صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۳
کد خبر: 3935
گزارشگر: 213
۶۹۶۰
۰
۰
۷
آخرین وضعیت محدودیت های تردد در تعطیلات

نوروز 1400/سفر به چه شهرهایی ممنوع شد؟

نوروز 1400/سفر به چه شهرهایی ممنوع شد؟
استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهر‌ها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهر‌های آبی و زرد می‌توانند از مسیر‌های دیگر استفاده کنند.

استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهر‌ها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهر‌های آبی و زرد می‌توانند از مسیر‌های دیگر استفاده کنند. استاندار تهران آخرین وضعیت رفت و آمد‌های این استان را در ایام عید تشریح کرد.

نوروز 1400/سفر به چه شهرهایی ممنوع شد؟


انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: در درجه اول از هموطنان خواهش می‌کنیم که کمتر از فرصت تعطیلات نوروز برای مسافرت استفاده کنند تا موفقیت‌های همکاران ما برای کنترل بیماری کرونا در سطح کشور دچار مشکل نشود.

بندپی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهر‌ها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهر‌های آبی و زرد می‌توانند از مسیر‌های دیگر استفاده کنند.

دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی چیست؟

به گزارش آسیانیوز به نقل از جی پلاس، استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفر‌های ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهر‌ها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند؛ البته به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات خواهد بود؛ برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظور‌های خاص به شهر‌های قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند.

وضعیت استان تهران زرد است

بندی تصریح کرد: استان تهران، چون زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم تا کمتر سفر را در دستور کار قرار دهند.

او در پایان گفت: استان تهران معمولا مقصد مسافران قرار نمی‌گیرد و عموما به صورت گذری برای رفتن به شمال و جنوب کشور از آن تردد می‌کنند.

 ممنوعیت ورود به ۱۴ شهرستان قرمز

این در حالی است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شیوع ویروس جهش‌یافته در ۲۹ استان و شناسایی ۵٣٨ مورد ابتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

براساس این گزارش علیرضا رئیسی هم‌چنین گفت در استان خوزستان شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، مسجد سلیمان و در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران تا ۱۳ فروردین ماه دارای وضعیت قرمز بوده و مشمول محدودیت تردد نوروزی می‌شوند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهرهای قرمز و خروج از آن‌ها با خودروی شخصی ممنوع است.همچنین خروج از این شهرها با وسایل حمل و نقل عمومی نیز مستلزم داشتن تست کرونا منفی است.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت، روز یک‌شنبه از جان باختن ۸۸ نفر و شناسایی حدود هفت هزار و ۶۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش سیما سادات لاری، سه هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس برآوردهای سازمان نظام پزشکی ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور دست‌کم سه تا چهار برابر آمار رسمی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

روزنامه اعتماد نیز روز شنبه بر اساس نتایج یک «مطالعه کشوری» که توسط پژوهشگاه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته، برآورد کرده بود که تعداد قربانیان کرونا در ایران حدود ۱۵۰ هزار نفر است./


https://www.asianews.ir/u/25j
اخبار مرتبط
طبق گفته های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم در حال بالا رفتن است و شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است.
طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از شنبه ۲۷ دی ماه، ۱۰ شهرستان که همگی در مازندران قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۲۳ شهرستان نارنجی، ۱۶۳ شهرستان زرد و ۲۵۲ شهرستان آبی هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید