صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
کد خبر: 4101
گزارشگر: 213
۲۹۳۵۱
۰
۳
۱۴
اظهارات مدیرعامل شرکت سپرده گذاری درباره واریز سود سهام عدالت

جزییات واریز بخش دوم سود سهام عدالت/بهار 1400

جزییات واریز بخش دوم سود سهام عدالت/بهار 1400
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

حسین فهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برای نخستین مرتبه از طریق مکانیزم های بازار سرمایه پرداخت شد، توضیح داد: درواقع سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که قبل از عید نوروز به حساب مشمولان واریز شد، نه بر اساس هر نفر عدد معین، بلکه بر اساس میزان دارایی هر فرد در یک شرکت پرداخت شد. بنابراین پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، بررسی شد که در ۳۶ شرکت چه تعداد سهم باقی مانده است. درمورد شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز به همین صورت.


وی ادامه داد: محاسبه معکوس بود، یعنی افراد به صورت مجزا بررسی شدند که چقدر سهم دارند و اینکه چقدر سود به ان ها تعلق میگیرد. تصمیم شورای عالی بورس این بود که سود خرد نشود و تجمیع شود. برای تجمیع نیز دو ۵۰ درصد تعیین شد. مرحله نخست قبل از عید و بر اساس میزان سهمی که فرد در اختیار داشت، پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: هر فردی درمورد میزان سودی که دریافت کرده است اعتراض دارد میتواند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد تا متوجه شود دقیقا چه تعداد سهم دارد، چه میزان سود به فرد تعلق گرفته و سود واریزی از طریق کدام بانک پرداخت شده است.

فهیمی درمورد بخش دوم واریز سود سهام عدالت نیز توضیح داد: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

بیش از سه میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختنه اند
وی با اعلام این خبر که ارکان صندوق که قرار بود اقدام به خرید سهام عدالت کند، تشکیل شده است، اظهار کرد: از مجموع افرادی که قصد فروش سهام عدالت داشتند، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم خود را فروخته اند و بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان هم وجه دریافت کرده اند. سهام داران عدالت با بقیه سهام داران فرقی ندارند، در شرایط خوب بازار سه میلیون نفر موفق به فروش شدند. اما وضعیت بازار سخت شد و امکان فروش برای هیچ سهام داری فراهم نشد. افراد سهم خود را با ضرر نمیتوانند بفروشند. سهام داران عدالت هم مستثنی نیستند.

امکان کنسل کردن سفارش فروش سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: حتی یک ریال هم نیست که سهام عدالت فروش رفته باشد اما وجه حاصل از فروش به حساب فرد واریز نشده باشد. گلایه افراد از این است که سفارش فروش گذاشتند اما سهم آن ها فروش نرفته است. البته امکان کنسلی وجود دارد و ۷۰۰ هزار نفر سفارش فروش خود را کنسل کردند. مشمولان برای کنسل کردن سفارش فروش باید به سایتی که سفارش داده اند مراجعه و سفارش خود را کنسل کنند.

به گزارش آسیانیوز ، همچنین طبق گفته رییس سازمان بورس، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس نیز اواخر سال گذشته گفته بود: تمام تلاش سازمان بورس برای تجمیع سود شرکت‌هاست، در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و نهایت همین ماه پرداخت می شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.

این در حالی است که محمدرضا پوررضایی اواخر اسفند 99 به آخرین وضعیت واریزی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: ‌اکنون شرکت‌ها در حال واریز سود سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری هستند، این شرکت هم در حال پیگیری 100 درصدی برای واریز هر چه زودتر سود به حساب سهامداران است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تلاش ما این است که 50 درصد از سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود. پوررضایی اظهار داشت:‌ به احتمال زیاد امشب یا فردا واریزی بخشی از سود سهام عدالت انجام می شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که امروز یا فردا واریزی شرکت های سرمایه پذیر کامل شود مبالغ به صورت کامل واریز می شود در غیر اینصورت باقی سود سهام عدالت به سال آینده موکول می شود.

طبق این خبر، سود کامل سهام عدالت برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان، مبلغ ٤٠٠ هزار تومان است.

این در حالی است که فرهاد دژپسند گفت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم. سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.

پوررضایی گفت: در حال حاضر، فقط باید مرحله نقل و انتقال سود سهام انجام شود و بعد از آن بلافاصله اقدام به توزیع سود بین مشمولان سهام عدالت خواهیم کرد.زمان واریز سود سهام عدالت قابل پیش بینی نیست و اکنون به هیچ عنوان نمی توان زمان مشخصی را برای پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اعلام کرد. ممکن است بخشی از سود سهام عدالت در چند روز آینده و بخش دیگر در سال ١٤٠٠ واریز شود، این موضوع وابسته به نحوه واریز سود از سوی شرکت ها است.

وی افزود: ٦٠ درصد از سهامداران سجامی شده اند اما باقی سهامداران به دلیل عدم اقدام به ثبت نام در سجام شماره حسابی را برای پرداخت سود اعلام نکرده اند؛ بنابراین سهامدارانی که در سجام ثبت نام و شماره شبا اعلام کرده اند واریز سود برای آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

در حالی که محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز گفت: درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند،اشاره کرد: بارها اعلام کرده ایم که سهامداران هر چه زودتر برای سجامی شدن اقدام کنند؛ بنابراین سود این افراد به دلیل عدم ارائه شماره حساب از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود./

https://www.asianews.ir/u/28w
اخبار مرتبط
با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.
رئیس جمهور گفت خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور عنوان کرد: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.
رییس سازمان بورس گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.
مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بخشی از سود سهام عدالت (50 درصد) واریز می‌شود.
طرح توزیع سهام عدالت در دولت هشتم مطرح مطرح شد و آیین‌نامه اجرایی آن در مردادماه سال ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید. این طرح با موافقت رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۸۵ اجرایی شد. پس از گذشت ۱۴ سال، آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری با ابلاغ رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است سود سهام عدالت سال ۹۸ آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان است و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند سودشان ۲ برابر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید