صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
کد خبر: 3941
گزارشگر: 213
۶۷۳۳
۱
۱
۱۵
یادداشت

حذف ترقه های چهارشنبه سوری/صد درصد تضمینی!

حذف ترقه های چهارشنبه سوری/صد درصد تضمینی!
کوتاه ترین ، به صرفه ترین و در عین حال مؤثرترین روش برای کنترل حوادث چهارشنبه سوری این است که کنترل مواد اولیه ساخت ترقه های پرخطر شامل اکلیل سرنج ، مواد آتشزا، فتیله و... را به مسئول "نظارت بر بازار روغن" بسپاریم ، خواهیم دید که به طرفة العینی طول نخواهد کشید که بساط ترقه‌ در سراسر بازار برچیده می‌شود و به دنبال آن، شهر از ترقه های پرخطر در امان خواهد ماند.

کوتاه ترین ، به صرفه ترین و در عین حال مؤثرترین روش برای کنترل حوادث چهارشنبه سوری این است که مواد اولیه ساخت ترقه های پرخطر شامل اکلیل سرنج ، مواد آتشزا، فتیله و... را به مسئول "نظارت بر بازار روغن" بسپاریم ، خواهیم دید که  به طرفة العینی طول نخواهد کشید که بساط ترقه‌ در سراسر بازار برچیده می‌شود و به دنبال آن، شهر از ترقه های پرخطر در امان خواهد ماند.

حذف ترقه های چهارشنبه سوری/صد درصد تضمینی!

و یا مسئولان در روش دیگری می‌توانند مواد اولیه ترقه را در "سبد بورس" به ثبت رسانیده و بدین طریق دریای ترقه های پرخطر را خشک نمایند ؛ هرچند که این روش در مقایسه با روش نخست، زمان بیشتری خواهد برد لکن تضمینی است.

از دیگر روش‌های تضمینی برای حذف ترقه‌های پرخطر ، اختصاص ارز دولتی به واردات این چنین محصولات است تا در کوتاه ترین زمان، شاهد کُن فیکون شدن بازار ترقه های بمبی و کمیاب گشتن مواد اولیه باشیم.

نگارنده متن فوق بعنوان آخرین راهکار پیشنهاد می‌دهد که مسئولان محترم هدف را به برگزاری هرچه شلوغ‌تر و خطرناک‌تر این آیین قرار دهند تا طبق روال همیشگی برنامه‌ریزی های ضعیفشان نتیجه‌ی عکس دهد و بساط این مراسم های پرخطر "کلهم اجمعین" لغو و همچنین برچیده شوند./

نویسنده: سیدمحمد شاهزاده صفوی 

https://www.asianews.ir/u/25o
اخبار مرتبط
سلامتی، عبارتی است نام‌آشنا که در گذشته در پاسخ به پرسش "چه خبر" بکار می رفت؛ حال می خواست آن فرد سلامت باشد و یا بیمار ، پولدار باشد و یا فقیر ، خوشحال باشد و یا اندوهگین! به هر روی آن شخص با گفتن عبارت "سلامتی" موجی از انرژی مثبت را به سمت و سوی پرسشگر القا می‌کرد،اما این روزها است اگر از شخصی بپرسیم چه خبر؟ شاید پاسخ هایی متفاوت تر از گذشته بشنویم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ندا برازنده
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
5
0
1

واقعا مطلب بینظیر و عالی و بجایی بود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید