صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
کد خبر: 4088
گزارشگر: 213
۱۴۲۹۱
۰
۱
۱۱
پرداخت حقوق بازنشستگان و کمک معیشتی ها در اواخر ماه نخست بهار

جزییات واریزی بازنشستگان تامین اجتماعی و یارانه ها در هفته پایانی فروردین

جزییات واریزی بازنشستگان تامین اجتماعی و یارانه ها در هفته پایانی فروردین
در هفته آینده سه واریزی برای گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مرحله دوم سود سهام عدالت و یارانه ماه رمضان است؛ اگرچه هنوز واریز یارانه رمضان قطعی نیست.

در هفته آینده سه واریزی برای گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مرحله دوم سود سهام عدالت و یارانه ماه رمضان است. اگرچه هنوز واریز یارانه رمضان قطعی نیست.

در هفته آینده دو واریزی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مرحله دوم سود سهام عدالت قطعی است و احتمالا بسته معیشتی ماه رمضان نیز پرداخت شود.

مرحله دوم سود سهام عدالت

مرحله اول سود سهام عدالت که شامل ۵۰ درصد کل مبلغ است در روزهای پایان اسفند گذشته به حساب سهامداران واریز شد و طبق وعده رئیس سازمان بورس باید قبل از ماه رمضان ۵۰ درصد دوم این سود واریز شود.

مبلغ واریز در مرحله دوم برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان؛ سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان؛ سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ۹۱ هزار تومان و سهام ۴۵۲ هزار تومانی، ۸۴ هزار تومان است.

به نقل از تجارت نیوز، ماه رمضان از چهارشنبه هفته آینده شروع می‌شود و باید تا روز سه‌شنبه هفته آینده مرحله دوم سود سهام عدالت واریز شود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس سازمان تامین اجتماعی وعده داده که در فروردین نیز حقوق‌ها با زمان‌بندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت می‌شود. طبق این وعد باید حقوق‌ها از فردا واریز شود.

احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان قرار بود از روز ۱۶ فروردین در دسترس قرار بگیرد اما هنوز بارگزاری نشده است. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که واریز حقوق فروردین نیز به هفته آینده موکول می‌شود.

علت تاخیر در بارگزاری احکام نیز اینطور اعلام شده که باید تغییر دیگری روی حکم‌های جدید اعمال و نسخه جدیدی تهیه شود که این موضوع موجب کند شدن فرایند بارگزاری احکام شده است.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.

وی درباره رقم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از افزایش سالیانه و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، بیان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در سال ۹۹، بعد از اعمال افزایش سالیانه و اجرای مرحله اول متناسب سازی، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، اما با اعمال افزایش ۳۹ درصدی و اجرای مرحله دوم متناسب سازی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

دهقان کیا افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه سال گذشته ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند که امسال به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با تاکید بر اینکه اواخر هفته آینده احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صادر خواهد شد، گفت: از ۲۰ فروردین ماه، همانند ماه‌های گذشته واریز حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، بازنشستگان می‌تواند با رقم افزایش یافته برای سال ۱۴۰۰ حقوق خود را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود./

بسته معیشتی ماه رمضان

به گفته رئیس‌جمهور قرار است در روزهای ابتدایی ماه رمضان به ۶۰ میلیون نفر بسته معیشتی پرداخت شود، اما از آنجایی که ماه رمضان از چهارشنبه هفته آینده شروع می‌شود احتمالا تخصیص این یارانه به هفته بعدی موکول شود.

در خصوص مبلغ این یارانه ابهاماتی وجود دارد، چرا که رئیس‌جمهور از پرداخت کارت اعتباری هفت تا ۱۴ میلیون تومانی به عنوان بسته معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلیون نفر خبر داده، وزیر کار می‌گوید که مشمولان یارانه معیشتی یک یارانه اضافه در ماه رمضان دریافت می‌کنند.


https://www.asianews.ir/u/28a
اخبار مرتبط
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی گفت: در سال‌جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد و بسیار خوشحالیم که افزایش حقوق سالانه بازنشستگان همراه با مرحله دوم متناسب‌سازی از ابتدای سال جاری انجام می‌شود.
امروز 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود.
علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.
جمعی از بازنشستگان کارگری با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها قبل از بیستم فروردین شدند و اعلام کردند: نباید افزایش مستمری‌ها به ماه دوم یا سوم سال بکشد و بازنشستگان مثل هر سال مدتها در انتظار بمانند تا تکلیف مستمری‌ها مشخص شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود و مبلغ همسان سازی به پایه اضافه می شود، چرا که در این حالت می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد؛ اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.
به گفته بازنشستگان، اگر در هفته دوم فروردین تکلیف مشخص شده و در هیات دولت، افزایش مستمری‌ها به تصویب برسد، بازنشستگان می‌توانند در فروردین از مستمری افزایش یافته بهره‌مند شوند.
بازنشستگان خواستار رعایت عدالت در تنظیم مقررات و معادلات متناسب‌سازی دور دوم هستند و می‌گویند: علاوه بر اجرای دور دوم متناسب سازی، در افزایش مستمری ۱۴۰۰ باید همه مختصات و عقب ماندگی‌های مزدی بازنشستگان در نظر گرفته شود.
از صبح امروز واریز مبالغ علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است و تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.
بازنشستگان کارگری خواستار تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها قبل از پایان سال هستند.
پرونده افزایش حقوق‌ها در سال آینده بسته شده و براساس آن حداقل حقوق کارمندی ۳٫۵ میلیون تومان و حداقل حقوق کارگری ۲٫۶ میلیون تومان است؛ در حالی که فعالان بازنشستگی خواستار تصویب افزایش حقوق این قشر تا قبل از 1400 هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید