صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۳
کد خبر: 3980
گزارشگر: 213
۱۴۹۱
۰
۰
۵
از 4 فروردین 1400

جاده چالوس امروز مسدود شد

جاده چالوس امروز مسدود شد
با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و بارندگی و احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در جاده چالوس، این جاده از ساعت ۱۱ امروز تا اطلاع ثانوی به منظور حفظ ایمنی تردد و پیشگیری از وقوع حادثه مسدود می‌شود.
سرهنگ نورالله خادم گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و بارندگی و احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در جاده چالوس، این جاده از ساعت ۱۱ امروز تا اطلاع ثانوی به منظور حفظ ایمنی تردد و پیشگیری از وقوع حادثه مسدود می‌شود.

وی ادامه داد: تا اطلاع بعدی آزادراه تهران - شمال از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۴ فروردین از مبادی ورودی بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان کاملاً بسته می‌شود.

به گزارش مهر،خادم گفت: مسیر جایگزین در نظر گرفته شده، جاده هراز و فیروزکوه است.

نوروز 1400/سفر به چه شهرهایی ممنوع شد؟

به گزارش آسیانیوز این در حالی است انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفته بود: در درجه اول از هموطنان خواهش می‌کنیم که کمتر از فرصت تعطیلات نوروز برای مسافرت استفاده کنند تا موفقیت‌های همکاران ما برای کنترل بیماری کرونا در سطح کشور دچار مشکل نشود.

بندپی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهر‌ها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهر‌های آبی و زرد می‌توانند از مسیر‌های دیگر استفاده کنند.

دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی چیست؟

همچنین استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفر‌های ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهر‌ها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند؛ البته به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات خواهد بود؛ برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظور‌های خاص به شهر‌های قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند.

وضعیت استان تهران زرد است

بندی تصریح کرد: استان تهران، چون زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم تا کمتر سفر را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: استان تهران معمولا مقصد مسافران قرار نمی‌گیرد و عموما به صورت گذری برای رفتن به شمال و جنوب کشور از آن تردد می‌کنند.

 ممنوعیت ورود به ۱۴ شهرستان قرمز

این در حالی است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شیوع ویروس جهش‌یافته در ۲۹ استان و شناسایی ۵٣٨ مورد ابتلا به این ویروس در کشور خبر داد./

https://www.asianews.ir/u/25Z
اخبار مرتبط
​همه مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی از هر گونه سفر غیر ضرور پرهیز کنید. افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان خودداری کنند.
وزارت بهداشت آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور را اعلام کرد که بر این اساس ورود به 9 استان ممنوع شد.
استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهر‌ها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهر‌های آبی و زرد می‌توانند از مسیر‌های دیگر استفاده کنند.
طبق گفته های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید