صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 3956
گزارشگر: 213
۳۹۳۹
۰
۰
۷
درباره هرزه‌نگاری و اثرات آن بر رابطه زوج ها

ماهیت پورنوگرافی و تاثیر آن بر روابط جنسی

ماهیت پورنوگرافی و تاثیر آن بر روابط جنسی
درباره تاثیرات فیلم‌های پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری که به آن‌ فیلم بالای 18سال نیز می‌‌گویند، باورهای مختلف زیادی وجود دارد. با افزایش اطلاعات علمی و آموزش‌های روانشناسان، بیشتر مردم از اثرات این فیلم‌ها آگاه هستند، اما همچنان باورهای غلطی نیز وجود دارد.

درباره تاثیرات فیلم‌های پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری که به آن‌ فیلم بالای 18سال نیز می‌‌گویند، باورهای مختلف زیادی وجود دارد. با افزایش اطلاعات علمی و آموزش‌های روانشناسان، بیشتر مردم از مخرب بودن اثرات این فیلم‌ها آگاه هستند اما همچنان باورهای غلطی نیز وجود دارد. دو سوم مخاطبان این فیلم‌ها را در جهان مردان و یک سوم را زنان تشکیل می‌دهند. ممکن است شما نسبت به اثر دیدن فیلم‌های پورن بر روی رابطه جنسی با همسرتان و سلامت روان خود نگران باشید. آگاهی از تأثیرات مختلف تماشای فیلم‌های پورن بر مغز به شما کمک می‌کند تا از اعتیاد به آن‌ها جلوگیری کرده و بیشتر به سلات روان خود اهمیت بدهید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله رابطه جنسی را مطالعه کنید.

برخی از افراد تصور می‌کنند دیدن فیلم‌های پورن می‌تواند اثرات مثبتی برای آن‌ها داشته باشد. مثلا می‌توانند پیش از رابطه جنسی با همسرشان از این فیلم‌ها نکات مفیدی را یاد بگیرند و یا پیش از برقراری رابطه به تحریک بیشتری دست پیدا کنند.

آموختن رابطه جنسی صحیح با پورنوگرافی؟

نه تنها این باور اشتباه است بلکه مسئله دقیقا برعکس است. می‌توان گفت نامعتبرترین مرجعی که می‌توانید به وسیله آن با رابطه جنسی آشنا شوید فیلم‌های پورن هستند. در این فیلم‌ها معمولا از وضعیت‌های بدنی (پوزیشن‌) استفاده می‌شود که در رابطه جنسی واقعی سخت هستند و حتی لذت کمتری را ایجاد می‌کنند اما فیلم‌برداری را راحت‌تر می‌کنند. همچنین طول زمان رابطه جنسی در این فیلم‌ها با یک رابطه جنسی طبیعی کاملا متفاوت است و به شکل غیرطبیعی و با مصرف دارو طولانی است. برای جذابیت بیشتر چند یا یک قسمت از فیلم را در چند نوبت فیلم‌برداری و سپس تدوین می‌کنند.

برخی از مردان تصور می‌کنند که با دیدن فیلم پورن می‌توانند روش تحریک بهتر همسرشان را آموزش ببینند؛ اما باید بدانید که معمولا ارضاء جنسی بازیگران زن این فیلم‌ها مصنوعی و نوعی نقش بازی کردن در جهت جذاب شدن بیشتر فیلم است. برای عشق بازی و رابطه جنسی با کیفیت با همسرتان می‌توانید از مشاوره جنسی بهره ببرید. توصیه می‌کنیم مقاله «عشق بازی با همسر» را مطالعه کنید.

ماهیت پورنوگرافی و تاثیر آن بر روابط جنسی

تحریک میل جنسی با پورنوگرافی

درست است که فیلم پورن به خاطر ارائه محرک جنسی شما را برای رابطه برانگیخته می‌کند، اما زمانی که شما به مراتب با محرک‌هایی اغراق شده و غیرواقعی روبرو می‌شوید دیگر نمی‌توانید پاسخ برانگیختگی به محرک طبیعی مانند بدن همسرتان را نشان دهید. تحقیقات نشان داده در بسیاری از زوج‌هایی که یکی از طرفین به دیدن فیلم پورن می‌پردازد، روابط جنسی با شکست روبرو می‌شوند و دو طرف پس از مدتی تصور می‌کنند که جذابیت یا رفتار جنسی طرف مقابلشان از حالت عادی کمتر است. خودارضایی در مردان، روابط فرازناشویی و کژکاری‌های جنسی از دیگر مشکلاتی است که به همراه دیدن این فیلم‌ها زوج‌ها را درگیر می‌کند.

ماهیت پورنوگرافی و تاثیر آن بر روابط جنسی
تاثیرات واقعی پورنوگرافی

اعتقاد به اثرات مثبت فیلم پورن به باورهای غلطی که توسط سودجویان اقتصادی ایجاد شده است، برمی گردد. علاوه بر آن تاثیرات منفی تایید شده‌ای در کسانی که مخاطب این فیلم‌ها هستند مشاهده شده است. در ادامه به برخی از این تاثیرات پرداخته‌ایم.

1. پورنوگرافی نوعی ماده مخدر

پورنوگرافی نوعی ماده مخدر

تقریبا همه تحقیقات روی مغز و رفتار مخاطبان فیلم‌های پورن نشان می‌دهد که اعتیاد به پورنوگرافی حقیقت دارد و کاملا مانند مواد مخدر عمل می‌کنند. در حقیقت دلیل این مسئله شباهت عملکرد مغز هنگام برقراری رابطه جنسی و مصرف مواد است. زمانی که موادی مانند هروئین یا کوکائین مصرف می‌کنید دقیقا همان قسمت از مغزتان فعال می‌شود که هنگام رابطه جنسی فعال می‌شود. 

علاوه بر این در رابطه جنسی طبیعی شما معمولا نمی‌توانید محرک‌ها و شریک جنسی خودتان را به سرعت تغییر دهید، در حالی که در مصرف مواد می‌توانید دوز مواد را افزایش دهید و در تماشای پورن می‌توانید هر بار فیلم رابطه با یک فرد جدید یا شرایط جدید را تماشا کنید. اثر تغییر شریک جنسی در تحریک بیشتر در روانشناسی به اثر کولیج مشهور است که نشان می‌دهد جنس نر بسیاری از پستانداران و همچنین انسان‌ها نسبت به شریک جنسی جدید بیشتر تحریک می‌شوند و این اثر در فیلم‌های پورن به شدت وجود دارد که باعث وابستگی زیاد به آن‌ها می‌شود.

2. تصویر اشتباه از رابطه جنسی واقعی

همان‌طور که در بالا گفته شد نه تنها نمی‌توان از فیلم پورن رابطه جنسی را یاد گرفت بلکه این فیلم‌ها رابطه جنسی کاملا غیر طبیعی را نشان می‌دهد. استفاده از بازیگران با بدن‌های ایده‌آل و غیرطبیعی و رفتارهای تحریک‌آمیزی که تقلید آن‌ها در حالت واقعی سخت و حتی غیرممکن است باعث دو اثر در ذهن شما می‌شود.

اثر اول پورنوگرافی : ذهن شما وقتی با محرک شدید روبرو شده دیگر به محرک طبیعی مثل بدن همسرتان واکنش نشان نمی‌دهد و این باعث می‌شود رابطه جنسی طبیعی برای شما کمتر لذت‌بخش شود.

اثر دوم: شما به اشتباه تصور می‌کنید که رابطه جنسی مناسب باید به شکلی باشد که در فیلم دیده‌اید. مثلا باید چندین دقیقه دخول طولانی داشته باشید یا بتوانید تمام آن رفتارها را تقلید کنید و شکست در رابطه جنسی واقعی باعث می‌شود اعتماد به نفس و عزت نفس شما آسیب‌پذیر شده و نسبت به خود احساس بدی داشته باشید.

3. بی‌اعتمادی و بی‌میلی در رابطه

بی‌اعتمادی و بی‌میلی در رابطه

علاوه بر تاثیر پورنوگرافی بر رابطه جنسی، این فیلم‌ها بر روابط بین فردی شما هم اثر می‌گذارند. بازیگران معمولا در داستان این فیلم‌ها نقش زنانی را ایفا می‌کنند که یا به شدت منفعل و ساده‌لوح هستند و یا تنها در پی عشوه‌گری و ترغیب مردان به رابطه جنسی هستند. به علاوه مردان در این فیلم‌ها همیشه آماده برقراری رابطه جنسی با افراد متنوع می‌باشند. این کلیشه می‌تواند به طور ناخودآگاه تصور شما نسبت به رفتار مردان و زنان به طور کلی، یا حتی همسرتان را تغییر دهد و منجر به بی‌اعتمادی شما به او شود.

4. ارائه الگوهای تحریک جدید و مخرب

علاوه بر این که فیلم‌های پورن وضعیت‌های بدنی، طول زمان دخول و ظاهر بدنی غیرطبیعی را برای تحریک بیشتر ارائه می‌دهد، در برخی از این فیلم‌ها افراد با شریک‌های جنسی متعدد هم‌جنس یا غیر هم جنس و یا با افرادی با ویژگی‌های سنی و جسمی خاص رابطه جنسی برقرار می‌کنند. به دلیل اثر کولیج که در بالا اشاره شد مغز مردان پس از مدتی تحریک به وسیله محرک ثابت در پی شریک جنسی جدید و روش‌های جدید است.

متاسفانه این تغییر سلیقه تحریک جنسی از دنیای تخیلی فیلم پورنوگرافی می‌تواند به دنیای واقعی سرایت کند و فرد در پی این باشد که این الگوها را برای تحریک بیشتر به طور واقعی تجربه کند که معمولا عواقب ارتباطی و بین‌فردی زیادی را به وجود آورده و منجر به اختلالات جنسی متعدد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افرادی که برای یک یا دوبار به تماشای فیلم‌های پورن می‌نشینند نسبت به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. این اعتیاد تمام جنبه‌های زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و همانطور که گفتیم پیامدها و تأثیرات مخربی را به همراه دارد. اما برای ترک این عادت و برگشت به زندگی طبیعی و رو به رشد هیچ‌گاه دیر نیست. از انواع روش‌های موجود می‌توانید برای ترک پونوگرافی بهره‌مند شوید اما بهترین کار این است که ابتدا با یک مشاوره جنسی در ارتباط باشید چرا که ترک اعتیاد به پورنوگرافی همانند ترک اعتیاد به مواد مخدر فرآیندی پیچیده و مشکل است و بیشتر افراد در ترک خودسرانه‌ی آن با شکست مواجه می‌شوند.

درمان‌های روانشناختی موجود به شما کمک می‌کنند تا طی یک برنامه‌ی منظم درمانی محرک‌ها، وسوسه‌ها و افکار مرتبط با پورنوگرافی را در خود کنترل کنید. می‌توانید برای ترک عادت خود از گروه‌های خودیاری بهره‌مند شوید؛ گروه‌های خودیاری از افرادی تشکیل شده‌اند که مشکلات یکسانی داشته‌ و برای کمک به هم و همدردی برنامه‌هایی را با راهنمایی یک متخصص پی ریزی می‌کنند. گروه دوازده قدمی معتادان جنسی یکی از این گروه‌ها است. در کنار روش‌های روانشناختی ممکن است روانپزشک داروهای کاهش میل جنسی را برای فرد معتاد به پورنوگرافی تجویز کند که به فرآیند درمان کمک می‌کنند./

منبع: مرکز روانشناسی حامی هنر زندگی 

مرکز روانشناسی حامی هنر زندگی
https://www.asianews.ir/u/25C
اخبار مرتبط
مجله آمریکایی فوربز در فهرست خود از ۳۰ زن «الهام‌بخش» که همزمان با روز جهانی زن منتشر شد، نام دو زن ایرانی را که یکی از آنان خبرنگار است نیز قرار داده است: کاملیا آریافر و نگار مرتضوی.
اپلیکیشن پشتیبانی اضطراری از زنان (KADES) که توسط وزارت کشور ترکیه برای حمایت و یاری‌رسانی به بانوان در برابر هرگونه خشونت، خطر و تهدید در سال 2018 راه اندازی شده‌است، اکنون به شش زبان ترکی، انگلیسی، فارسی، عربی، فرانسوی و روسی خدمات ارائه می‌کند.
فقر زنان یکی از مسائل مهم در دنیای امروز است. فقر زاییده‌ی مناسبات اجتماعی نابرابر است که به توزیع نابرابر منابع، حق و حقوق و مسئولیت اجتماعی می‌انجامد. مناسبات اجتماعی دربرگیرنده‌ی منابعی است که در جامعه وجود دارد و فقرا به ویژه زنان فقیر غالبا از دسترسی به منابع یا مالکیت آن محروم‌اند و به ناچار وابسته به مناسباتی می‌شوند که ایشان را تحت سرپرستی و نیازمند حمایت نگه می‌دارد.
موزیک ویدئوی ساسی مانکن با عنوان «تهران توکیو» با بازی «الکسیس تگزاس» از معروف‌ترین پورن استار‌های زن آمریکایی به گونه ای به جنجال رسانه ای در شبکه های اجتماعی بدل شد؛ هرچند پیش از این، آرش،«« دیگر خواننده ایرانی با «آیلار دیانتی لی» یکی از بازیگران جنسی، کاری مشترک را ارائه داده بود، اما بررسی این موضوع که چرا الکسیس تگزاس حاضر شد با ساسی مانکن وارد همکاری شود، حائز اهمیت است.
همچنانکه که اظهارات برخی مقام‌های دولت و همچنین جامعه‌شناسان ایران حاکی از افزایش خشونت خانگی و خودکشی‌ میان زنان و کودکان است و رییس سازمان امور اجتماعی گفته است در حوزه خشونت خانگی از سال ۹۰ تا ۹۸ افزایش مشاهده می‌کنیم و ۲۴ درصد معاینات، موارد خشونت خانگی افزایش داشته است، معصومه ابتکار این موضوع را رد کرده و گفته است آمار در ایران بالا نیست.
خشونت علیه زنان دارای معلولیت به ندرت گزارش می‌شود و هنگامی هم که گزارش می‌شوند، موانع متعددی اجرای عدالت را تهدید می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد مسئولان اجرای قانون، ابزار و تجهیزات لازم برای مقابله با خشونت علیه این زنان را ندارند.
برخی زنان ایرانی تبار آمریکایی که به دلایلی به دلیل مهاجرت خود یا خانواده شان هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند، نقش های کلیدی و تعیین کننده ای در برخی کرسی های سیاسی اجتماعی ایالات متحده ایفا کرده اند.
براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید