صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
کد خبر: 4046
گزارشگر: 213
۴۸۹۸
۰
۱
۶
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور خبر داد

سود سهام عدالت تا هفته آینده برای جاماندگان واریز می شود

سود سهام عدالت تا هفته آینده برای جاماندگان واریز می شود
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور عنوان کرد: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.
مابقی سود سهام عدالت تا یک هفته آینده واریز خواهد شد.

توکلی رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور عنوان کرد: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: کسانی که تاکنون سود دریافت کرده اند برای ادامه روند دریافت سود نیاز به مراجعه به سامانه سجام ندارند.بر اساس قوانین، پس از تشکیل مجامع تعاونی ها، سود‌ها واریز می‌شود.با توجه به ارزش گذاری‌های کارشناسی، سود کامل سهام یک میلیون تومانی حدود ۳۷۱ هزار تومان است که ۱۸۵ هزار تومان قبل از پایان سال ۹۹ واریز شد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران توکلی گفت: سود کامل سهام ۵۳۲ هزار تومان نیز ۱۹۷ هزار تومان است که ۹۸ هزار تومان واریز شد، سود کامل سهام ۴۹۲ هزار تومانی هم ۱۸۲ هزار تومان که ۹۱ هزار و ۴۰۰ تومان تاکنون واریز شده است.نرخ کامل سود سهام ۴۵۲ هزار تومانی هم ۱۶۸ هزار تومان تعیین شد که ۸۴ هزار تومان پرداخت شد.

همچنین طبق گفته رییس سازمان بورس، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس نیز اواخر سال گذشته گفته بود: تمام تلاش سازمان بورس برای تجمیع سود شرکت‌هاست، در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و نهایت همین ماه پرداخت می شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.

این در حالی است که محمدرضا پوررضایی اواخر اسفند 99 به آخرین وضعیت واریزی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: ‌اکنون شرکت‌ها در حال واریز سود سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری هستند، این شرکت هم در حال پیگیری 100 درصدی برای واریز هر چه زودتر سود به حساب سهامداران است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تلاش ما این است که 50 درصد از سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود. پوررضایی اظهار داشت:‌ به احتمال زیاد امشب یا فردا واریزی بخشی از سود سهام عدالت انجام می شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که امروز یا فردا واریزی شرکت های سرمایه پذیر کامل شود مبالغ به صورت کامل واریز می شود در غیر اینصورت باقی سود سهام عدالت به سال آینده موکول می شود.

طبق این خبر، سود کامل سهام عدالت برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان، مبلغ ٤٠٠ هزار تومان است.

این در حالی است که فرهاد دژپسند گفت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم. سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.

پوررضایی گفت: در حال حاضر، فقط باید مرحله نقل و انتقال سود سهام انجام شود و بعد از آن بلافاصله اقدام به توزیع سود بین مشمولان سهام عدالت خواهیم کرد.زمان واریز سود سهام عدالت قابل پیش بینی نیست و اکنون به هیچ عنوان نمی توان زمان مشخصی را برای پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اعلام کرد. ممکن است بخشی از سود سهام عدالت در چند روز آینده و بخش دیگر در سال ١٤٠٠ واریز شود، این موضوع وابسته به نحوه واریز سود از سوی شرکت ها است.

وی افزود: ٦٠ درصد از سهامداران سجامی شده اند اما باقی سهامداران به دلیل عدم اقدام به ثبت نام در سجام شماره حسابی را برای پرداخت سود اعلام نکرده اند؛ بنابراین سهامدارانی که در سجام ثبت نام و شماره شبا اعلام کرده اند واریز سود برای آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

در حالی که محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز گفت: درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند،اشاره کرد: بارها اعلام کرده ایم که سهامداران هر چه زودتر برای سجامی شدن اقدام کنند؛ بنابراین سود این افراد به دلیل عدم ارائه شماره حساب از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود./
https://www.asianews.ir/u/26X
اخبار مرتبط
رییس سازمان بورس گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.
مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.
فرهاد دژپسند گفت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم و سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.
طرح توزیع سهام عدالت در دولت هشتم مطرح مطرح شد و آیین‌نامه اجرایی آن در مردادماه سال ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید. این طرح با موافقت رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۸۵ اجرایی شد. پس از گذشت ۱۴ سال، آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری با ابلاغ رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است سود سهام عدالت سال ۹۸ آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان است و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند سودشان ۲ برابر است.
با تداوم روند اصلاحی قیمت سهام و از آن بدتر کاهش نقدشوندگی سهام و قفل شدن سرمایه‌های در صف فروش، باز هم بازار بهانه‌جویی‌ها درخصوص دلایل متوقف نشدن این روند نزولی داغ شده است و این‌بار گویا صاحبان تریبون‌های مجازی، دیواری کوتاه‌تر از اوراق دولتی نیافته‌اند؛ به اصطلاح کارشناسانی که قصد دارند عرضه‌ اوراق دولتی را به‌عنوان مقصر اصلی روزهای منفی بورس تهران معرفی کنند.
نماینده وزارت اقتصاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری سهام عدالت نیاز به ضامن ندارند و شبکه بانکی تلاش کرد خدماتی برای دارندگان سهام عدالت طراحی کند تا بتوانند نیاز‌های اساسی‌ و خردشان را مبتنی بر دارایی‌شان برطرف کنند.
مذاکره شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک ها برای ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت در جریان است و پیش بینی می شود قبل از پایان سال برخی بانک ها بتوانند این کارت های اعتباری را ارائه دهند؛بر این اساس هم افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.
شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند نزولی سهام عدالت همراه بود اما روند سبد سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت صعودی بود و حدود ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید