صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 3960
گزارشگر: 213
۲۶۵۷
۱
۰
۹
از امروز پرداخت بخشی از همسان سازی آغاز شده است

واریز علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

واریز علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران
از صبح امروز واریز مبالغ علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است و تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.

از ساعت ۴ صبح امروز (۲۸ اسفند) واریز مبالغ آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است. تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.

از قرار، از ساعت ۴ صبح امروز (۲۸ اسفند) واریز مبالغ آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است. تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، بازنشستگان از اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، کانون عالی، کانونهای شهرستان‌ها و شخص مدیرعامل سازمان تشکر کردند و افزودند: تلاش بسیار این گروه‌ها منجر به واریز مبالغ قبل از پایان سال شده است. شب گذشته، پیگیری‌های بسیار برای نهایی شدن پرداخت صورت گرفته و از همه افرادی که در این زمینه یاری رساندیم، تشکر می‌کنیم.

واریز مبالغ همچنان ادامه دارد و تا ساعات آینده همه بازنشستگان این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

همچنین بازنشستگان خواهان آن بودند که باید قبل از پایان سال، افزایش مستمری‌ها مشخص و مصوب می شد تا از فرودین بتواننند مستمری افزایش یافته دریافت کنند.

جمعی از بازنشستگان کارگری اهواز در این رابطه گفته بودند: نمی‌خواهیم دوباره رویه هر سال تکرار شود و تا اردیبهشت و خرداد منتظر تعیین تکلیف مستمری‌ها باشیم. مدیرعامل سازمان در همین هفته پایانی، تکلیف همه چیز را مشخص کند و افزایش مستمری‌ها را در هیات دولت به تصویب برساند.

واریز علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اسفند 99

بازنشستگان مشهد نیز ، خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها شدند؛ آنها همچنین خواستار افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان حداقل به اندازه شاغلان شدند و اعلام کردند؛ باید مستمری‌ها به خط فقر نزدیک شود؛ در عین حال، بن و حق مسکن بازنشستگان افزایش یابد. اگر نیاز به تصویب هیات امنای سازمان است، این کار را در همین هفته صورت دهند و به بعد از سال جدید واگذار نکنند.

با این حساب پرونده مزد ۱۴۰۰ با این مصوبات بسته شد و همه گروه‌ها مصوبه مزدی را امضا کردند. با این حساب حداقل دستمزد یا حقوق پایه دو میلیون و ششصد هزار تومان و دریافتی هر کارگر حدود 4 میلیون تومان خواهد بود.

در حالی که آنچه برای کارگران شاغل و بازنشسته اهمیت دارد، نه درصد افزایش مزد بلکه رقم ریالی افزایش است؛ فاصله دستمزد ۹۹ و سبد توافقی محاسبه شده برای ۱۴۰۰، بیش از ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برای «واقعی شدن دستمزد» در ۱۴۰۰، همین رقم ریالی یعنی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید به مزد کارگران حداقل بگیر افزوده شود.

همچنین علیرغم تاکید کارگران در مذاکرات مزدی ۹۹.۹۸ و حتی پیشتر، بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای احصای نرخ سایر اقلام – اقلام غیرخوراکی سبد- هنوز کارفرمایان و دولت حاضر به مذاکره در ارتباط با این راهکارها نشده‌اند و بنابراین هنوز سبد معاش بسیار «تخمینی» و فقط با مبنا قرار دادن سبد خوراکی‌ها که با استناد به داده‌های مرکز ایران و انستیتو تغذیه ایران، به راحتی قابل محاسبه است، نرخگذاری می‌شود؛ مثلاً نرخ دقیق اجاره مسکن در تهران و شهرستانها و تعیین میانگین نرمال این نرخ‌ها، در سبد لحاظ نمی‌شود یا اینکه نرخ دقیق هزینه‌های آموزش یا درمان، به حساب نمی‌آید؛ همه چیز بسته به یک درصد یا یک سهم ریاضی است: سهم خوراکی‌ها در سبد./


https://www.asianews.ir/u/25G
اخبار مرتبط
بازنشستگان کارگری خواستار تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها قبل از پایان سال هستند.
پرونده افزایش حقوق‌ها در سال آینده بسته شده و براساس آن حداقل حقوق کارمندی ۳٫۵ میلیون تومان و حداقل حقوق کارگری ۲٫۶ میلیون تومان است؛ در حالی که فعالان بازنشستگی خواستار تصویب افزایش حقوق این قشر تا قبل از 1400 هستند.
جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰ خاتمه یافت و میزان افزایش مزد 39 درصد تعیین شد.
لحظه‌شماری برای تعیین تکلیف دستمزد ۱۴۰۰ شروع شده است؛ گرچه ساختار شورایعالی کار، ناکارآمد و معیوب است و کفه‌ی ترازوی آن به سمت تمایلات کارفرمایان سنگین‌تر است و اگرچه کارگران توان و قدرت چانه‌زنی چندانی ندارند تا خواسته‌های خود را به کرسی بنشانند، اما همه امیدواری بر این است که از همین نهاد معیوب و ناعادلانه، بهترین نتیجه به نفع کارگران بیرون بیاید.
پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۷ اسفند و براساس حروف الفبا به حساب آنان واریز می‌شود.
افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان در شرایطی در مجلس مصوب شد که دریافتی های بالای ۱۰ میلیون تومان مشمول این ۲۵ درصد نشده و فقط به میزان ثابت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق دارند.
همزمان با تجمع جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران، مجلس ایران اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.
حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، از تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مخصوص تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی رایزنی‌ها و اقدامات خوبی انجام گرفته است و امیدواریم طی هفته‌های آتی اجرا شود.
به باور انور حبیب زاده بوکانی، اکثر نمایندگان مجلس معتقدند هرچه سریعتر باید روند اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی شود، منتها این افزایشها باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که کوچکترین تبعاتی در شاخص های کلان اقتصادی کشور ایجاد نکنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
طاهر
۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
0

از تصاویر مثبت برای گزارش هایتان استفاده کنید. این تصاویر نشانگر آرزوی پلید شما برای سوریه سازی و لیبی سازی و گسترش آنارشیسم در ایران است. این تصاویر نشانگر دشمنی شما با توسعه و ثبات و امنیت ایران است


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید