صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 3961
گزارشگر: 213
۱۱۰۸
۰
۰
۴
فایننشال‌ تایمز درباره تحریم نفتی ایران نوشت

آمریکا به چین گفت که تحریم های نفتی دوران ترامپ را ادامه دهد

آمریکا به چین گفت که تحریم های نفتی دوران ترامپ را ادامه دهد
«فایننشال‌ تایمز» به نقل از مقام ارشد آمریکا نوشته است که صادرات نفت ایران به چین اکنون مدتی است که افزایش یافته است و باید متوقف شود.
«فایننشال‌ تایمز» نوشته است که برخی از ناظران با توجه به افزایش صادرات چشمگیر نفت ایران به چین این پرسش را مطرح کرده بودند که آیا دولت جو بایدن این افزایش را صادرات را نادیده خواهد گرفت تا به نوعی ایران را ترغیب کند به مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای بازگردد یا نه.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده در ادامه گفته است، ما به چینی‌ها گفته‌ایم که همچنان به اجرای تحریم‌های خود ادامه خواهیم داد و هیچ چراغ سبز تلویحی وجود ندارد.

این مقام آمریکا تاکید کرده است که رفع تحریم‌های ایران در چارچوب مذاکرات دوجانبه برای بازگشت توافق هسته‌ای موسوم به برجام ممکن است.

«فایننشال‌ تایمز» می‌گوید، در صورت نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران، شرکت‌ها و نهادهای طرف خرید نفت ایران مشمول تحریم‌های ثانویه ایالات متحده قرار خواهند گرفت.

در همین زمینه دولت دونالد ترامپ سال گذشته یک شرکت نفت دولتی چین و چند نفتکش را مورد تحریم قرار داد.

در حالی این گزارش منتشر شده است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است روز پنجشنبه در آلاسکا به همتایان چینی خود دیدار کنند.

فایننشال تایمز در ادامه به نقل از آمار شرکت تحقیقاتی کپلر نوشته است که چین در ماه فوریه روزانه به طور متوسط حدود ۴۷۸ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه فوریه این میزان به یک میلیون بشکه در روز برسد. طبق این گزارش، تحلیلگران بازار انرژی گفته‌اند که ایران به مشتریان نفت خود تخفیف بالا می‌دهد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین به فایننشال تایمز گفته است، اگر ایالات متحده با ایران بر سر اجرای برجام به تفاهم برسد، چه این تفاهم بخشی از گام‌های دوجانبه باشد یا بخشی از بازگشت کامل به تعهدات باشد، آنگاه واشینگتن تحریم‌ها را کاهش خواهد داد.

این مقام اضافه کرده است، در نهایت، هدف ما اجرای تحریم‌ها نیست، (بلکه) رسیدن به مرحله‌ای است که تحریم‌ها را برداریم و ایران گام‌های هسته‌ای خود را به عقب بازگرداند.
دولت جو بایدن از زمان روی کار آمدن خود طی نزدیک به دوماه گذشته اعلام کرده است که در صورتی که ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم به برجام برگردد، آماده است که تحریم اعمال شده را رفع کند.

با این حال، ایران می‌گوید، آمریکا می‌بایست تحریم‌ها را لغو کند. ایران پیشتر پیشنهاد حضور در مذاکرات گرپه ۱+۵ با آمریکا را رد کرده است.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در همین روز گفته است، که دلیل گفت‌وگو نکردن کشورش با آمریکا این است که دولت جو بایدن می‌خواهد با «فشار و زور» از ایران امتیازات جدید بگیرد.

ظریف در مصاحبه با سایت «پولیتیکو» افزود٬ ایران توافق برجام را «با همین افرادی که امروز در کاخ سفید و وزارت خارجه پست و مقام دارند»، به‌دست آورد و «گفت‌وگوها بر سر برجام قبلا انجام شده و مسئله تازه‌ای برای گفت‌وگو باقی نمانده است».

او در همین حال گفته است که بازگشت آمریکا به برجام «می‌تواند به همین آسانی باشد» که واشینگتن به اجرای تعهدات خود بازگردد ولی آن‌ها «توافق جدید و گسترده‌تر، و اصولا چیز دیگری می‌خواهند».

وزیر خارجه ایران تاکید کرده است، آمریکا می‌خواهد درباره «بند غروب» برجام، توانمندی ایران در زمینه موشک و سایر مسائل صحبت کند اما «این یعنی دو سال دیگر بحث غیرضروری، که راه به جایی نخواهد برد و بنابراین، چیزی برای گفت‌وگو وجود ندارد»./
https://www.asianews.ir/u/25H
اخبار مرتبط
وزارت خارجه آمریکا از تحریم دو عضو سپاه پاسداران با ادعا و اتهام نقض حقوق بشر خبر داد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته امضای فرمانی، «وضعیت اضطراری ملی» علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.در بخشی از متن این دستور آمده است: به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد ادامه خواهد یافت و در واکنش به این تهدید تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران برجای خود باقی خواهد ماند».
یک کشتی مخصوص حمل خودرو، متعلق به شرکت «هلیوس رِی» اسرائیل که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در دریای عمان دچار انفجار شد.
شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور از او خواسته‌اند در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، از لغو تحریم‌های ایران خودداری کند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد سفر به ایران برای کمک به یافتن راه حلی مشترک برای این مساله را مطرح کرد؛ در حالی که نماینده ایران در آژانس پیش‌تر اعلام کرده بود که اجرای پروتکل الحاقی از سه‌شنبه پنجم اسفند متوقف می‌شود و ایران به شرایط قبل از برجام بازمی‌گردد.
کاظم غریب آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «ایران آژانس را از تصمیم خود برای توقف پروتکل الحاقی مطلع کرد، بر این اساس بازرسان از هفته آینده اجازه بازرسی سرزده از تاسیسات هسته‌ای را ندارند.»
علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به مصوبه مجلس یازدهم برای «لغو تحریم‌ها» هشدار داد که اگر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نجنبند، در اسفندماه ایران قطعاً با پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خداحافظی می‌کند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: علل تورم در بازار از یک سو ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن و از سوی دیگر برخی سوء مدیریت‌ها در داخل کشورمان است و امید است با اهتمام و حمایت دولت از تولید داخل و برنامه ریزی مناسب در خصوص تامین کالاهای اساسی، شاهد افت قیمت‌ها باشیم.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد دولت جو بایدن در حال بررسی راهی برای کم کردن فشار مالی بر ایران بدون برداشتن تحریم‌های اقتصادی از جمله تحریم‌های نفتی با حمایت از منابعی مانند وام صندوق بین المللی پول به ایران است.
رهبران غرب کودتای ارتش میانمار علیه دولت آنگ سان سوچی را محکوم کردند و صدها هزار نفر از هواداران وی نیز در شبکه‌های خشم خود را نسبت به این اقدام نظامیان میانمار ابراز داشتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید