صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
کد خبر: 4052
گزارشگر: 213
۱۹۷۰۳
۳
۲
۱۰
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی خبر داد

افزایش حقوق سالانه و واریز مرحله دوم متناسب ‌سازی بازنشستگان از فروردین 1400

افزایش حقوق سالانه و واریز مرحله دوم متناسب ‌سازی بازنشستگان از فروردین 1400
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی گفت: در سال‌جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد و بسیار خوشحالیم که افزایش حقوق سالانه بازنشستگان همراه با مرحله دوم متناسب‌سازی از ابتدای سال جاری انجام می‌شود.

افزایش حقوق سالانه همراه با مرحله دوم متناسب ‌سازی
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی گفت: در سال‌جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد و بسیار خوشحالیم که افزایش حقوق سالانه بازنشستگان همراه با مرحله دوم متناسب‌سازی از ابتدای سال انجام می‌شود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، علی اصغر بیات اظهار کرد: در سنوات گذشته و روالی که از چند سال قبل وجود داشت به‌خاطر داریم که افزایش سالانه حقوق بازنشستگان در اواخر بهار انجام می‌شد و مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان نیز در تابستان پرداخت می‌شد اما در سال جاری این رویه تغییر کرده است.

او افزود: امسال بازنشستگان عزیز حقوق فروردین خود را با اعمال افزایش حقوق سالانه دریافت می‌کنند و همزمان دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق نیز اجرا می‌شود که این اقدام بسیار ارزشمند با مدیریت و درایت مدیرعامل و تلاش مجموعه مدیران و کارکنان خدوم سازمان تامین‌اجتماعی انجام شده است.

 بیات با بیان اینکه در سال گذشته اولین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی انجام شده است، گفت: بعد از انجام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد سال ۹۹ شاهد اجرای طرح مشابهی در سایر صندوق‌های بازنشستگی بودیم که در آن صندوق‌ها افزایش حقوق بیشتری نسبت به تامین‌اجتماعی انجام شد و شکاف ایجاد شده نارضایتی درستی را در بین بازنشستگان تامین‌اجتماعی ایجاد کرد. او ادامه داد: برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و برطرف شدن فاصله ایجاد شده در دریافتی بازنشستگان صندوق‌های مختلف در اسفند ماه پرداخت علی الحسابی به بازنشستگان تامین‌اجتماعی انجام شد و از فروردین امسال نیز افزایش حقوق سال‌جاری بازنشستگان همراه با دومین مرحله متناسب‌سازی انجام می‌شود.

در حالی که روز گذشته 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود. بازنشستگان کارگری با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی استان‌ها، خواستار رساندن مستمری‌ها به خط فقر حداقلی شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است؛ بنابراین خواستار اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم؛ با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق بازنشستگان ادا نمی‌شود.

خواسته‌ی دیگر، رفع تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و رفع تبعیض میان بازنشستگان همکار و غیرهمکار است؛ بازنشستگان خواستار به صفر رسیدن تبعیض‌های موجود هستند و می‌گویند: باید به معیشت کارگران بازنشسته توجه شود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا؛ آنها همچنین خواستار اجرای عادلانه دور دوم متناسب‌سازی با رعایت موازین قانونی هستند و می‌گویند: نباید تجربه ناگوار سال قبل و ماه‌ها انتظار برای اصلاحات، تکرار شود.

این تجمع ها در حالی برگزار می شود که روز گذشته علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.

وی درباره رقم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از افزایش سالیانه و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، بیان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در سال ۹۹، بعد از اعمال افزایش سالیانه و اجرای مرحله اول متناسب سازی، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، اما با اعمال افزایش ۳۹ درصدی و اجرای مرحله دوم متناسب سازی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

دهقان کیا افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه سال گذشته ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند که امسال به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با تاکید بر اینکه اواخر هفته آینده احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صادر خواهد شد، گفت: از ۲۰ فروردین ماه، همانند ماه‌های گذشته واریز حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، بازنشستگان می‌تواند با رقم افزایش یافته برای سال ۱۴۰۰ حقوق خود را دریافت کنند./

https://www.asianews.ir/u/273
اخبار مرتبط
امروز 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود.
علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.
جمعی از بازنشستگان کارگری با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها قبل از بیستم فروردین شدند و اعلام کردند: نباید افزایش مستمری‌ها به ماه دوم یا سوم سال بکشد و بازنشستگان مثل هر سال مدتها در انتظار بمانند تا تکلیف مستمری‌ها مشخص شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود و مبلغ همسان سازی به پایه اضافه می شود، چرا که در این حالت می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد؛ اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.
به گفته بازنشستگان، اگر در هفته دوم فروردین تکلیف مشخص شده و در هیات دولت، افزایش مستمری‌ها به تصویب برسد، بازنشستگان می‌توانند در فروردین از مستمری افزایش یافته بهره‌مند شوند.
بازنشستگان خواستار رعایت عدالت در تنظیم مقررات و معادلات متناسب‌سازی دور دوم هستند و می‌گویند: علاوه بر اجرای دور دوم متناسب سازی، در افزایش مستمری ۱۴۰۰ باید همه مختصات و عقب ماندگی‌های مزدی بازنشستگان در نظر گرفته شود.
از صبح امروز واریز مبالغ علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است و تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.
بازنشستگان کارگری خواستار تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها قبل از پایان سال هستند.
پرونده افزایش حقوق‌ها در سال آینده بسته شده و براساس آن حداقل حقوق کارمندی ۳٫۵ میلیون تومان و حداقل حقوق کارگری ۲٫۶ میلیون تومان است؛ در حالی که فعالان بازنشستگی خواستار تصویب افزایش حقوق این قشر تا قبل از 1400 هستند.
جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰ خاتمه یافت و میزان افزایش مزد 39 درصد تعیین شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد
۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
1

سلام الان حقوق بنده با 30 سال سابقه(کارمندی) در سال گذشته 5200000تومان بوده امسال مستمری بنده 6600000شده!!!!! این میزان افزایش 25درصد میشود که نه ادعای افزایش سالانه است نه متناسب سازی!!!! الان طبق گفته رییس باید هردو باهم میبود؟!!!!! الان ما به کی شکایت کنیم.......

علیرضا یعقوبی .مستمربگیر تامین اجتماعی تهران
۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
1

سلام من درشعبه ۲۵ باشماره بیمه ۲۰۰۵۲۱۶۰ با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شدم اخرین دریافتی حقوق من اسفند ۹۹ بوده .۲۲۸۰م با ۶۸ سالمه با عروس وداماد و ۲نوه که همیشه شرمنده انها هستم .مستاجرم .با چندبیماری که صرع یکی از انهاست .وجدانی شما با این پول ۵ روز میتوانی زندگی .من چندین بار به کانون رفتم برای وام نشد ندادم رفیق بازی بود .لذا کاریبکنید نامی ازشما به نیکی بماند نه بدوبیراه ودشنام اخه با این اضافها حقوق من بشه ۳۹۰۰م نکنید خیلی بهتره حد اقل به زن و بچه ونوه میگیم ندادن

محمود
۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
0

من هرماه ۲۶حوق مستعمره میگرم اما این ماه هنوزدریافت نگردمدلیلش چی هست؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید