صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۴
کد خبر: 3906
گزارشگر: 213
۲۷۹۵
۰
۰
۵
معرفی شده سال گذشته در اروپا

خودروهای منتخب زنان در 2021

خودروهای منتخب زنان در 2021
پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود.

زنان چه خودروهایی را به‌عنوان بهترین‌های سال برگزیدند؟

پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود

عکس

مجلهٔ خودرو: شماری از معروف‌ترین روزنامه‌نگاران زن که در حوزه تخصصی اتومبیل کار می‌کنند، خودروی سال زنان را معرفی کردند. شرکت هیوندایی هم خودروی جدید برقی خود را رونمایی کرده است.

خودروی سال زنان

بیش از ۵۰ خبرنگار خودروی زن از بیش از ۳۸ کشور خودروی سال زنان را در بخش‌های گوناگون معرفی کردند.

در بخش بهترین خودروی شهری، این داوران اتومبیل پژو ۲۰۸ را به‌عنوان خودروی برگزیده معرفی کردند. این خودرو در سال ۲۰۲۰ هم خودروی سال اروپا شده بود.

در بخش خودروهای خانوادگی، بر اساس انتخاب این داوارن، خودروی اشکودا اکتاویا معرفی شد. در بخش خودروهای لوکس هم لکسوس ال‌اس ۵۰۰ خودروی برگزیده شد.

بهترین کراس‌اوور شهری هم پژو ۲۰۰۸ جدید است. این خودرو پلت‌فرم مشابهی با پژو ۲۰۸ دارد.

لندرور دیفندر در بخش خودروهای متوسط شاسی‌بلند و کیا سورنتو در بخش خودروهای بزرگ شاسی‌بلند منتخب شدند.

از نظر این داوران، بهترین خودروی زنان در حوزهٔ خودروهای برقی هم هوندا E است.

خودروی برقی هیوندایی

«آیونیک پنج» خودرو برقی جدید شرکت هیوندایی است که بر اساس پلت‌فرم کاملاً برقی این شرکت ساخته شده است. این خودرو قرار است با خودروهای برقی شرکت فولکس واگن رقابت کند. این اتومبیل با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

هیوندای آیونیک پنج

«آیونیک پنج» چهره‌ای نزدیک به یک کراس‌اوور شهری کوچک دارد. هیوندایی هم مانند فولکس واگن از یک پلت‌فرم جدید برقی استفاده کرده که قابلیت استفاده در طیف زیادی از خودروها در کلاس‌ها و اندازه‌های متفاوت را دارد.

عکس
باتری‌های خودرو در کف اتومبیل قرار گرفته است که این سبک جدید طراحی کمک می‌کند فضای داخل خودرو نسبت به خودروهای بنزینی بیشتر باشد.

این خودرو طی مدت ۱۸ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ باتری‌های خود می‌رسد. حداکثر سرعت «آیونیک پنج» ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن حدود پنج ثانیه است.

افزایش فروش ارزان‌ترین خودروی برقی جهان

فروش ارزان‌ترین خودروی برقی جهان در حال رشد است و این رشد می‌تواند سبب شود میزان تولید این خودروی ارزان‌قیمت برقی از تولید محصولات برقی تسلا در آینده بیشتر شود.

اگر رشد فروش همین‌طور ادامه داشته باشد، این خودروی چینی برقی از نظر میزان تولید از تولید تسلا سه پیشی خواهد گرفت.

اسم این خودرو هانگ‌گوانگ مینی ئی‌وی است و در کارخانهٔ وولینگ تولید می شود. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سایک چین و شرکت جنرال موتورز شکل گرفته است.

Hong Guang Mini EV

عکس

 قیمت این خودرو چهار هزار و ۵۰۰ دلار است و یک خودروی کوچک شهری در اندازه دوو ماتیز است. حداکثر سرعت این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

موتور برقی این خودرو ۲۷ اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک بار شارژ می‌توان ۱۲۰ کیلومتر با آن پیمود.

بازده بالا در موتورهای جدید نیسان

شرکت نیسان در حال افزایش بازده موتورهای بنزینی خود است. این موتور نسبت به موتورهای کنونی بنزینی ۱۰ درصد بازده حرارتی بیشتری دارد. این بازده بالاتر می‌تواند سبب شود که خودروهای بنزینی همچنان در قالب موتورهای هیبریدی رقیب جدی برای خودروهای برقی در چند دههٔ آینده باشند.

موتورهای کنونی بنزینی دارای بازده حرارتی ۴۰ درصدی هستند اما در موتورهای جدید نیسان این بازده به ۵۰ درصد رسیده است.

نیسان در موتور جدید خود نسبت هوا به سوخت و فشار داخل موتور را افزایش داده و از شمعی بسیار قدرتمند برای جرقه استفاده کرده است.

لندرور دیفندر هشت سیلندر

شرکت لندرور مدل جدید دیفندر را معرفی کرده است که می‌تواند با استفاده از یک موتور هشت سیلندر Vشکل ۵۱۸ اسب بخار و گشتاور ۶۲۵ نیوتن‌متری تولید کند. قیمت این خودرو از حدود ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

با وجود این‌که این خودرو یک خودروی آفرود است اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن همانند یک خودروی سوپر اسپرت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۴.۹ ثانیه گزارش شده است./

https://www.asianews.ir/u/24R
اخبار مرتبط
مجله آمریکایی فوربز در فهرست خود از ۳۰ زن «الهام‌بخش» که همزمان با روز جهانی زن منتشر شد، نام دو زن ایرانی را که یکی از آنان خبرنگار است نیز قرار داده است: کاملیا آریافر و نگار مرتضوی.
اپلیکیشن پشتیبانی اضطراری از زنان (KADES) که توسط وزارت کشور ترکیه برای حمایت و یاری‌رسانی به بانوان در برابر هرگونه خشونت، خطر و تهدید در سال 2018 راه اندازی شده‌است، اکنون به شش زبان ترکی، انگلیسی، فارسی، عربی، فرانسوی و روسی خدمات ارائه می‌کند.
فقر زنان یکی از مسائل مهم در دنیای امروز است. فقر زاییده‌ی مناسبات اجتماعی نابرابر است که به توزیع نابرابر منابع، حق و حقوق و مسئولیت اجتماعی می‌انجامد. مناسبات اجتماعی دربرگیرنده‌ی منابعی است که در جامعه وجود دارد و فقرا به ویژه زنان فقیر غالبا از دسترسی به منابع یا مالکیت آن محروم‌اند و به ناچار وابسته به مناسباتی می‌شوند که ایشان را تحت سرپرستی و نیازمند حمایت نگه می‌دارد.
همچنانکه که اظهارات برخی مقام‌های دولت و همچنین جامعه‌شناسان ایران حاکی از افزایش خشونت خانگی و خودکشی‌ میان زنان و کودکان است و رییس سازمان امور اجتماعی گفته است در حوزه خشونت خانگی از سال ۹۰ تا ۹۸ افزایش مشاهده می‌کنیم و ۲۴ درصد معاینات، موارد خشونت خانگی افزایش داشته است، معصومه ابتکار این موضوع را رد کرده و گفته است آمار در ایران بالا نیست.
دون ژوان فردی است که قادر به برقراری ارتباط عاطفی عمیق و عشق ورزیدن به شریک جنسی خود نیست و یکی از مهمترین اختلالات شخصیت که منجر به دون ژوانیسم و هرزه گری جنسی در مردان می شود اختلال شخصیت خودشیفته (narcissistic) است.
خشونت علیه زنان دارای معلولیت به ندرت گزارش می‌شود و هنگامی هم که گزارش می‌شوند، موانع متعددی اجرای عدالت را تهدید می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد مسئولان اجرای قانون، ابزار و تجهیزات لازم برای مقابله با خشونت علیه این زنان را ندارند.
نه فقط ما؛ که باقی مردم جهان هم درباره‌ی هیچ کشوری کمتر از کره شمالی نمی‌دانند و سرزمینی که مدت‌هاست انگار حساب خودش را از جهان جدا کرده و چنان محصور است و دیکتاتوری سرسختی دارد که حتا به زحمت می‌توانیم تصور کنیم به دور از چهار تصویر کلیشه از میدان‌های اصلی پیونگ‌یانگ که بزک و دوزک شده‌اند، این سرزمین واقعا چه شکل و شمایلی دارد و به همان میزان از زندگی مردم عادی و زنان کره شمالی هم بسیار اندک می‌دانیم.
برخی زنان ایرانی تبار آمریکایی که به دلایلی به دلیل مهاجرت خود یا خانواده شان هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند، نقش های کلیدی و تعیین کننده ای در برخی کرسی های سیاسی اجتماعی ایالات متحده ایفا کرده اند.
اپیدمی کووید ۱۹ و بحران اقتصادی ناشی از آن منجر به بروز برخی تحولات در فضای کسب و کار و شیوه اشتغال کارکنان شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد، گسترش پدیده دورکاری، کاهش هزینه‌ برخی کسب و کارها و جابجایی نیروی کار میان صنایع مختلف اشاره کرد.
براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید