صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 4093
گزارشگر: 213
۲۵۴۷
۰
۰
۹
معاون وزیر اقتصاد گفت همه بانک ها کارت سهام صادر می کنند

جزییات چگونگی «صدور کارت اعتباری سهام عدالت» در همه بانک ها

جزییات چگونگی «صدور کارت اعتباری سهام عدالت» در همه بانک ها
با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.

با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن پارسال برای مشمولان این سهام فراهم شده است که تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت برای صدور این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری کارت خود را دریافت کنند.

به نقل از ایسنا، طبق آخرین اعلام مدیر عامل بانک ملی، تا اوایل اسفند سال گذشته معادل ۷۰ هزار کارت اعتباری سهام عدالت از سوی این بانک صادر شده است.

همچنین در این زمینه، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد، درباره آخرین وضعیت بانک‌های ارائه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت گفت: در این راستا مصوبه‌ای از سوی دولت آماده شده است که به جز بانک‌های ملی و تجارت باید بانک‌های دیگر هم برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت مشارکت کنند.

به گفته او، تا اردبیشهت سال جاری، سایر بانک‌ها نیز به صدور کارت اعتباری سهام عدالت ورود خواهند کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پرداخت سود سهامداران وابسته بانک‌های نظامی ادغام شده در بانک سپه نیز اظهار کرد: ارزش گذاری انجام شده است اما اکنون در حال بررسی و راستی آزمایی ارزش گذاری هستیم که سازمان حسابرسی در حال انجام این کار است و هنوز نهایی نشده است.

همچنین چند روز گذشته توییت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هشتگ یک گام جلوتر منتشر شده است.

به گزارش آسیانیوز در این متن آمده است:

به پشتوانه سهام عدالت کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تمام مراحل آن بدون نیاز به مراجعه به بانک به صورت الکترونیکی انجام می شود.

این کارت برای سهام عدالت یک میلیونی اعتبار ۱۴ میلیون تومانی دارد و سهامداران ۵۰۰ هزار تومانی می توانند از اعتبار هفت میلیون تومانی بهره مند شوند. روز گذشته حسن روحانی رییس دولت دوازدهم در این خصوص گفت: این یک اقدام رفاهی برای مردم و کمک به تولید است. ما هزینه‌های تولید را هم با این اقدام کم می‌کنیم بنابراین این اقدام برای مردم توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه پشتوانه این کارت، اعتباری خواهد بود، گفت: البته مورادی مثل یارانه و اوراق دیگر هم می‌تواند پشتوانه باشد اما یکی از پشتوانه‌ها که بیش از ۴۰ میلیون نفر به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، سهام عدالت است.

هدف از اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، افزایش نقدینگی سهامدارن بود. بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی از سوی شورای عالی بورس و بانک مرکزی، فرایند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام می‌دهد.

تاکنون بیش از 6 هزار درخواست از سوی مشمولان سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری ارسال و توثیق شد. در حال حاضر 2 بانک ملی و تجارت زیرساخت ها‌ی لازم را انجام داده اند بطوریکه بانک ملی اسفند ماه 99 و بانک تجارت از 7 فروردین 1400 اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده اند.

افراد باید در هر یک از این 2 بانک، حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند، اما نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند.

همچنین محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص گفت: همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند همچنین باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند. مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک‌ها دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند. با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روز‌های کاری و در ساعت 8 صبح تا 16 اقدام به ثبت نام کنند تا فرایند توثیق سهام، سریعتر انجام شود.

محمدی همچنین درباره محاسبه مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت گفت: بطور مثال امروز ارزش 60 درصد سهام عدالت 6 میلیون تومان است و بانک 50 درصد ارزش سهام عدالت را کارت اعتباری می‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/28f
اخبار مرتبط
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.
رئیس جمهور گفت خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
امروز بورس تحت تاثیر نشست وین قرار دارد و تحولات امروز بازار سهام به اخبار دیپلماتیک بستگی دارد.
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور عنوان کرد: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.
رییس سازمان بورس گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.
مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.
فرهاد دژپسند گفت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم و سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.
طرح توزیع سهام عدالت در دولت هشتم مطرح مطرح شد و آیین‌نامه اجرایی آن در مردادماه سال ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید. این طرح با موافقت رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۸۵ اجرایی شد. پس از گذشت ۱۴ سال، آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری با ابلاغ رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است سود سهام عدالت سال ۹۸ آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان است و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند سودشان ۲ برابر است.
با تداوم روند اصلاحی قیمت سهام و از آن بدتر کاهش نقدشوندگی سهام و قفل شدن سرمایه‌های در صف فروش، باز هم بازار بهانه‌جویی‌ها درخصوص دلایل متوقف نشدن این روند نزولی داغ شده است و این‌بار گویا صاحبان تریبون‌های مجازی، دیواری کوتاه‌تر از اوراق دولتی نیافته‌اند؛ به اصطلاح کارشناسانی که قصد دارند عرضه‌ اوراق دولتی را به‌عنوان مقصر اصلی روزهای منفی بورس تهران معرفی کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید