صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
کد خبر: 3958
گزارشگر: 213
۱۱۶۱
۰
۰
۱۸
بنا به اظهارات مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی

جزییات واریز نیمی از سود سهام عدالت/وعده ها عملی نشد

جزییات واریز نیمی از سود سهام عدالت/وعده ها عملی نشد
مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.

محمدرضا پوررضایی به آخرین وضعیت واریزی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: ‌اکنون شرکت‌ها در حال واریز سود سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری هستند، این شرکت هم در حال پیگیری 100 درصدی برای واریز هر چه زودتر سود به حساب سهامداران است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تلاش ما این است که 50 درصد از سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود. پوررضایی اظهار داشت:‌ به احتمال زیاد امشب یا فردا واریزی بخشی از سود سهام عدالت انجام می شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که امروز یا فردا واریزی شرکت های سرمایه پذیر کامل شود مبالغ به صورت کامل واریز می شود در غیر اینصورت باقی سود سهام عدالت به سال آینده موکول می شود. به گزارش ایرنا، دو روز گذشته خبری در برخی از رسانه ها به نقل از «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد واریز سود سهام عدالت منتشر شد مبنی بر اینکه «از 10 روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها دریافت کنیم تا قبل از عید سود به سهامداران پرداخت شود، سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.»

سود کامل سهام عدالت برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان، مبلغ ٤٠٠ هزار تومان است.

این در حالی است که فرهاد دژپسند گفت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم. سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت:‌ رقم سود عدد خوبی است؛ مثلاً برای یک خانواده چهار نفره حدود ۸۰۰ هزار تومان واریز می شود. می‌خواهیم آن را کامل به افراد بدهیم. می‌توانیم الان نفری ۱۰۰ هزار تومان بدهیم اما تلاشمان این است که تا آخر همین هفته به طور کامل پرداخت شود.

پوررضایی ادامه داد:در حال حاضر، فقط باید مرحله نقل و انتقال سود سهام انجام شود و بعد از آن بلافاصله اقدام به توزیع سود بین مشمولان سهام عدالت خواهیم کرد.زمان واریز سود سهام عدالت قابل پیش بینی نیست و اکنون به هیچ عنوان نمی توان زمان مشخصی را برای پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اعلام کرد. ممکن است بخشی از سود سهام عدالت در چند روز آینده و بخش دیگر در سال ١٤٠٠ واریز شود، این موضوع وابسته به نحوه واریز سود از سوی شرکت ها است.

وی افزود: ٦٠ درصد از سهامداران سجامی شده اند اما باقی سهامداران به دلیل عدم اقدام به ثبت نام در سجام شماره حسابی را برای پرداخت سود اعلام نکرده اند؛ بنابراین سهامدارانی که در سجام ثبت نام و شماره شبا اعلام کرده اند واریز سود برای آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

در حالی که محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز گفت: درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند،اشاره کرد: بارها اعلام کرده ایم که سهامداران هر چه زودتر برای سجامی شدن اقدام کنند؛ بنابراین سود این افراد به دلیل عدم ارائه شماره حساب از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود./

 

https://www.asianews.ir/u/25E
اخبار مرتبط
فرهاد دژپسند گفت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم و سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.
طرح توزیع سهام عدالت در دولت هشتم مطرح مطرح شد و آیین‌نامه اجرایی آن در مردادماه سال ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید. این طرح با موافقت رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۸۵ اجرایی شد. پس از گذشت ۱۴ سال، آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری با ابلاغ رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است سود سهام عدالت سال ۹۸ آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان است و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند سودشان ۲ برابر است.
با تداوم روند اصلاحی قیمت سهام و از آن بدتر کاهش نقدشوندگی سهام و قفل شدن سرمایه‌های در صف فروش، باز هم بازار بهانه‌جویی‌ها درخصوص دلایل متوقف نشدن این روند نزولی داغ شده است و این‌بار گویا صاحبان تریبون‌های مجازی، دیواری کوتاه‌تر از اوراق دولتی نیافته‌اند؛ به اصطلاح کارشناسانی که قصد دارند عرضه‌ اوراق دولتی را به‌عنوان مقصر اصلی روزهای منفی بورس تهران معرفی کنند.
ایران در سال ۹۹ روزگار متفاوتی را پشت سر گذاشت و روند حوادث به گونه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی پیش رفت؛ ویروس کرونا که البته تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد، زندگی ایرانیان را هم با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرد، اما هجوم مردم به سمت بورس و راه‌یافتن اصطلاحات بازار سرمایه به زندگی روزمره مردم یکی از پدیده‌های سال ۹۹ در جامعه ایران بوده‌ است؛ در حالی که از ماه‌ها پیش ورق برگشت و نه‌تنها سودهای حاصل‌شده که حتی سرمایه مردم هم از بین رفت.
نماینده وزارت اقتصاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری سهام عدالت نیاز به ضامن ندارند و شبکه بانکی تلاش کرد خدماتی برای دارندگان سهام عدالت طراحی کند تا بتوانند نیاز‌های اساسی‌ و خردشان را مبتنی بر دارایی‌شان برطرف کنند.
شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند نزولی سهام عدالت همراه بود اما روند سبد سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت صعودی بود و حدود ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد.
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد؛ اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک ها طی هفته پیش رو عملیاتی شود.
حسین فهیمی درباره نحوه پرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت، اظهار داشت: اقدامات لازم برای پرداخت کارت اعتباری صورت گرفته است، اما به دلیل برخی ایرادات بین بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی، اعلام عمومی نشد با رفع این مشکل از ابتدای هفته آینده دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.
در دی ماه بازدهی همه بازارها منفی شد و در بازار ارز، قیمت دلار طی یک ماه ۱۶.۵ و یورو ۱۶.۸درصد کاهش یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید