صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۵
کد خبر: 3966
گزارشگر: 213
۱۵۲۲
۰
۰
۸
محدودیت هایی کرونایی در نوروز 1400

کارهایی که در عید امسال نباید انجام دهیم/بوسیدن و در آغوش گرفتن ممنوع!

کارهایی که در عید امسال نباید انجام دهیم/بوسیدن و در آغوش گرفتن ممنوع!
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید. افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.

مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید. افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان در ایام عید خودداری کنند، گفت: اگر در تعطیلات نوروزی پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشود، طبیعتا پیک چهارم را رد می‌کنیم.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک فرارسیدن سال نوی شمسی گفت: اگر در تعطیلات نوروزی پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشود، طبیعتا پیک چهارم را رد می‌کنیم.
کارهایی که در عید امسال نباید انجام دهیم/بوسیدن ممنوع!نوروز 1400

او افزود: تمهیدات بهداشتی برای عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار به ویژه کرونا در ایام نوروز باید مورد توجه قرار بگیرد. هنوز بیماری کرونا تمام نشده و موارد ابتلا به این بیماری را در مطب‌ها، بیمارستان‌ها و ... مشاهده می‌کنیم. .این مقوله نشان دهنده ادامه روند بیماری است.

مردانی تاکید کرد: جهش کروموزنی کرونا اتفاق افتاده و هیچ یک از استان‌های کشور از گزند کرونای بریتانیایی در امان نیست. در تمامی نقاط کشور این ویروس شیوع پیدا کرده است. نکته دیگر اینکه این ویروس جوانان را بیشتر مورد ابتلا قرار می‌دهد. همچنین قدرت سرایت آن بیشتر از وی

مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید. افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.

این پزشک عفونی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید.
مردانی گفت: سفر ضروری باید ضرورت خاص خود را داشته باشد. نکته دیگر اینکه دورهمی‌های نوروزی شانس ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر اگر در دورهمی‌های خانوادگی فقط یک نفر به کرونا مبتلا باشد، با گذشت 15 دقیقه دیگر افراد هم به کرونا مبتلا می‌شوند. ویروس کرونا فقیر و غنی و پیر و جوان نمی‌شناسند. همگان در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

این عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: نکته دیگر اینکه در تعطیلات نوروز از تجمعات پرهیز شود. شاید در شهرستان‌ها سینما، تئاتر، کنسرت، مسابقات ورزشی و ... برگزار شود اما در این شرایط افراد از حضور در هر گونه تجمع پرهیز کنند.
مردانی ادامه داد: کرونا بالاخره تمام می‌شود و فقط یک خاطره از کرونا در ذهن ما می‌ماند. باید با رعایت نکات بهداشتی از افزایش ابتلا به این بیماری در کشور جلوگیری کرده و به کنترل بیماری کمک کرد.

او درباره دید و بازدید عید افزود: مردم لازم است در ایام عید به جای دید و بازدید حضوری از فضای مجازی استفاده کنند. هم اکنون راهکارهایی همچون تشکیل کانال‌های خانوادگی وجود دارد. باید دانست که هرچقدر تعداد افراد افزایش یابد میزان ابتلا افزایش می‌یابد.

به گفته این پزشک عفونی افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از نقل از صدا و سیما، این در حالی است که تردد در جاده های شمالی بدون محدودیت ادامه دارد!

علیرضا قدمی رییس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد از محور‌های مازندران برداشته شد، افزود: باوجود اینکه هیچ منعی برای تردد به‌جز استان‌های قرمز وجود ندارد، اما تاکید پلیس باتوجه به شیوع ویروس کرونا پرهیز از تردد‌های غیرضروری است.

رییس پلیس راه مازندران اضافه کرد: البته ورود خودرو‌های استان‌های قرمز در استان مازندران ممنوع است./

https://www.asianews.ir/u/25L
اخبار مرتبط
از چهار مرحله یارانه معیشتی کرونا تنها یک مرحله باقی مانده که ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه به ۲۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه و درآمد که حقوق آنها از حداقل اداره کاری پایین‌تر باشد، تعلق می گیرد.
بر اساس نتایج یک «مطالعه کشوری» که توسط پژوهشگاه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد انجام و نیمه بهمن ۹۹ آماده شده است، ۱۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال گفته‌اند که به کرونا مبتلا شده‌اند و «۱.۵ درصد اعلام کرده‌اند از اعضای خانواده آنان کسی بر اثر کرونا فوت کرده است».
مسعود کبیری، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت ادعای آموزش وپرورش در تمام کشورها این است که فرزندانتان را به ما بسپارید، ما فارغ از وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده به آنها آموزش می‌دهیم و خلا را جبران می‌کنیم اما هم‌اکنون در ایران وضعیت اینگونه نیست و اوضاع نشان می‌دهد سرمایه گذاری‌های خانواده‌ها در بهبود عملکرد تحصیلی فرزندانشان بسیار تأثیرگذار است و هم اکنون ۳۰ درصد دانش آموزان ایرانی به حداقل توانایی‌های سواد» نمی‌رسند.
سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به تعطیلی روز پنج شنبه و شرایط کرونایی مبادی ورودی به مازندران در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و استان‌های سمنان، گیلان و گلستان بسته هستند.
حمید سوری، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیشتر نتایج تست‌های سریع کرونا «کاذب» است، درباره شیوع بیشتر این بیماری از طریق افراد ناقلی که این تست‌ها را در دست دارند، هشدار داد.
در حالی دو هفته به پایان سال۹۹ باقی است که دولت باید یارانه معیشتی کرونا و یارانه نقدی را در آخرین روزهای۹۹ به حساب مشمولان واریز کند.
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
باتوجه به مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، امیدهای بسیاری به ساخت واکسن آن بود؛ اما مدت زیادی به طول نینجامید و گفته شد ساخت واکسن و توزیع آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد؛ حال آن که بعد از یک سال بسیاری از کشورها آغاز به واکسیناسیون عمومی کرده‌اند و حتی در برخی از کشورهای همسایه ایران نیز واکسیناسیون گسترده کرونا آغاز شده است؛ در ایران واکسیناسیون گسترده کرونا به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می رسد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، از جان باختن ۱۰۸ نفر و شناسایی هشت‌ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
همزمان با شناسایی هشت هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا کرونا در کشور طی یک شبانه‌روز گذشته، وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته «نگران‌کننده» توصیف شده و درباره وضعیت اصفهان هشدار داده شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید