صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۲:۵۰
کد خبر: 3968
گزارشگر: 213
۱۱۰۱
۰
۱
۵
اطلاعیه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

مسافران شهرهای قرمز و نارنجی باید تا 72 ساعت آینده بازگردند/جدول

مسافران شهرهای قرمز و نارنجی باید تا 72 ساعت آینده بازگردند/جدول
​همه مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

همه مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۶ خود، ضمن اعلام فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی، برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین کرد.

متن کامل اطلاعیه شماره (۶) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بدین شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه شماره (۶) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

"یا مقلب القلوب والابصار - یا مدبر اللیل و النهار"

در آستانه حلول بهار طبیعت و نوروز باستانی از خداوند متعال مسالت می­نماییم که فرارسیدن سال جدید را توام با "محول الاحوال" ایران اسلامی نموده و سالی سراسر شادی، سلامتی، پیروزی، کامروایی برای تک تک مردم و ملت شریف مقرر نماید.

لازم است از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز (اصحاب رسانه، اصناف، صداوسیما، همه دستگاهها و سازمانهای همکار در کنترل بیماری کرونا) صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر ممنوعیت مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ، به شرح جدول ذیل، نکات مهم مربوطه به صورت جدی مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

با توجه به وجود ویروس جهش یافته وضعیت شکننده است لذا عدم رعایت فاصله­ گذاری اجتماعی و بی توجهی به پروتکل­های بهداشتی می­تواند برای سلامت همه مردم کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و ضمن عدم سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از هرگونه سفر غیر ضرور به سایر نقاط کشور نیز خودداری نمایند.

مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به کلیه شهرهای کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می­باشد. مسافرت با وسائط نقلیه هوایی ، ریلی و حمل و نقل عمومی بین شهرها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است :

منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد تداوم دارد.
از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت خودداری شود.
از هرگونه سفر و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.
دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفرهای ضروری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده به صورت جدی رعایت شود.

در صورت اعلام تغییر وضعیت شهرها و تبدیل آنها به نارنجی و قرمز بلافاصله ورود ممنوع خواهند شد.

۷-۱- شهرهای جدید قرمز مشتمل بر: گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد می­ باشد.

۷-۲- شهرهای جدید نارنجی مشتمل بر: خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی می باشد.

کلیه­ ی مسافرین محترمی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد .

افرادی­ که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت ننماید.

باسمه تعالی

معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
آخرین وضعیت رنگ­ بندی شهرستان­های نارنجی و قرمز کشور
از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۵ فرودین ۱۴۰۰

وضعیت نارنجی: پر خطر. در این وضعیت سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.
وضعیت قرمز: خیلی پر خطر. در این وضعیت همه مشاغل (به جز موارد ضروری سطح ۱) تعطیل خواهند بود.


مسافران شهرهای قرمز و نارنجی باید تا 72 ساعت آینده بازگردند  
چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می نماید.

این در حالی است که روزنامه اعتماد نوشت وزارت بهداشت ها در اواخر اسفند 99 گویی تحت فشار بود و به نوعی با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند، چرا که وزارت گردشگری بر انجام سفرهای ایمن تاکید دارد و وزارت بهداشت هم تلویحاً با این نوع سفرها موافق است اما مسئولان این وزارتخانه متولی سلامت در مصاحبه ها و تریبون ها مردم را از سفر در ایام نوروز باز می‌دارند، البته با وجود همه اینها رییس جمهور در آخرین جلسه ستاد کرونا تاکید داشت که عید ۱۴۰۰ مانند سال ۹۹ است، حتی سخت تر.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار کرد:همه دوست داریم شب عید، شب‌های آرامی برای مردم بسیار عزیز ما باشد و برای کسی مصیبتی پیش نیاید و همه خانواده‌ها بتوانند این ایام را در چارچوب همه رسومات و سنت‌هایی که بوده، البته نه به شکل سابق، برگزار کنند. در عید رفت و آمد مردم و سفر حتی اگر دچار موج چهارم نباشیم و شرایط عادی باشد، باز هم همه باید مراعات کنند./

https://www.asianews.ir/u/25N
اخبار مرتبط
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید. افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.
از چهار مرحله یارانه معیشتی کرونا تنها یک مرحله باقی مانده که ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه به ۲۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه و درآمد که حقوق آنها از حداقل اداره کاری پایین‌تر باشد، تعلق می گیرد.
بر اساس نتایج یک «مطالعه کشوری» که توسط پژوهشگاه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد انجام و نیمه بهمن ۹۹ آماده شده است، ۱۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال گفته‌اند که به کرونا مبتلا شده‌اند و «۱.۵ درصد اعلام کرده‌اند از اعضای خانواده آنان کسی بر اثر کرونا فوت کرده است».
مسعود کبیری، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت ادعای آموزش وپرورش در تمام کشورها این است که فرزندانتان را به ما بسپارید، ما فارغ از وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده به آنها آموزش می‌دهیم و خلا را جبران می‌کنیم اما هم‌اکنون در ایران وضعیت اینگونه نیست و اوضاع نشان می‌دهد سرمایه گذاری‌های خانواده‌ها در بهبود عملکرد تحصیلی فرزندانشان بسیار تأثیرگذار است و هم اکنون ۳۰ درصد دانش آموزان ایرانی به حداقل توانایی‌های سواد» نمی‌رسند.
سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به تعطیلی روز پنج شنبه و شرایط کرونایی مبادی ورودی به مازندران در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و استان‌های سمنان، گیلان و گلستان بسته هستند.
حمید سوری، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیشتر نتایج تست‌های سریع کرونا «کاذب» است، درباره شیوع بیشتر این بیماری از طریق افراد ناقلی که این تست‌ها را در دست دارند، هشدار داد.
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
باتوجه به مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، امیدهای بسیاری به ساخت واکسن آن بود؛ اما مدت زیادی به طول نینجامید و گفته شد ساخت واکسن و توزیع آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد؛ حال آن که بعد از یک سال بسیاری از کشورها آغاز به واکسیناسیون عمومی کرده‌اند و حتی در برخی از کشورهای همسایه ایران نیز واکسیناسیون گسترده کرونا آغاز شده است؛ در ایران واکسیناسیون گسترده کرونا به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می رسد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، از جان باختن ۱۰۸ نفر و شناسایی هشت‌ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید