صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۴
کد خبر: 3924
گزارشگر: 213
۱۰۶۷
۰
۰
۴
بنا بر اظهارات معاون وزارت بهداشت و درمان

نوروز 1400/سفر به کدام شهرها مجاز است؟

نوروز 1400/سفر به کدام شهرها مجاز است؟
طبق گفته های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.

به گزارش آسیانیوز، طبق صحبت‌های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.

باوجود توصیه مسئولان بهداشتی در خصوص خودداری از رفتن به سفر، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فهرست شهرهای مجاز برای سفرهای نوروزی منتشر شد.

طبق دستور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است اما سفر به شهر‌های آبی و زرد با رعایت کامل شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

شهرهای مجاز به سفر نوروز 1400
طبق صحبت‌های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات، سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.

به نقل از جی پلاس، طبق آخرین آمار از نرم افزار ماسک باتوجه به شیوع گسترده این ویروس در استان خوزستان ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند که باتوجه به کاهش شهر‌های نارنجی و آبی در هفته‌های اخیر با ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی مواجه هستیم.

فهرست شهر‌های قرمز کرونا
شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

فهرست شهر‌های نارنجی کرونا
ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

آخرین رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور
نکته حائز اهمیت این است که رنگ بندی های اعلام شده ممکن است در روزهای آتی با تغیراتی همراه باشد.

*در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند.در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

از دیروز تا امروز (شنبه، ۲۳ اسفند) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص، ۷ هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۸۵ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

طبق گزارش ها تاکنون یک میلیون و ۴۸۵ هزار ۱۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که این آمارها تا آخر هفته تغییر خواهند کرد./

https://www.asianews.ir/u/258
اخبار مرتبط
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم در حال بالا رفتن است و شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است.
آیا سوزانده شدن مازوت ضرر دارد یا خیر ؟ دلیل استفاده از مازوت چیست ؟ آیا استفاده از مازوت به تحریم ربط دارد یا خیر ؟ آیا در تهران مازوت سوزانده می شود یا خیر ؟ آیا بر مرگ و میر کرونا اثر دارید یا خیر ؟ کلکسیون اظهارات متعددی که در این خصوص از طرف مسئولین بیان شده است بررسی کردم تا پاسخ این سوالات را بیابم . مرور این اظهارات متناقضات نشان می دهد که مازوت نه فقط جان مردم را می گیرد بلکه اعتماد و امید را هم به آتش می کشاند.
طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از شنبه ۲۷ دی ماه، ۱۰ شهرستان که همگی در مازندران قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۲۳ شهرستان نارنجی، ۱۶۳ شهرستان زرد و ۲۵۲ شهرستان آبی هستند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونای ایران امروز، ضمن اشاره به ناکارآمدی طرح محدودیت ساعتی کسب ‌و کار تاکید کرد که قطع زنجیره کرونا فقط با تعطیلی کامل و سه هفته‌ای همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.
در تازه‌ترین اقدام برای کنترل شیوع کرونا، رئیس جمهور از کاهش ساعت کار برخی مشاغل به شش بعدازظهر در تهران، مراکز استان‌ و شهرهای پرجمعیت از روز سه‌شنبه، ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید