صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۷
کد خبر: 4035
گزارشگر: 213
۱۵۳۲
۱
۰
۸
در صورت بازگشت جو بایدن به توافق هسته ای صورت می گیرد

سناتور جمهوری خواه گفت در صورت بازگشت به برجام کنگره آن را لغو می کند

سناتور جمهوری خواه گفت در صورت بازگشت به برجام کنگره آن را لغو می کند
جیم اینهوف، سناتور جمهوری‌خواه، با صدور بیانیه‌ای به دولت بایدن هشدار داد در صورتی‌ که به برجام بازگردد، کنگره این اقدام را دوباره لغو خواهد کرد.

یک سناتور جمهوری‌خواه هشدار داد که اگر دولت بایدن به برجام برگردد، کنگره دوباره آن را رد می‌کند

جیم اینهوف، سناتور جمهوری‌خواه، با صدور بیانیه‌ای به دولت بایدن هشدار داد درصورتی‌که به برجام بازگردد، کنگره این اقدام را دوباره لغو خواهد کرد.

اینهوف در صفحه توییتر خود خطاب به مقام‌های دولت جو بایدن نوشت: «در سال ۲۰۱۵ اعضای هر دو حزب در کنگره برجام را رد کردند. اگر هفته آینده با توسل به این توافق شکست خورده تاریخ را تکرار کنید، ما نیز بار دیگر برای رد آن اقدام خواهیم کرد.»

این سناتور آمریکایی با اشاره به اینکه تنها راه دیپلماتیک پایدار راهی است که مورد تایید دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره و متحدان و شرکای منطقه‌ای آمریکا باشد، گفت: چنین توافقی باید به طور دائمی از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند و برنامه موشکی و حمایت تهران از تروریسم را متوقف کند.

در حالی که چندی پیش، قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده در هفته‌های اخیر هشت لایحه را با هدف جلوگیری از بازگشت دولت بایدن به برجام تسلیم کنگره آمریکا کرده‌اند.قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده در هفته‌های اخیر هشت لایحه را با هدف جلوگیری از بازگشت دولت بایدن به برجام تسلیم کنگره آمریکا کرده‌اند.

 پایگاه خبری «جوییش اینسایدر» با اعلام این خبر نوشت برخی از این لوایح خواستار اعلام مخالفت دسته‌جمعی در کنگره با بازگشت به برجام شده و برخی دیگر، موضوع سد کردن کامل راه دولت بایدن برای برگشت به توافق هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کند.

بنابر این گزارش، محتوای دسته‌ای دیگر از این لوایح، جلوگیری از کاهش تحریم‌ها علیه ایران است و قانون‌گذاران در بعضی دیگر از این لوایح حتی مسئله تشدید تحریم‌ها علیه ایران را پیش کشیده‌اند.

از میان هشت لایحه تازه، لایحه‌ سناتور جمهوری‌خواه، بیل هاگرتی، که در آن خواستار نظارت کنگره بر کاهش تحریم‌ها علیه ایران شده است از پشتیبانی ۲۷ سناتور برخوردار است.

مایکل مک‌کول، از نمایندگان جمهوری‌خواه پشتیبان لایحه هاگرتی، به خبرنگاران گفت که هدف از ارائه لایحه یادشده این است که مردم آمریکا هم بتوانند در مورد مسئله کاهش تحریم‌ها علیه ایران رأی و نظر بدهند.

او مدعی شد: «نمی‌خواهم دوباره ببینم در معرض دسیسه‌ها و اخاذی‌های تهران قرار گرفته‌ایم و تحریم‌ها را در ازای چیزی کوچک برچیده‌ایم».

اندی بار، نماینده جمهوری‌خواه که لایحه مربوط به مجبور کردن دولت بایدن به جلب نظر سنا در مورد هرگونه توافق جایگزین با ایران را ارائه کرده، نیز نظر مشابهی را بیان کرده است.

 بار گفت: «اگر دولت بایدن بخواهد امنیت ملی اسرائیل، یکی از بزرگترین متحدان ما را به خطر بیندازد، باید اول از کنگره عبور کند».

او در مورد گمانه‌زنی خود در زمینه احتمال «به خطر افتادن امنیت ملی اسرائیل» در دولت بایدن شواهدی ارائه نکرد.

لایحه‌ای دیگر که توسط سناتور جمهوری‌خواه، تام کاتن، ارائه شده و مخالف هر نوع کاهش تحریم علیه ایران تا زمانی است که «توافقی فراگیر» حاصل نشده، موفق به جمع‌آوری ۳۱ امضا شده است.

بنابر این گزارش، دو فقره دیگر از لوایح مربوط به ایران که در مجلس نمایندگان ارائه شده از پشتیبانی نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا برخوردارند.

یکی از این لوایح خواستار تحقیق در مورد امکان اِعمال تحریم‌های مضاعف علیه رهبران ایران است و لایحه دیگر بر درخواست ایرانی «دمکراتیک، سکولار و غیر هسته‌ای» تأکید کرده است.

پایگاه خبری جوییش اینسایدر می‌نویسد که برخی از این لایحه‌ها توجه کمی را در کنگره به خود جلب کرده‌اند و اما شماری دیگر از لوایح، از حمایت اعضای جمهوری‌خواه کنگره برخوردارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در اردیبهشت ۹۷ خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد، اما دولت جو بایدن برای بازگشت به این توافق اعلام آمادگی کرده است.

پیش از این نیز در روز ۱۹ اسفند، ۱۴۰ نماینده جمهوری‌خواه و دمکرات خواستار توافقی جامع و مانع با ایران شده بودند.

این نامه با ارائه «راهی میانه‌»، از دولت آمریکا خواسته است تا از طریق تحریم و دیپلماسی به دنبال یک توافق «جامع» با ایران باشد که «نه تنها برنامه هسته‌ای، بلکه برنامه موشکی بالستیک، تأمین مالی تروریسم و نقض حقوق بشر در ایران را نیز شامل شود»./

https://www.asianews.ir/u/26M
اخبار مرتبط
۴۳ سناتور آمریکایی روز پنجشنبه پنجم فروردین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از دولت او خواستند که از بازگشت به برجام خودداری کرده و برای دستیابی به توافقی تازه با ایران، که موضوعات دیگر را نیز در بربگیرد، تلاش کند.
قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده در هفته‌های اخیر هشت لایحه را با هدف جلوگیری از بازگشت دولت بایدن به برجام تسلیم کنگره آمریکا کرده‌اند.
یک مقام ارشد دولت جو بایدن با تاکید بر اینکه دولت آمریکا «همین فردا» آماده توافق دوجانبه با ایران برای احیای برجام است، گفته است آمریکا دنبال این نیست که «دوباره بر سر برجام مذاکره کند».
وزیر خارجه آمریکا کفت که پول های بلوکه ایران آزاد نمی شودا گفت که گزارش‌ها درباره آزادسازی پول‌های ایران در کشورهای مختلف صحیح نیست.
امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: دستور مقام معظم رهبری دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.
معاون اول رئیس‌جمهور در توضیح شرایط اقتصادی کشور گفت که «مدعیان دور زدن تحریم‌ها یک بشکه نفت هم نفروختند».
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Ali
۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
0

این مهم است که به همکاری با هوش چینی به اخراج گروه انگلیسی از عراق . و بازدید ویژه از وزارت امور خارجه ایران ..برای هوش چینی به پایان می رسد به این نتیجه توافقنامه همکاری برای حذف جوامع انگلیسی از عراق . از طریق تکنولوژی پیشرفته چینی ... و راندمان بالا از هوش چینی.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید