صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
کد خبر: 4094
گزارشگر: 213
۹۸۰
۰
۰
۷
وضعیت مشاغل در شهر‌های قرمز و اجازه فعالیت گروه یک

چه مشاغلی از 21 فروردین مجاز به فعالیت هستند؟/جدول

چه مشاغلی از 21 فروردین مجاز به فعالیت هستند؟/جدول
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهر‌های قرمز فقط گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهر‌های قرمز فقط گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: در حال حاضر 80 درصد شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

رییسی در تشریح مشاغل گروه 1 گفت: مشاغل گروه 1 مانند سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغل ضروری هستند.

وی افزود: در شهرهای با وضعیت نارنجی هم گروه 1 و2 مشاغل اجازه فعالیت دارند و گروه 3و 4 نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

رییسی اظهار داشت: در حال حاضر 257 شهر قرمز داریم که خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها غیرمجاز است.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تسنیم، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: همه فعالیت‌های آموزشی باید تعطیل باشد و به صورت مجازی برگزار شود. همچنین رستوران‌ها اجازه پذیرش مهمان ندارند و باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز به مدت 10 روز تعطیلی‌های سراسری اعمال خواهد شد و بعد از آن ارزیابی کنیم اگر لازم بود این تعطیلی‌ها ادامه پیدا کند وگرنه متوقف شود.

 فهرست مشاغلی که از امروز در شهرهای قرمز و نارنجی مشمول محدودیت ها هستند به این شرح است :

مشاغل مجاز در شهرهای قرمز

مشاغل مجاز در شهرهای نارنجی

 


https://www.asianews.ir/u/28j
اخبار مرتبط
توجه به قرمز شدن وضعیت تهران و شیوع گسترده ویروس کرونا در پایتخت، طی دو هفته آینده فقط مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند و واحدهای صنفی در صورت تخلف دو هفته پلمب خواهند شد.
بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند؛ این در حالی است که به گفته مسوولان ستاد مقابله با کرونا شیب کرونا بعد از تعطیلات نوروز، موشکی شده است.
معاون وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، ضمن هشدار دوباره در مورد افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، برخی از اعضای ستاد ملی کرونا را در اوج‌گیری دوباره همه‌گیری مقصر دانست.
آخرین وضعیت شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت و بر این اساس ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند؛ اوج گیری موج چهارم کرونا در ایران در حالی است که سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کرونا توسط برنامه کوواکس به ایران خبر داد.
علی‌رغم اعلام ورود به موج چهارم کرونا پس از مسافرت های نوروزی، از سوی معاون وزیر بهداشت، حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که تنها دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شدندو با ابراز نگرانی از جهش ویروس کرونا تأکید کرد: «ما در این یکی دو استانی که اکنون شروع جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم، مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و انحنا ندارد و کج نیست
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از «عوارض شدید» واکسن کرونا در برخی از ایرانی‌ها خبر می‌دهد؛ در حالی که توضیح بیشتری در مورد این عوارض شدید و تعداد و درصد افرادی که دچار آن شده‌اند نداد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید