صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 3912
گزارشگر: 213
۱۰۰۴
۰
۰
۴
یک سازمان حقوق بشری:

نازنین زاغری به درمان روانی فوری نیاز دارد

نازنین زاغری به درمان روانی فوری نیاز دارد
یک سازمان حقوق بشری بریتانیایی بر اساس گزارشی از چند متخصص ادعا کرد که نازنین زاغری،‌ شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران، در پی حبس طولانی‌مدت نیاز به درمان روانی فوری دارد.

یک سازمان حقوق بشری بریتانیایی بر اساس گزارشی از چند متخصص می‌گوید که نازنین زاغری،‌ شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران، در پی حبس طولانی‌مدت نیاز به درمان روانی فوری دارد.

نازنین زاغری و خانواده اش

سازمان خیریه‌ای به نام «التیام» [Redress] از چند پزشک متخصص خواسته است که از راه دور خانم زاغری را ارزیابی کنند. این گزارش ماه گذشته میلادی کامل شده و روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفندماه، برای دولت بریتانیا ارسال شده است.

نازنین زاغری رتکلیف، شهروند بریتانیایی ایرانی، در این ارزیابی که در پایان سال گذشته میلادی، ۲۰۲۰، از طریق اینترنت انجام شده به پزشکان گفته است که در زندان دچار ریزش مو و همین طور وسواس تمیزی شده است.

خانم زاغری که در ابتدای بازداشت خود  در زندان انفرادی گذرانده است همچنین به این پزشکان گفته است که در مقطعی مجبور بوده به صدای حرف زدن زندانبان خود در حال حرف زدن با دخترش [زندانبان] گوش کند، در حالی که خود او از فرزند خردسالش جدا و دور بوده است.

نازنین زاغری در فروردین ۹۵ در پایان سفری به تهران همراه با دختر خردسالش برای دیدار با خانواده، در فرودگاه تهران بازداشت شد و سپس به اتهام «جاسوسی» دادگاهی و به پنج سال زندان محکوم شد.

او به عنوان کارمند بنیاد تامسون رویترز، بخش خیریه موسسه‌ای رسانه‌ای فعالیت داشت. این شهروند ایرانی بریتانیایی تمامی اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است.

محکومیت نازنین زاغری روز یک شنبه هفته جاری رسما به پایان رسید، اما در همین روز وکیل او خبر داد که او باید هفته آینده بار دیگر برای اتهامی دیگر در دادگاه حاضر شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش پزشکان او دچار اختلال استرس پس از تروما [ضایعه روحی]، افسردگی و همین طور وسواس است که در نتیجه «تجربیات بسیار پراسترس و عدم اطمینان از سرنوشت خود ایجاد شده است.

نازنین زاغری همچنین به پزشکان گفته است که سلول انفرادی او بسیار کوچک بوده است./

https://www.asianews.ir/u/24X
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید