صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
کد خبر: 3911
گزارشگر: 213
۲۳۵۳
۰
۰
۴
وال استریت ژورنال مدعی شد:

اسرائیل به ۱۲ نفتکش ایران حمله کرده است

اسرائیل به ۱۲ نفتکش ایران حمله کرده است
وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است، اسرائیل از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی را که بیشتر آنها حامل نفت ایران به سوریه بودند٬ هدف قرار داده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرده است، اسرائیل از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی را که بیشتر آنها حامل نفت ایران به سوریه بودند٬ هدف قرار داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته است که این حملات از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شده است و کشتی‌های ایرانی و همچنین کشتی‌های دیگری که حامل محموله‌های نفت و سلاح ایران بودند، مورد حمله قرار گرفتند.

نفتکش ایران
طبق این گزارش، این حملات در دریای سرخ و در نقاط دیگر روی داده‌اند. تعدادی از کشتی‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند نیز حامل تسلیحات ایرانی بودند.

وال استریت ژورنال به نقل از این مقام‌های آمریکایی که هویت آنها را مشخص نکرده، می‌گوید، حملات به این تانکرهای حامل نفت ایران باعث غرق شدن این کشتی‌ها نشده و در دو مورد، نفتکش‌ها مجبور شدند به ایران بازگرداندند.

این گزارش مدعی است، اسرائیل با اقدام در تلاش بود که تجارت نفت ایران را متوقف کند، چرا معتقد است که ایران با درآمدهای حاصل از فروش نفت٬ بودجه گروه‌های افراطی در منطقه را تأمین می‌کند.

طبق این گزارش٬ ایران که یکی از حامیان اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است، طی سا‌ل‌های اخیر با نادیده گرفتن تحریم‌های بین المللی به سوریه سلاح و نفت صادر کرده است.

وال استریت ژورنال می‌گوید، مقامات اسرائیلی حاضر نشده‌اند در خصوص این گزارش ابراز نظر کنند.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز به پرسش وال‌استریت ژورنال در این زمینه پاسخ نداده است.

مقام‌های ایران در مهرماه سال ۱۳۹۸ از حمله به نفتکش سابیتی در دریای سرخ «توسط یک یا چند دولت» خبر دادند.

مقامات جمهوری اسلامی تلویحا عربستان سعودی را به نقش داشتن در این حمله متهم کردند، اما مقامات این کشور این ادعا را رد کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نیز گفته بود که این حمله با اصابت حداقل دو راکت انجام شده است.

وی اضافه کرده بود: «نفتکش ما نیز دارای دوربین بوده و مشخص است که راکت‌ها از کدام سمت می‌آیند و چگونه اصابت می‌کنند. قطعات راکت‌ها هم جمع‌آوری شده» است.

وال استریت ژورنال می‌گوید، کشتی‌های ایرانی برای فرار از ردیابی و نظارت‌های بین المللی مقصدهای خود را به نادرست اعلام می‌کنند، یا محموله‌های نفتی را در دریا از یک نفتکش به یک نفتکش دیگر منتقل می‌کنند، و یا محموله خود را با نفتکش‌های قدیمی جابه‌جا می‌کنند که قابل تشخیص نباشند.

در حالی این خبر منتشر شده است، گیلا گاملی‌اِل، وزیر محیط زیست اسراییل، هفته گذشته گفت ایران عامل «ترور زیست محیطی» از طریق ایجاد آلودگی نفتی اخیر در سواحل اسرائیل بوده است.

این وزیر اسرائیلی اضافه کرده بود که کشورش «پی برده است» نفتکشی که باعث نشت عظیم نفت در آب‌های دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل اسرائیل شد، از ایران حرکت کرده بود.

گیلا گاملی‌اِل همچنین گفت که این نفتکش نفت خود را از ایران بار کرد، از خلیج فارس به حرکت درآمد و در شب ۱۳ بهمن پس از عبور از تنگه سوئز با نزدیک شدن به سواحل اسرائیل رادار خود را «خاموش» کرد و در پی ریختن نفت، با رسیدن به نزدیکی سواحل سوریه رادار خود را دوباره روشن کرد.

از سوی دیگر٬ اسرائیل همچنین ایران را متهم کرد که عامل حمله با مین یا راکت به یک کشتی اسرائیلی ویژه حمل خودرو در آب‌های دریای عمان بوده است. ایران این اتهام را قاطعانه رد کرده است.

این در حالی است که بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل هفته گذشته گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

بنی گانتز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز  تصریح کرد، در صورتی که جامعه بین المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اقدامی نکند، اسرائیل خود به تنهایی دست به اقدام خواهد زد.

فاکس نیوز می‌گوید، اسرائیل اهداف زیادی را در داخل خاک ایران مشخص کرده است که حمله به آنها می‌تواند به توانایی ایران برای توسعه برنامه هسته‌ایش لطمه وارد کند.

وزیر دفاع اسرائیل مدعی شده است که اگر جهان ایران را متوقف نکند، ما باید مستقل بایستیم و خودمان می‌بایست از خودمان دفاع کنیم.

فاکس نیوز می‌گوید٬ برآوردهای اطلاعاتی حاکی است که ایران احتمالا در سال ۲۰۲۱ از طریق نیروهای نیابتی خود در سوریه و لبنان علیه اسرائیل دست به حملاتی بزند.

بنی گانتز در ادامه این مصاحبه گفته است٬ گروه حزب‌الله لبنان صدها هزار موشک در اختیار دارد.

فاکس نیوز می‌گوید، بنی گانتز یک نقشه محرمانه از اهدافی که حزب الله لبنان در آنها این موشک‌ها را نگهداری می‌کند، ارائه کرد که نشان می‌داد بسیاری از این راکت‌ها در منطقه مسکونی غیر نظامی در طول مرزی انبار شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/24W
اخبار مرتبط
گزارش‌ها حاکی است که دو بمب‌افکن استراتژیک «بی ۵۲» آمریکا روز یکشنبه ۱۷ اسفند با همراهی جنگنده‌هایی از اسرائیل، عربستان سعودی و قطر با هدف هشدار به جمهوری اسلامی ایران بر فراز منطقه خاورمیانه به گشت‌زنی پرداختند.
امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: دستور مقام معظم رهبری دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که براساس برآوردهای اولیه، ایران مظنون اصلی حمله به یک کشتی باربری اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان است؛ در حالی که روزنامه کیهان امروز اعلام کرد که حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان از سوی نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از ابزارهای متنوع منع گسترش (تسلیحات) برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت تا زمانی که بشار اسد در سوریه قدرت را در کنترل دارد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران و نیروهای این کشور در سوریه حضور دارند، «کنترل بلندی‌های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است».
بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.
سه دیپلمات اروپایی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه‌ای از سایت‌های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور مطرح می‌کند.
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید