صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۸
کد خبر: 3973
گزارشگر: 213
۳۷۹۳
۰
۱
۲۷
یادداشت/سیدمحمد شاهزاده صفوی

به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!

به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!
حضور زنان در میدان انتخابات نه از جهت جنسیت؛ بلکه بایست از منظر انسانیت مورد استقبال همگان قرار گیرد ، استقبالی برای انتخاب شوندگان و همچنین انتخاب کنندگان چرا که امروزه در جامعه‌‌ی جهانی، دیگر موضوع جنسیت مطرح نبوده و هر انسانی می‌تواند هر تخصص و یا حتی شغلی را که بخواهد با اختیار کامل برگزیند.

حضور زنان در میدان انتخابات نه از جهت جنسیت بلکه بایست از منظر انسانیت مورد استقبال همگان قرار گیرد ، استقبالی برای انتخاب شوندگان و همچنین انتخاب کنندگان چرا که امروزه در جامعه‌‌ی جهانی، دیگر موضوع جنسیت مطرح نبوده و هر انسانی می‌تواند هر تخصص و یا حتی شغلی را که بخواهد با اختیار کامل برگزیند.

همه ما می‌دانیم که در ادوار گذشته و در سراسر جهان بسیاری از بانوان در عرصه های مختلف علمی ، ورزشی ، فرهنگی و سیاسی افتخار‌آفرین بودند و البته کماکان نیز خواهند بود.

به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!

حتی اگر بخواهیم زنان را با مردان از منظر جنسیت و تفاوت‌های فیزیولوژیکی مقایسه کنیم، به نکات جالب تری خواهیم رسید که پرداخت بدان نکات خالی از لطف نخواهد بود.

طبق نظر بسیاری از دانشمندان و بر اساس مقاله‌های علمی متعدد ، زنان بیش از مردان از ظرفیت مغزشان استفاده می‌کنند و شاید همین عامل موجب گشته که در عملکردهای گوناگون و در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، رفتاری ، اخلاقی و... شاهد برتری زنان نسبت به مردان باشیم.

از دیگر تفاوت ‌های زنان و مردان در حوزه فیزیولوژیکی که به کرات در مقاله های علمی متعدد اشاره شده این است که زنان معمولا کمتر از آقایان دروغ می‌گویند ، کمتر دزدی می‌کنند ، کمتر سوء رفتار نشان می‌دهند و...

البته موارد مذکور دال بر بی احترامی نگارنده به سمت و سوی آقایان نیست و کمتر بودن "آمار ناهنجاری های رفتاری در زنان" در بسیاری از مقاله های علمی به اثبات رسیده ‌که از دلایل آن می‌توان به ارتباط قوی تر بین نیم کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم کره راست مغز، محل عواطف در زنان اشاره کرد.

زنان معمولا به علت مهارت در جذب چندین محرک و انجام کارها به طور همزمان و همچنین ارتباطات عصبی بیشتر در مغز، همواره عملکرد بهتری را در مقایسه با مردان نشان می‌دهند که افزون بودن موفقیت در زنان به نسبت کرسی های تحت تصرف مردان در سراسر جهان بر لیاقت و ظرفیت بالای زنان در عرصه های مدیریتی دلالت دارد لذا امید است که آحاد جامعه در انتخابات پیش روی کشور با عینک انصاف، عدالت و عقلانیت رای داده تا شاهد حضور گسترده و هرچه باشکوه تر بانوان در مدیریت مسائل کشوری و شهری باشیم./

https://www.asianews.ir/u/25S
اخبار مرتبط
پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود.
مجله آمریکایی فوربز در فهرست خود از ۳۰ زن «الهام‌بخش» که همزمان با روز جهانی زن منتشر شد، نام دو زن ایرانی را که یکی از آنان خبرنگار است نیز قرار داده است: کاملیا آریافر و نگار مرتضوی.
اپلیکیشن پشتیبانی اضطراری از زنان (KADES) که توسط وزارت کشور ترکیه برای حمایت و یاری‌رسانی به بانوان در برابر هرگونه خشونت، خطر و تهدید در سال 2018 راه اندازی شده‌است، اکنون به شش زبان ترکی، انگلیسی، فارسی، عربی، فرانسوی و روسی خدمات ارائه می‌کند.
فقر زنان یکی از مسائل مهم در دنیای امروز است. فقر زاییده‌ی مناسبات اجتماعی نابرابر است که به توزیع نابرابر منابع، حق و حقوق و مسئولیت اجتماعی می‌انجامد. مناسبات اجتماعی دربرگیرنده‌ی منابعی است که در جامعه وجود دارد و فقرا به ویژه زنان فقیر غالبا از دسترسی به منابع یا مالکیت آن محروم‌اند و به ناچار وابسته به مناسباتی می‌شوند که ایشان را تحت سرپرستی و نیازمند حمایت نگه می‌دارد.
همچنانکه که اظهارات برخی مقام‌های دولت و همچنین جامعه‌شناسان ایران حاکی از افزایش خشونت خانگی و خودکشی‌ میان زنان و کودکان است و رییس سازمان امور اجتماعی گفته است در حوزه خشونت خانگی از سال ۹۰ تا ۹۸ افزایش مشاهده می‌کنیم و ۲۴ درصد معاینات، موارد خشونت خانگی افزایش داشته است، معصومه ابتکار این موضوع را رد کرده و گفته است آمار در ایران بالا نیست.
دون ژوان فردی است که قادر به برقراری ارتباط عاطفی عمیق و عشق ورزیدن به شریک جنسی خود نیست و یکی از مهمترین اختلالات شخصیت که منجر به دون ژوانیسم و هرزه گری جنسی در مردان می شود اختلال شخصیت خودشیفته (narcissistic) است.
نه فقط ما؛ که باقی مردم جهان هم درباره‌ی هیچ کشوری کمتر از کره شمالی نمی‌دانند و سرزمینی که مدت‌هاست انگار حساب خودش را از جهان جدا کرده و چنان محصور است و دیکتاتوری سرسختی دارد که حتا به زحمت می‌توانیم تصور کنیم به دور از چهار تصویر کلیشه از میدان‌های اصلی پیونگ‌یانگ که بزک و دوزک شده‌اند، این سرزمین واقعا چه شکل و شمایلی دارد و به همان میزان از زندگی مردم عادی و زنان کره شمالی هم بسیار اندک می‌دانیم.
برخی زنان ایرانی تبار آمریکایی که به دلایلی به دلیل مهاجرت خود یا خانواده شان هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند، نقش های کلیدی و تعیین کننده ای در برخی کرسی های سیاسی اجتماعی ایالات متحده ایفا کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید