدور تست منفی کرونا خبر داد و از روند صدور تست‌های سریع از مسافران که از دقت کافی برخوردار نیستند، انتقاد کرد.

به نقل از ایرنا، سوری با اشاره به این که تست‌های سریع برای مسافران هواپیماها، قطارها و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود، گفت «ممکن است افراد ناقل با در دست داشتن تست‌های منفی کاذب در حالی که ناقل و حامل ویروس هستند به مسافرت بروند و بیماری را به افراد دیگر منتقل کنند».

تست کاذب کرونا در ایران

پیش‌ از این گزارش‌هایی درباره جعل و خرید و فروش جواب تست کرونا از سوی برخی آزمایشگاه‌های کشور منتشر و هزینه جواب مثبت ۲ میلیون تومان و هزینه تست جواب منفی برای سفر به خارج از کشور تا ۵ میلیون تومان اعلام شده بود.

شعبان علیزاده، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، هم خبر جعل تست کرونا را از سوی برخی آزمایشگاه‌ها تائید کرده بود.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دو‌شنبه، ۱۸ اسفندماه، از شناسایی بیش از هشت‌ هزار مورد جدید مبتلا به کرونا و جان باختن ۹۹ نفر دیگر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۶۰ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

این در حالی است که واکسیناسیون گسترده کرونا هم در کشور به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می‌رسد.

بیش از یک سال است که از شیوع کرونا در جهان می‌گذرد؛ باتوجه به مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، در همان ابتدا امیدهای بسیاری از افراد به ساخت واکسن آن بود؛ اما این امیدها مدت زیادی به طول نینجامید و در همان ابتدای امر گفته شد ساخت واکسن و توزیع آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد؛ حال آن یک سال به سر آمده و بسیاری از کشورها آغاز به واکسیناسیون عمومی کرده‌اند و حتی در برخی از کشورهای همسایه ایران نیز واکسیناسیون گسترده کرونا آغاز شده است./

https://www.asianews.ir/u/24D
اخبار مرتبط
باتوجه به مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، امیدهای بسیاری به ساخت واکسن آن بود؛ اما مدت زیادی به طول نینجامید و گفته شد ساخت واکسن و توزیع آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد؛ حال آن که بعد از یک سال بسیاری از کشورها آغاز به واکسیناسیون عمومی کرده‌اند و حتی در برخی از کشورهای همسایه ایران نیز واکسیناسیون گسترده کرونا آغاز شده است؛ در ایران واکسیناسیون گسترده کرونا به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می رسد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، از جان باختن ۱۰۸ نفر و شناسایی هشت‌ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران، از توافق تهران با دولت سئول درباره «نحوه جابجایی و مصرف» بخشی از منابع ارزی مسدودشده بانک مرکزی ایران در کره جنوبی «به مقاصد مورد نظر» خبر داد.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
از زمان شیوع کرونا تا به امروز، کارکنان بخش بهداشت و درمان در خط مبارزه با این ویروس مرگبار قرار گرفته‌اند؛آنان کار طاقت‌فرسا، افزایش ساعات کاری و ناکافی بودن زمان استراحت را تجربه کرده‌اند و با خطر ابتلا به این بیماری هر لحظه تهدید می شوند؛ با آزار و خشونت‌های کلامی و بدنام‌سازی از سوی خانواده‌های قربانیان روبرو هستند و تمام این مولفه‌ها بر سلامت جسمانی و روانی کارکنان بخش بهداشت تاثیر می‌گذارد.
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند و شرکت هایی که تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید