صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۰
کد خبر: 3954
گزارشگر: 213
۸۹۴
۰
۰
۲
پیام مدیر عامل «گلها» به فعالان اقتصادی در آستانه سال جدید

خطاب به تولیدکنندگان ایرانی: تحریم ها استخوان هایت را فشرد؛ تولدی دیگر ساختی!

خطاب به تولیدکنندگان ایرانی: تحریم ها استخوان هایت را فشرد؛ تولدی دیگر ساختی!
مهدی کریمی تفرشی، کارآفرین و عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی کشور پیامی را در آستانه سال جدید خطاب به تولیدکنندگان کشور در شرایط دشوار اقتصادی منتشر کرده است.

مهدی کریمی تفرشی

مهدی کریمی تفرشی، کارآفرین و عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی کشور پیامی را ذر آستانه سال جدید خطاب به تولیدکنندگان کشور در شرایط دشوار اقتصادی منتشر کرده است.

به گزارش آسیانیوز در متن این پیام آمده است:

 «هموطن، مرد پرتلاش عرصه تولید و صنعت کشورم، مرد روزهای سخت، مرد روزهای جنگ، مرد روزهای تحریم تویی که بارها مورد بی مهری قرار گرفته ای و همچنان دلت در گرو رشد و اعتلای وطن می تپد. من و تو می دانیم که چه روزهای سخت و پرتلاطمی را پشت سر گذاشتی، دروازه های جهانی برویت بسته شد از پای ننشستی، سنگینی تحریم استخوانهایت را فشرد کمر خم نکردی..

ورود ناعادلانه و بیرحمانه محصولات خارجی عرصه را بر محصولات با کیفیتت که حاصل دسترنج و عشق کارگر زحمتکش ایرانی است تنگ کرد خم به ابرو نیاوردی و همچنان با تمام نیرو، توان و عشقت جنگیدی، تولید کردی تا چرخ صنعت این سرزمین با دستان توانگر و با غیرت تو بچرخد. اینک زمان توست، تا فصلی نو در عرصه اقتصاد، اشتغال، تولید ملی و رونق صنعت کشور رقم زنی و باز پرچم پر افتخار این سرزمین را بر بلندای قله های جهان به اهتزاز در آوری و آغازگر تولدی دیگر از رشد و شکوفایی در این سرزمین کهن باشی.»/


دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/25A
اخبار مرتبط
ایران کشوری است غنی از سرمایه ها و ثروت ملی و فرهنگ و پیشینه ای غنی که نخبگان و دانشمندان بزرگی از این خاک برخاسته و گنجینه ای از دانش و علم و بالندگی است و قطعا اغلب تولیدکنندگان در طول سالهای تحریم در زمینه تامین مواد اولیه از بسیاری از کشورها دچار مشکلات عدیده ای بوده اند؛ ضمن اینکه نوسانات نرخ ارز نیز دشواری هایی را در زمینه تولید و واردات ایجاد کرد.
امروزه حضور در بازارهای جهانی به کمک شیوه های موفق و کارآمد که خود، نمایی از توانمندی اقتصادی کشورها را به تصویر می کشد، از جمله ضرورت های تطبیق با نظام بین المللی کنونی در عرصه های اقتصادی و صنعتی است..
نکته بسیار مهم و درخور توجه اینست که فرم ، محتوا، تکنیک و معنا همه و همه به مخاطب بستگی دارد. این ناخودآگاه مخاطب است که تعیین کننده تاثیر گذاری هریک از این عوامل در ساخت یک اثر هنری است.
رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را می‌توان مشوقی برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دانست، هر چند مالیات تنها مشکل این واحدها محسوب نمی‌شود، اما در نظر گرفتن نرخ صفر مالیات می‌تواند یکی از گره‌های این بخش را باز کند؛زمانی که تسهیلات مالی در اختیار بخش‌های تولیدی قرار نگیرد، طبعا قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد، در حالی که پولی که به تولید داده می‌شود توسط آن بخش به نیروی انسانی منتقل خواهد شد.
تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در حالی ۲۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند که بیشترین نارضایتی را از بابت مالیات‌ها و هزینه‌های جاری دارند.
با توجه به اینکه کشور ما کشوری چهار فصل است و موقعیت خوبی از لحاظ اقلیمی و جغرافیایی دارد از پتانسیل بالایی در تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است که باید با اصلاح مناسب زیرساخت های کشاورزی و پاسخگویی به نیازهای کشاورزان از این پتانسیل بالا به نحو مطلوبی بهر برداری کرد.
در اقتصاد فعلی، کلمه ارزش لزوما به معنی ارزش مثبت نیست؛ در اقتصاد‌هایی که هدف اصلی، رشد تولید است؛ هر فعالیتی که به افزایش این معیار منجر شده، ارزش‌زا محسوب خواهد شد و ارزش در شرایط حساس و بحرانی اقتصاد فعلی کشور، به معنای حفظ یک بنگاه اقتصادی بدون بیکاری نیروی کار و حفظ چرخه تولید بدون وقفه، علیرغم تمام مشکلات و چالش ها از تامین مواد اولیه و ماشین آلات گرفته تا مشکل واردات و تامین ارز و قوانین و مقرارات دست و پاگیر و بازدارنده است.
تجارت ادویه صدها سال است که امپراتوری های جهانی را هدایت می کند. ادویه جات در برهه های خاصی از تاریخ ارزشی معادل طلا برای تاجران داشته اند و برای مدت طولانی، بسیاری از مردم تصور می کردند که ادویه ها تنها روشی عالی برای افزودن طعم منحصر به فرد و لذت بخش به غذاها هستند. اما امروزه ادویه جات گیاهان دارویی بی نظیری هستند که تاثیرات اعجاب انگیزی بر سلامتی بشر دارند و حتی می تواندد جایگزین خوبی برای بسیاری از داروهای شیمیایی باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید